בתחילת השבוע פרסם גיא פלג, כתב המשפט של חדשות 12, תמלילים חדשים מהעדות שנתן גיל שפר, ראש הסגל ומנהל לשכתו לשעבר של ראש הממשלה, בתיק 1000.

שפר השיב בעדותו על הטענה כי רכש עבור נתניהו סיגרים באלפי שקלים: "מדובר במשהו ספורדי, מדי פעם. עישון הסיגרים גורם לסתימה במערות האף ולסינוסים וזה גרם לכך שנתניהו היה צורך באופן קבוע משאפים של אוטריווין ובהמשך תרסיסים של מי מלח על מנת לשחרר את הלחץ שנותר במצח ובאף".

אחרי פרסום העדות של שפר צייץ דוברו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, הכחשה שנתניהו עומד מאחורי העברת התמלילים לפלג. הבוקר, פלג השיב אש: "יונתן אוריך משקר. אני חוזר ואומר דברים מאוד ברורים, עניין האוטריווין הועבר מראש הממשלה ומאנשיו", אמר פלג ב"חדשות הבוקר".


הוא הוסיף כי "נתניהו ואנשיו העבירו לנו את הקטע הזה ועמדו על כך שזה יפורסם. לא כל מה שהם מעבירים אנחנו מיד רצים לפרסם, אבל נעתרנו לבקשתם מכיוון שזה חלק מקו ההגנה של נתניהו, שטוען שלא היה יכול לעשן כמויות כאלה של סיגרים כי מערות האף שלו סתומות".

אחרי הפרסום שלך אמש על המסוק שהזמין נתניהו למילצ'ן, נתניהו פרסם סרטון שבו אמר, "כשבוגי יעלון היה שר הביטחון הוא לקח מסוק לחתונה של בתו. לא כל כך טוב לישראל, אבל בזה כמובן שגיא פלג לא מתעניין".
"אני יכול להתייחס לגיבוב השטויות האלה? אני שואל אותך בשיא הרצינות. איך בכלל אפשר להתייחס לדברים האלה של ראש הממשלה? הוא אומר שזה זוטי זוטות, אבל כשקוראים את העדות מבינים שמצד אחד ראש הממשלה לא זוכר שהוא הזמין את המסוק, הוא מספר שהוא בכלל לא ידע על המיזם שמעורב בו מילצ'ן, ומהצד האחר הוא מסביר בדיוק למה זה חשוב להזמין מסוק ולמה זה מקדם את האינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל".


לא ראוי לתת מסוק במקרה כזה?
"אני לא נכנס אם ראוי או לא ראוי, ואם זה חריג או לא חריג כי אין לי את הנתונים, אבל מהשאלות של ראש צוות החקירה עולה שזה החריג שבחריגים. ייתכן והמיזם היה באמת חשוב למדינת ישראל, לא יודע, ייתכן ובאמת חשוב להרים מיזם כלכלי שבו שותפים ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית, ואני מתאר לעצמי שבינינו לבין הירדנים יש ויהיו שיתופי פעולה כלכליים, אבל ברגע שמדובר במיזם שקשור לחבר קרוב של ראש הממשלה, על פי עדותו שלו, הוא היה צריך לבוא לארנון ולהגיד לו, 'תעשה לי טובה, לך לצחי הנגבי, לך לשר אחר, אני מושך את ידיי מהעניין הזה' ולא להיות מעורב. היועץ לא טוען שבתיק הזה היה שוחד, אלא מרמה והפרת אמונים כי ראש הממשלה היה מצוי בניגוד עניינים חריף. מצד אחד הוא מקבל במאות אלפי שקלים טובות הנאה ממילצ'ן, ומהצד האחר מתנהג התנהגות שהיא לכל הפחות התנהגות חריגה".

_OBJ