משרד הבריאות איתר ישראלים נוספים שנדבקו בתת-זן דלתא החדש - AY.4.2, שמתפשט בקצב מהיר בבריטניה ומעורר דאגה. כזכור, הנדבק הראשון, ילד בן 11, שעבר בדיקת קורונה בשדה התעופה בן גוריון עם שובו ממולדובה אותר לפני כמה ימים.

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל בית החולים שיבא, אומר הבוקר כי הם עוקבים אחר התפשטות הזן ובעיקר האם הוא עמיד בפני הבוסטר. "צריכים להיות זהירים אבל לא להיכנס בשום מצב לפאניקה. הווריאנטים נבחנים בשלושה אספקטים: האם הם מדביקים יותר, האם הם קטלניים יותר והאם החיסון עובד כנגדם. כרגע לא נראית סיבה לדאגה, אבל חייבים לעקוב".

בעקבות גילוי הווריאנט החדש, ראש הממשלה נפתלי בנט כינס את בכירי משרד הבריאות להתייעצות חירום. בתום הדיון הנחה ראש הממשלה לבצע ריצופים גנטיים כדי להבין את גודל התפשטות הזן בישראל ולעדכן את מתווה התיירות שלפיו, החל מה-1 בנובמבר, תיירים אמורים להיכנס ארצה, לראשונה אחרי שנתיים. עם הדיווחים על התפשטות הווריאנט החדש באירופה, קיים חשש אמיתי במשרד הבריאות כי התיירים יביאו אותו גם לכאן.

בימים האחרונים 6% מכלל הבדיקות בבריטניה יצאו חיוביות לזן הדלתא החדש, כשהחשש הוא מפני קצב ההדבקה שלו ומהאפשרות שיהיה עמיד בפני החיסון. עם זאת פרנסואה באלוקס, מנהל מכון הגנטיקה של אוניברסיטת קולג' בלונדון, ניסה להרגיע: "הפוטנציאל להתפשטות מוגברת של הזן הזה שולי כרגע. זה כלום בהשוואה למה שראינו עם אלפא ודלתא, מדובר כאן על משהו יחסית עדין יותר".

פרופ' רן בליצר, ראש קבינט המומחים הלאומי להתמודדות עם הקורונה, אמר כי "גורם הסיכון המטריד ביותר במקרה של גל נוסף בחורף הוא זן חדש שיהיה מדבק או עמיד יותר מול הגנת החיסון". במשרד הבריאות הוסיפו כי אין צורך להיכנס להיסטריה, אלא להמשיך לעקוב אחרי המתרחש בנושא בבריטניה.