פרשת מותה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן הילדים בפתח תקווה ממשיך לעורר סערה. הורים רבים ברחבי הארץ החלו במחאה ובדרישה להגביר את הפיקוח על המסגרות החינוכיות על הפעוטונים והמעונות. בגן של יסמין "מאשה והדוב", הורים רבים מזועזעים מהאירוע הקשה וההבנה שככל הנראה לא היה היחיד מסוג זה במקום.

"מהיום שנעצרו הגננות ויש חשד לפלילים אני לא שולחת את הבן שלי לגן", סיפרה אחת האמהות, מוריה פרס ברנט. בראיון ל"חדשות הבוקר", היא הוסיפה: "הבנתי שהן התעללו בילדים נוספים ומניחה שגם הבן שלי הוא בין אלו שגררו אותם בידיים וברגליים. היו מרדימים אותם בצורה אגרסיבית עם שמיכה על הראש".

"אמהות שואלות אותי אם היו סימנים שאפשר לראות ואני חייבת להגיד שלא ראיתי כלום", הדגישה מוריה. "שוחחתי עם הורי הגן וגם הם לא ראו שום סימן לזה, הגננות תמיד היו חביבות וכולנו ידענו שהגן מצולם. הסייעת החשודה היא בעצמה אמא לילד בגן הזה אז היא נראתה לי תמיד יותר אמהית מהאחרות אפילו".

מוריה נשאלה לגבי המידע שקיבלו ההורים והאם תגיע לבית המשפט לדיונים בפרשה, והשיבה: "בהתחלה נאמר לנו שיסמין וילד נוסף לא ישנו צהריים עם שאר הילדים ולאחר מכן שהלכו לישון יסמין לא התעוררה. אחרי שהוסר צו איסור הפרסום וקראתי את מה שהתברר בחקירה חשכו עיניי. כששמעתי מאבא של יסמין מה רואים בסרטון החלטתי שאני מעדיפה לא לראות מה קרה שם. פשוט כואב הלב ואין מילים".

הערב בשעה 18:00 מתכוונים הורים לילדים להפגין בקרית הממשלה בתל אביב. "אנחנו דורשים פיקוח וסטנדרטים מחייבים", סיפרה ליאת גלנץ, אחת המפגינות שגם ניהלה מעון בעבר. "צריך שלא כל פדופיל יוכל לקום בבוקר ולפתוח מעון. פונים אליי הורים שלא יודעים מה לעשות והמדינה שותקת. דרוש שינוי מדיניות בנושא הזה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15. קשת, ערוץ 12