מדינת ישראל תיכנס לסגר השלישי היום (ראשון) בשעה 17:00 אחר הצהריים. במסגרת הסגר, שלדברי בכירים במשרד הבריאות עלול להימשך חודש שלם, התנועה תוגבל לעד 1,000 מטרים מהבית, תיאסר שהייה בביתו של אדם אחר, המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו והמסעדות תפעלנה במתכונת משלוחים בלבד.

במהלך השבת אובחנו 2,630 מאומתים חדשים מתוך 64,662 בדיקות שהתקבלו ביום זה. נכון להבוקר, מספר החולים הקשים עומד על 584 מתוכם 133 מונשמים.

משטרת ישראל נערכת לאכיפה מוגברת של הגבלות הסגר. סגן ניצב רועי ולדמן, ראש ענף חקירות במשטרת ישראל, תיאר בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" איך ייראה מבצע האכיפה הגדול. "במהלך היום נראה עשרות מחסומים 'מדלגים', כלומר הם יהיו במקומות שונים ורנדומליים בארץ", סיפר סגן ניצב ולדמן, "נבצע אכיפה, אבל האכיפה המסיבית תהיה בעיקר בערב. אלפי שוטרים יהיו פרוסים במאות מחסומים מהשעה 18:00 בערב ועד השעות הקטנות של הלילה".

"נתמקד בהתקהלויות כי ראינו לא מעט כאלה בשבועות האחרונים", המשיך ולדמן, "יש איזו תחושה שהמשטרה לא אכפה, אבל זה לא נכון. אנחנו עם כמעט 50,000 קנסות בחודש האחרון. יש איזורים מסויימים שהם מאתגרים עבורנו, אבל כך גם המסיבות בפארק הירקון והתקהלויות נוספות שפחות קיבלו במה. עם ישראל רוצה לצאת החוצה ואנחנו בהחלט נהיה שם בהתקהלויות האלה".

סגן ניצב ולדמן סיפר כי ב-31 בדצמבר, חגיגות סוף השנה האזרחית, המשטרה תפעל בעצימות גבוהה מאוד: "בכל מקום שמישהו מתכנן מסיבת סילבסטר, אנחנו נהיה שם ונדע לאכוף את זה. יהיו הרבה מאוד מחסומים בסילבסטר, נצא למבצע אכיפה משמעותי יותר. תראו הרבה יותר ניידות, הרבה יותר שוטרים, נרצה להגיע למצב שיהיו 0 מסיבות הדבקה, אותן מדגרות קורונה".

מה לגבי החוזרים מחוץ לארץ שמפרים בידוד?
"נבקר את כל המבודדים, נגיע אליהם לבתים ונוודא שהם אכן נמצאים בבית. מזכירים, מיום רביעי שעבר כל מי שנוחת בארץ מחוייב להגיע למלונית. מי שיברח מהמלונית הביתה, והיו לא מעט כאלה בימים האחרונים, נגיע אליו והוא יקבל קנס של 5,000 שקלים ויחזור אחר כבוד למלונית".

איך תאכפו את הגבלת ה-1,000 מטרים מהבית?
"נהיה ונסתובב אבל לא נדוג אנשים, כי בכל זאת ילדים צריכים להגיע לבית הספר ואנשים צריכים להגיע למקומות עבודה. לא נרצה להיתקל בילדה בת 20 שתגיד שהיא לוקחת את הבן שלה לבית ספר, ואז נגלה שאין לה בן ובטח לא בתיכון. זאת סיטואציה שפחות תתאים ויש גם אחרות שמן הסתם יהיו הזויות ויפגשו אותנו בדרך. תשתדלו לא לשקר לשוטר, אנחנו נשתדל להקליל במקומות שאפשר להקליל כדי לאפשר תנועה. לא נראה את פקקי הענק של הסגר השני, אבל כן נצפה מהציבור להיות יותר בוגר ואחראי".