ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון בתיקי האלפים. נתניהו כפר באישומים נגדו ועזב את אולם הדיונים כמה דקות אחרי שהדיון החל.

זמן קצר לפני כן, שוחחה שרת המשפטים לשעבר וחברת הכנסת מימינה, איילת שקד, עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" ושללה אפשרות כי ימינה תתמוך בחקיקה שתאפשר את ביטול משפט נתניהו. לשאלה האם במידה וימינה תיכנס לממשלת נתניהו הבאה, יצביעו חברי ימינה בעד חסינות לנתניהו וחוק צרפתי השיבה נחרצות: "התשובה היא חד משמעית לא, שום דבר כזה לא יקרה. המשפט יתנהל".

שקד הציגה את תוכנית ימינה לפתרון משבר הקורונה: "אם נפתלי בנט ראש ממשלה, אנחנו הולכים לתוכנית אפס הדבקה. ערים ירוקות תפתחנה לחלוטין - מסחר, מסעדות וחינוך. נכריח, או לפחות נעודד מאוד, את התושבים להיבדק. תוך יום-יומיים אפשר לבדוק את כל התושבים של עיר מסויימת, יש לנו מספיק בדיקות היום. אפשר בטכנולוגיית 'פולינג' להגיע לעד מיליון בדיקות ביום בישראל".

"ניקח עיר-עיר ותוך שבועיים-שלושה נסיים עם זה", המשיכה שקד, "נסרוק את כל המדינה. מי שלא רוצה להיבדק ולא רוצה להפוך לעיר ירוקה, שיישאר בתוך עצמו כעיר אדומה. למה עיר ירוקה צריכה לסבול מעיר אדומה? מי שיעבור מעיר אדומה לעיר ירוקה יהיה צפוי לעונש פלילי".

נתניהו בבית המשפט (צילום: ראובן קסטרו)
נתניהו בבית המשפט, הבוקר | צילום: ראובן קסטרו

מה חשבת על "ישיבת הצרחות"? היית חלק מישיבות כאלה בעבר?
"לא, זה לא עובד ככה, זה מאוד נדיר. זה מראה על איבוד שליטה וחוסר יכולת לנהל את האירוע. כאוס. המגפה הזאת מזמן לא מנוהלת, המוטציות שינו לגמרי את המשוואה. הסגר השלישי לא עובד. אנחנו מסיימים את הסגר הזה עם תחלואה מאוד גבוהה, בקושי יוצאים מהסגר ותכף ניכנס לסגר רביעי".

אתם תוקפים את נתניהו על ניהול המשבר, ועדיין לא אומרים שלא תשבו איתו בממשלה הבאה.
"נתניהו צריך ללכת הביתה, צריך להחליף אותו. עוד ארבעה מנדטים ובנט הוא ראש הממשלה הבא, זה אפשרי. כשאדם נעמד מאחורי הפרגוד ורוצה לצאת מהכאוס הזה, יש רק פתק אחד - ימינה. רק בנט יכול להוציא אותנו מהכאוס. אנשים מבינים שנתניהו ומירי רגב לא יכולים להמשיך לנהל את המדינה הזאת".

תגובת הליכוד: "איילת שקד יודעת שהשאלה היחידה בבחירות היא מי ינהיג את מדינת ישראל - ראש הממשלה נתניהו או לפיד".

תגובת תקווה חדשה: "בנט הוא האיש שישלים לנתניהו ממשלה של 61, הוא אינו מכחיש זאת. מי שמצביע ימינה - מצביע להשארת נתניהו".