ראש השנה בפתח ובמשרד הבריאות מודאגים מהמפגש בארוחות החג בין הצעירים, ששיעור הדבקה אצלם גבוה מאי פעם, לבין האוכלוסייה הבוגרת. 9,739 מאומתים לנגיף התגלו אתמול (שבת) כששיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6.91%. מספר החולים הקשה חזר לעלות אחרי ארבעה ימי ירידה ועומד כעת על 677.

שר התיירות יואל רזבוזוב העריך הבוקר (ראשון) בשיחה עם ניב רסקין, כי התחלואה תלך ותדעך בשבועות הקרובים. "דיברו איתנו על סגר בחגים - ואנחנו נמצאים במקום אחר לגמרי. הגרפים בהתמתנות", אמר השר רזבוזוב, "אנחנו כבר מתחילים לראות דעיכה, ואם הציבור יהיה קשוב כמו שהוא עכשיו - לקראת אוקטובר נראה דעיכה של המגיפה לחלוטין. זאת תוכנית העבודה ואנחנו מסתמכים על הגרפים שהמומחים מציגים לנו".

אלפי סטודנטים חגגו בסוף השבוע בפסטיבל פאנג'ויה באילת, על אף הביקורת הרבה והאזהרות כי הצעירים לא עוטים מסיכות ולא שומרים על ריחוק חברתי, מה שעלול להוביל להדבקה המונית ומסוכנת. השר רזבוזוב מסרב להתרגש.

>> לאן אפשר לטוס - הגבלות תעופה בקורונה

"צריך לקחת הכל בפרופורציה, קוראים לזה ניהול סיכונים", אמר השר, "ידענו על ההתקהלות הזאת, לא כולם אוהבים אותה - אולי גם אנחנו לא, אבל אנחנו מנהלים כאן סיכונים. צריכים לדעת לחיות לצד הקורונה. רוב החבר'ה בפאנג'ויה צעירים ומחוסנים. אנחנו מצפים מהצעירים שחוזרים לחגים לעשות בדיקות אנטיגן כדי שלא לסכן את סבא וסבתא".

פאנג'ויה (צילום: עמרי סילבר)
פסטיבל פאנג'ויה | צילום: עמרי סילבר

בכותל עושים קפסולות, בבתי הכנסת סופרים אנשים - אבל מסיבה כזאת זה בסדר?
"יש לנו אסטרטגיה ותוכנית עבודה. הגדלנו את הספיקה של מערכת הרפואה הציבורית, חיסנו בחיסון השלישי כמעט שלושה מיליון ישראלים ויש לנו את התו הירוק. באומן ינחתו היום צוותי מד"א שיעשו בדיקות באוקראינה, משטרת ישראל שולטת גם באירוע הזה. אנחנו מנווטים את הסלוטים בטיסות חזרה לארץ. יש את מתווה הכותל לחגים, 8,000 אנשים. הכי קל לבוא ולסגור, אבל אנחנו חיים לצד הקורונה".

ישראלים רבים מתכננים לטוס בחג לחוץ לארץ, אבל מדינות כמו פורטוגל, הולנד ושבדיה סוגרות את שעריהן בפנינו, ואחרות רבות מטילות מגבלות קשוחות. במקביל, מחירי המלונות בארץ מזנקים.
"אני מכיר בינתיים ארבע מדינות כאלה, הישראלים יכולים לטוס לרוב המדינות באירופה. מבחינת המלונות, הם תפוסים עד סוף אוקטובר אם לא תחילת נובמבר. אנשים הזמינו חדרים בכל מחיר. חלק מהמלונות מלאים, אבל יש מלונות ריקים ולא מתפקדים והלוואי ונצליח להחזיר את הביקוש אליהם. אני מנסה לעודד אנשים ללכת למלונות שהם זולים יותר. שווה לראות מקומות אחרים בארץ חוץ מאילת וים המלח".