בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם ועלייה במספר מוקדי ההידבקות, במשרד הבריאות הוחלט אמש (רביעי) על החרפת ההנחיות לישראלים. המשרד פירסם הודעה שלפיה, הוא ממליץ לישראלים שלא לטוס לחוץ לארץ בכלל. "אם אתם לא באמת צריכים לטוס - אל תעשו זאת", נכתב בלשון ההודעה.

הבוקר, נמל התעופה בן גוריון נראה הרבה פחות עמוס מבימים רגילים. ישראלים רבים בחרו שלא להגיע לטיסותיהם, אך יש גם כאלה שהחליטו לקחת את הסיכון ולטוס לחופשה בכל זאת. ליאב מויאל ואוראל חטואל חיכו בהתרגשות לטיסה הראשונה שלהם אי פעם לחוץ לארץ, והם לא מתכוונים לוותר עליה.

"רוב הישראלים מקשיבים להנחייה, אבל לפי החשיבה שלי, אם אלוהים רוצה לקחת אותי, הוא יקח אותי ככה או ככה", סיפר מויאל רגע לפני ההמראה לגיאורגיה, "זה לא משנה הדרך, אם זה קורונה או משהו אחר. זו טיסה ראשונה ואנחנו לא מתכוונים לוותר עליה. אנחנו נטוס, נהנה ונחזור, הכל יהיה בסדר. לא לקחנו מסכות".

"ברור שיש חשש, זה כן מדאיג, אבל מה שצריך לקרות יקרה", חטואל נשמעה מעט יותר מהוססת, "המשפחות דואגות, אבל בסוף זו החלטה שלנו. הן כן תמכו ואמרו, 'תהנו, תחזרו בשלום והכל יהיה בסדר'. אם לא נידבק בחוץ לארץ, אז זה יכול לקרות כאן בארץ. מתישהו זה יגיע, אז זה לא משנה אם זה יהיה בחוץ לארץ או פה".

"אני לא חושש להדביק, כי אני לא חושש להידבק", הוסיף מויאל, "אם אני אכניס את עצמי לסרטים שאני כן אדבק, אז בסוף זה כן יקרה. אני מעדיף לנסוע בראש נקי ולא להיכנס סתם לסרטים ולחרדות".

לוח טיסות נמל תעופה בן גוריון (צילום: Andrew Burton, GettyImages IL)
לוח טיסות נמל תעופה בן גוריון | צילום: Andrew Burton, GettyImages IL

ליאת אלגרבלי וטל זמור הן שתי נוסעות נוספות שבחרו לטוס ללונדון על אף אזהרות משרד הבריאות. "ההנחיות התקבלו אתמול בלילה, מבחינתנו זה כבר היה מאוחר מדי", סיפרה זמור, "אנחנו מתנחמות בזה שעדיין לא שמענו על מקרים של התפרצות הקורונה בלונדון, אז אנחנו ניסע, נהנה ונחזור בצ'יק".

זמור ואלגרבלי ארזו במזוודה אמצעי מיגון רבים, כמו מסכות וחומרי חיטוי. "הבאנו מגוון של מסכות לכל אחת, כפפות וחומרי חיטוי", פירטה אלגרבלי, "זאת במטרה לחטא את מקום הישיבה שלנו במטוס וכמה שיותר להימנע. יש חשש ודאגה, אבל אנחנו חבורה של שש בנות, חברות טובות מהיסודי, ולא יצא לנו אף פעם לטוס ביחד. היה לנו מאוד קשה לוותר על זה. בעזרת השם נחזור בריאות".

השתיים הודו שבני משפחתן ניסו לשכנע אותן שלא לעלות על הטיסה. "מספר פעמים במהלך השבוע אמרו לנו, 'אל תטוסו, לא צריך, חבל, יהיו לכן טיסות אחרות'. כולנו אימהות, יש לנו ילדים, אבל אמרנו שאין מנוס, נשתדל להימנע כמה שיותר ולא להתקהל במקום הומה אדם", אמרה אלגרבלי וזמור הוסיפה: "לפי מה שראיתי בעיתונים גם בארץ לא חסרים מוקדים של אנשים שאולי נדבקו, לא יודעים מי חזר מאיפה לארץ, אז כשאנחנו טסות לחוץ לארץ זה לא מה שימנע או יגרע מהדבקות כאלה ואחרות".