יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הכריז אמש (שבת) כי לאחר הבחירות הקרובות, ידרוש מנתניהו וגנץ להקים יחד עם מפלגתו ממשלת אחדות ליברלית ללא המפלגות החרדיות. בליכוד מיהרו לתקוף בחריפות את ליברמן: "יצא המרצע מהשק: ליברמן אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ ולכפות הקמת ממשלת שמאל".

חבר הכנסת מישראל ביתנו, עודד פורר, תקף את הליכוד בראיון ל"חדשות הבוקר". "בסוף, לצערי, הליכוד רוצה להקים ממשלה רק עם חרדים ועם כל האג'נדה של החרדים, ומבחינתנו זה לא מקובל", אמר פורר.

מה פשר הזגזוג שלכם? רק לפני חודשיים ליברמן אמר שממשלת אחדות לא עומדת על הפרק.
"אנחנו נמצאים בגרעון תקציבי היסטרי, משבר שדומה ל-2003. כל זה הוסתר לעיני הציבור ונגלה תוך כדי המשא ומתן הקואליציוני. היום יגיעו לממשלה גזרות של קיצוצים בגובה 3.5 מיליארד שקל. בגזרות האלה לא מופיע שום קיצוץ שנוגע לסיעות החרדיות. למה? כי אומרים שאם יביאו קיצוץ שנוגע לסיעות החרדיות, גפני לא יאפשר את ההעברה הזאת בוועדת הכספים. עם כל הכבוד, הקבוצה הזאת לא יכולה להחזיק את מדינת ישראל במקום רגיש. בסוף השבוע הבנו שנתניהו וגם גנץ מוכנים למכור להם הכל, אנחנו אומרים להם: חבר'ה, אל תמכרו להם שום דבר, בואו תקימו ממשלה אחת לאומית, ימנית, ליברלית ורחבה עם אג'נדה ימנית".

הליכוד לא רוצה אתכם בממשלה.
"כולם עובדים פרסונלית, אבל אנחנו לא. בואו נעבוד על עקרונות, על העיקרון שתקום פה ממשלה לאומית, ימנית, רחבה, לא ממשלה שכנועה לקבוצה קטנה באוכלוסיה".

אוסנת מארק, חברת הכנסת מהליכוד, תקפה את ההצהרה של ליברמן. "עד עכשיו ליברמן אמר 'ממשלת שיתוק לאומי', 'הדוב הישן', כל מיני מטאפורות יפות מאוד, ועכשיו אנחנו שומעים את פורר אומר משהו אחר. זה זגזוגים. המרצע באמת יצא מן השק. ליברמן לא נכנס לממשלה רק בגלל דבר אחד: כי הוא לא רוצה את נתניהו. לא בגלל החרדים, לא בגלל הגרעון, לא בגלל שום דבר אחר".

אתם מובילים קמפיין שלם על זה שליברמן הוא שמאל, אבל אתם אלה שהייתם מוכנים להקים ממשלה עם מפלגת העבודה.
"אנחנו רצינו את ליברמן בממשלה אבל הבנו שאנחנו חייבים להציל את העם הזה מבחירות מיותרות, מכל ההוצאה המיותרת הזאת. גבאי ורוסו בסופו של דבר הבינו שזה לא מסתדר והלכנו לבחירות. רצינו להציל את זה שהשלטון לא יקפוץ לנו פתאום לגנץ, כי היום אנחנו מבינים שעודד וליברמן היו בסופו של דבר ממליצים על גנץ".

פורר, אתם באמת שמאל כמו שטוענים בליכוד?
"אני מסתכל על הכותרת בעיתון ורואה שחמאס צפוי לקבל הבוקר עוד 25 מיליון דולר, אחרי שביום חמישי ירו טיל על שדרות וביום שישי התפוצצו על הגדר. ואתם מספרים לנו על ימין ושמאל? בשורה התחתונה, השאלה היא האם תקום כאן ממשלה עם חרדים או ממשלה לאומית, ליברלית וימנית. היחידים שיש להם את הכוח לכפות את זה על שני הצדדים שלא רוצים לשבת אלה עם אלה, זה לישראל ביתנו".