התנגשות אלימה נוספת בין אזרחים לכוחות משטרה בעקבות אכיפת ההנחיות: שוטר הבחין בקבוצת נערים מסתובבת ברחובות טבריה ללא מסיכה על פניהם. הוא ביקש לעכב אותם ולכתוב להם דוח, אלא שכשיצא מהניידת לעברם - שכח לשים מסיכה.

דוד עבדן בן ה-16 תיעד את השוטר בלי מסיכה והעיר לו על כך. לדבריו, בשלב זה, השוטר החל להפעיל נגדו אלימות קשה. "ראיתי את השוטר יוצא מהניידת, תופס שני נערים, מצמיד אותם לניידת ושואל אותם למה הם בלי מסיכה. הוא רצה לתת להם דוח", שיחזר עבדן ב"חדשות הבוקר", "שאלתי אותו למה הוא בלי מסיכה, זה כאב לי לראות את זה. הוא לא ענה לי. פתחתי מצלמה ואז הוא שם על עצמו מסיכה ותקף אותי".

"הוא התנפל עליי, הצמיד אותי לניידת חזק ממש וחנק אותי, ראיתי שחור מול העיניים", המשיך עבדן, "השתעלתי, לא הצלחתי לנשום. עד עכשיו אני מפחד, כולי רועד. קשה לי לדבר. יומיים אני תקוע בבית, מפחד לצאת. אמרתי לאמא שלי לנעול את הדלת. יום למחרת באו אליי שוטרים ולקחו אותי לחקירה בתחנה".

על מה נחקרת בתחנה?
"הם חקרו אותי על זה שהפרעתי לשוטר במילוי תפקידו, נתנו לי אזהרה ורצו שאביא להם את הסרטון. השוטר חטף לי את הטלפון מהיד ולכן רואים רק חלק מהסרטון. לא הגבתי לו, לא ידעתי מה לעשות. אחרי דקה-שתיים הוא שיחרר אותי ונשארתי קפוא במקום. הוא רצה לעצור אותי על זה שצילמתי אותו".

תוך כדי שהוא חנק אותך, הוא אמר לך משהו?
"כלום, רק אמר 'אני אעצור אותך, תעלה לניידת'. ראיתי דרך העיניים שלו שיש לו כזאת שנאה אליי. משטרת ישראל צריכה להגן עלינו, אנחנו לא צריכים הגנה מהם".

זה יכול היה להיגמר אחרת לדעתך?
"אם הוא לא היה מפסיק לחנוק אותי, תוך כמה שניות הייתי גומר בבית חולים או יותר גרוע מזה. עוד שנייה התעלפתי".

אם השוטר צופה בך עכשיו, יש משהו שתרצה להגיד לו?
"לא, אני מפחד. אם אראה אותו ברחוב, אברח ממנו. לא הייתי רוצה לראות שוב את הפרצוף שלו. הוא צריך לשבת בכלא על דבר כזה. עד שלא יקרה מוות לילד, לא יודע אם ייעשו משהו".

תגובת משטרת ישראל: "במהלך פעילות אכיפה, החלו צעירים ליידות אבנים אל עבר צוות השיטור העירוני. משניסה השוטר לעצור את אחד הנערים, התגבר מטח האבנים לעברו והצעיר נמלט בסיוע חבריו תוך שהם ממשיכים בידויי אבנים לעבר הצוות ומקללים אותם. בהמשך אחד הצעירים נעצר לחקירה. לצד זאת ומבלי להפחית כהוא זה מהתנהלותם הפסולה, הפלילית והמסוכנת של הצעירים, אי עטיית המסכה במהלך האכיפה תטופל וכנגד השוטר ירשם דו"ח בגין עבירה זו".