נמשכת הסערה בעקבות דברי דודי אמסלם שאמר, "מפלגות אנטי-ציוניות לא יכולות להיות חלק מהממשלה, כל עוד הממשלה לא מונה 61. אם מנסור עבאס רוצה להצטרף לאחר שיש לנו 61, אהלן וסהלן". יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו הגיב בהודעה חריפה: "נדהמתי לשמוע את הדברים שאמר דודי אמסלם, על דעתו בלבד. רע"מ מפלגה אנטישמית, אנטי-ציונית, תומכת טרור, שמייצגת את האחים המוסלמים ששואפים להשמיד את ישראל. הליכוד בראשותי לעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים להכניס את רע"מ לקואליציה כלשהיא".

בעקבות ההודעה, טען אמסלם שנתניהו מנסה לפגוע במעמדו במפלגה: "חברי הליכוד חלקם תקפו אותי, נתניהו הוציא הודעה כדי לפגוע בי. נדהמתי שלא התקשר, והוא עושה את זה לא בפעם הראשונה".

הבוקר התייחס לכך חבר הכנסת מהליכוד, יואב קיש שהבהיר: "לא נשב עם רע"מ בשום תנאי ובשום אופן. בכל השיחות שהייתי מעורב איתם, מעולם לא הצענו להם להיות חברי קואליציה. דיברתי עם אמסלם, רציתי להבין מאיפה זה הגיע. הוא אמר לי, 'שמע, אנחנו לא גזענים ואין לי שום בעיה עם ערבים שרק רוצים לחיות פה במדינה יהודית דמוקרטית'. אני מסכים איתו מאוד באמירה הזו אבל אומר לכם, רע"ם זה בדיוק ההפך: מפלגה אנטי-ציונית שבאה לרסק את אופייה של המדינה. אנחנו לא נשב איתה".

היה ונתניהו יחליט שרע"ם כן צריכה להיות חלק מהקואליציה, אתה אומר שלא תהיה חלק מהדבר הזה?
"אצביע נגד קואליציה שבה רע"ם תהיה שותפה. לא אשב איתם ולא אהיה איתם בשום אינטראקציה".

בינתיים, הצעת החוק לפיזור הכנסת מתעכבת בוועדה בראשות ניר אורבך שרוצה לתת לאופוזיציה עוד זמן להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. קיש מעריך כי הסיכויים לכך נמוכים: "אנחנו באירוע של פיזור, אין בינתיים מגעים בין האופוזיציה לקואליציה. האופוזיציה מנסה לדרוס את הפיזור, מה שמעולם לא היה בבית הזה".

"היה אתמול יום הזוי בוועדת חוקה. עלה חוק בוועדה שכופה על הכנסת לקדם את פיזור הכנסת. הקואליציה מנסה להוביל פיזור בצורה לא חוקית. במקביל, הקואליציה העבירה חוק לא דמוקרטי, חוק הרדיפה, חוק נתניהו, או שהם קוראים לו - חוק הנאשם, שיימנע מיושב ראש האופוזיציה לנצח אותם בבחירות".

דווח כי בכירי המפלגות החרדיות מזהירים: אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים, יציעו לגנץ ממשלת רוטציה כשהוא ראשון.
"לא ראיתי אף מנהיג חרדי, בין אם מהכנסת או לא, שאומר את זה. זה הכל סיפורים. שמעתי את גפני והרב אריה דרעי, מנהיגי הציבור החרדי בכנסת, שאמרו בצורה הכי מפורשת שהם הולכים עם נתניהו והליכוד. שמעתי את זה מפיהם, לא מכל מיני עלומים. לא יכול להתייחס לאמירות שאיני יודע מי עומד מאחוריהן".

מה לגבי חוק צרפתי? תשתפו פעולה עם רע"ם בנושא הזה?
"יש שיתופי פעולה שנעשים בכנסת על חקיקה. היה לנו ניסיון לשתף פעולה עם רע"ם בנושא העברת חוק הבחירה הישירה. הניסיון הזה נכשל לפני הקמת הממשלה האחרונה. האם יכול להיות שנהיה במשא ומתן עם מפלגות הבית לטובת חקיקה כזו או אחרת? יכול להיות. לגבי החוק הצרפתי, אני עוד לא שם. לא חשבתי על זה. עוד לא דנו ודיברנו על זה בסיעה. הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, אעמוד מאחורי עמדת הסיעה כשתתקבל".