תושב כוכב השחר הותקף באבנים - חיילי צה"ל שעמדו בקרבת מקום לא עשו דבר. אלחנן וולף נסע בכביש באזור בנימין כשלפתע המון זועם השליך אבנים גדולות על מכוניתו. השמשה הקדמית נופצה, אך הוא במזל לא נפגע והמשיך בנסיעה.

"חזרתי ממפגש עם חברים וראיתי התקהלות של אנשים על הכביש עם דגלים פלסטינים. חשבתי: טוב, אני עם אוטו גדול, אני יכול לרדת לשוליים, אעבור את זה בשלום. חשבתי שהם חוסמים את הכביש, לא תיארתי לעצמי שאנשים יזרקו אבנים - אחרת הייתי מפרסס והולך הביתה", סיפר וולף הבוקר, "המשכתי בנסיעה וגיליתי שטעיתי".

"זה קרה תוך שנייה. אני חמוש, ולא עלה בדעתי להשתמש בנשק. אני עם אוטו גדול, כשאני מסתכל על זה אחורה יכולתי לדרוס אנשים ולא יקרה לאוטו כלום. תודה לאל שלא עשיתי את זה. מה שכואב ומכעיס זה שאחרי כמה מטרים ראיתי מצד שמאל ג'יפ של צה"ל עם ארבעה חיילים. הם ראו את ההפגנה. הרגשתי לבד, זה מכעיס ממש".

החיילים שאלו אותך מה קרה?
"החיילים לא דיברו איתי, אפילו לא שאלו לשלומי, פשוט אמרו: 'סע, סע, תמשיך בנסיעה שלך'. דיברתי עם הערבים ושאלתי אותם: מה עשיתם? למה זה קרה לי? הם אמרו, 'כי אתה מתנחל ואתה זבל', וירקו עליי".

זה פיגוע, החיילים היו צריכים להגיב.
"אתמול בלילה הייתה הפגנה של יהודים מול הכפר. כשהגענו להפגנה היו שם 30-40 שוטרים וחיילים, כשהם ידעו על ההפגנה שלנו רק מיום שישי. ההפגנה של הערבים הייתה ידועה מיום שני כבר ומערכת הביטחון לא עשתה שום דבר. היו חמישה חיילים מול 100 ערבים. יש משהו לא מאוזן במערכת הביטחון".

נסע בכביש באזור בנימין והותקף באבנים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"הם אמרו, 'כי אתה מתנחל ואתה זבל', וירקו עליי". אלחנן וולף | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

משהו בהתנהלות היום-יומית שלך הולך להשתנות?
"לא, זה לא יגרום לשינוי בחיים שלי. הסיפור יכול היה להיות הרבה יותר דרמטי אם הייתי נתקע חלילה, או שזה היה האוטו של אשתי או של מישהו אחר. אני עם אוטו גדול והשמשה הקדמית יותר חזקה. זה היה מכוון לראש, פגיעה באמצע הזכוכית. זה ניסיון רצח".

תנהג אחרת אם תפגוש התקהלות בכביש?
"כן, אתקשר לצה"ל ואשאל אותם איפה לעבור. אם הייתי יודע שיש סיכוי ליידוי אבנים לא הייתי ממשיך לשם".