מדינת ישראל יצאה הלילה למבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, שנפתח בחיסול שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי. חברי עוצמה יהודית, שהביעו לאחרונה ביקורת חריפה על ראש הממשלה ושר הביטחון והחרימו ישיבות ממשלה והצבעות בכנסת, משבחים הבוקר על ההחלטה לצאת למבצע צבאי רחב ואף רומזים כי ייתכן שהלחץ שהפעילו הוא שהוביל למבצע.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, צייץ לפנות בוקר: "הגיע הזמן!". שר המורשת, עמיחי אליהו, חבר עוצמה יהודית, אמר בעקבות היציאה למבצע: "משבח מאוד את כוחות הביטחון. סוף סוף צה"ל פועל כדי להחזיר את ההרתעה. הדברים האלה חשובים לנו, לביטחון שלנו, לתחושה הטובה של אזרחי ישראל, שיש מישהו שנלחם לשמור על החיים שלהם ולפגוע במי שמעז להרים יד או לפגוע בחיים שלנו. זה נותן לנו תחושת ביטחון".

ייתכן שבזמן שהחרמתם ואיימתם, בנו את המבצע הזה ולא ידעתם. אתה חושב שעשיתם טעות?
"אני בטוח שלא עשינו טעות. אפשר להסתכל על זה בדיוק מהזווית ההפוכה. אני כמובן לא רוצה לקחת קרדיט. זה לא משנה מתי זה קרה, לא צריך לעשות עכשיו את בירור הקרדיטים הזה. מישהו אחר יכול להגיד שזו תוצאה של עוצמה יהודית. בסופו של דבר צה"ל פעל נכון, ראש הממשלה הנחה נכון, שמח שצה"ל פעל בצורה הזו. הדיונים האלה מה גרם לזה ומה הוביל לזה, נראה לי ילדותיים ולא נכונים".

אולי הייתם צריכים לחכות ולסמוך על כוחות הביטחון?
"אנחנו סומכים מאוד על כוחות הביטחון, רק מבקשים לתת להם לנצח. שלושה חודשים ביקשנו לראות את המבצעים האלה יוצאים לפועל, והם לא יצאו מהכוח אל הפועל. אנחנו שמחים שכרגע זה יצא. אתה טוען שהשר גלנט חשב על זה מראש? אז בסדר, כל הקרדיט לשר גלנט. מה זה משנה, הכיוון הוא בריא. אנחנו מורידים את הראש לכל מי שמנסה לפגוע במדינת ישראל. את המריבות האלה צריכים להשאיר בצד".

עד מתי יימשך המבצע להערכתך?
"יכול להיות שכבר מחר. אם האויבים שלנו הבינו שלא שווה להתעסק איתנו אתמול - אז אתמול. אם הבינו שלשום - אז שלשום. אם לא הבינו, אז ברגע שיבינו את זה. מה שאנחנו רוצים זה להביא ביטחון לתושבי מדינת ישראל כדי שנוכל לחיות פה, לשמוח פה, להצמיח פה חיים. אני חושב שזה מה שכולנו רוצים".