זה קרה בחודש שעבר, בכביש 77 שבעמק יזרעאל: וינסנט ולי קלארק נסעו עם שני ילדיהם לארוחת ערב משפחתית, כשלפתע נהג סטה מהנתיב הנגדי בזמן שניסה לבצע ניסיון עקיפה והתנגש במכוניתם. הבן הפעוט, אוליבר בן השנה וחצי נהרג, אחותו אביגיל בת הארבע וחצי ואמו נפצעו בינוני ואביו נפצע באורח קשה. הנהג, רותם זיסק, בן 35 שבעברו 15 הרשעות בגין עבירות תנועה וסמים, נהרג גם הוא בתאונה.

הבוקר (שני) סב המשפחה, ניב קפלן, סיפר לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" על האובדן הקשה ותהליך השיקום הארוך. "לילוש תמיד הייתה בחרדה בנסיעות במכונית, וזה קרה לה דווקא בנסיעה קצרה כשהם כל כך נזהרו. זה גורל אכזר", אמר קפלן, "התינוק שלנו נפטר והמשפחה שוכבת כולה פצועה בבית החולים. ברגע אחד אפשר להרוס משפחה, כמו שקרה לנו".

"מעגלים שלמים של אנשים נפגעו מהדבר הזה, לאנשים נעצרו החיים. הפסקנו לעבוד", תיאר קפלן, "אני, הסבתא, האחים, הדודים והאנשים הקרובים, משפחה של מאה איש, מגוייסים בשבילם לכל מה שצריך".

"אנחנו מביאים להם אוכל לבית לוינשטיין ונשארים לישון עם לילוש ואביגיל בלילות, כי הן לא יכולות לתפקד. בית לוינשטיין עושים מה שהם יכולים, אבל יש להם הרבה מטופלים והמעמסה נופלת עלינו. אנחנו אלה שצריכים להיות מסביבם 24 שעות, להביא להם אוכל, לדאוג להם, לעזור להם ללכת. זאת משפחה עם שלושה פצועים, ילדה שעדיין לא יכולה ללכת ואמא שבקושי קמה מהמיטה. זה נופל עלינו".

אוליבר ואביגיל קלארק (צילום: צילום פרטי)
אוליבר ואביגיל קלארק | צילום: צילום פרטי

מה מצבה של אביגיל היום?
"היא נפצעה די קשה בבטן, בגב ובעמוד השדרה. עשו לה ניתוח בבטן. אנחנו עדיין לא יודעים אם היא תוכל ללכת, אנחנו אופטימיים וגם הרופאים אבל היא עדיין לא מראה סימנים. הדאגה היא מאוד גדולה".

לנהג הרשעות קודמות על נהיגה פרועה על הכביש, שכרות וסמים.
"אני לא מכניס את הנהג לתוך החיים שלי. זה רעל. מבחינתי, זה כאילו מטאור נפל להם על המכונית. אין לי עניין לדבר על הנהג הזה. אנשים צריכים לחשוב בכל פעם כשהם נכנסים לרכב. זה כמו כלי נשק".

מה המסר שלך לנהגים שצופים בך עכשיו?
"תסתכלו לאוליבר בעיניים. הוא היה תינוק מדהים ויפה, כל עתידו היה לפניו. אני מופתע שאיפשרו לאיש כזה עם הרשעות קודמות בעבירות סמים, שלהבנתי השתחרר מבית סוהר, לנהוג במכונית. לא יודע אם היה לו ביטוח, לא ידוע כלום. כל יום אני רואה בכביש אנשים משתוללים בדרך לעבודה. מה בוער לכם?".