התפרצות הקורונה הנוכחית הכתה בלא מעט בתי ספר, כשילדים בקבוצת הגיל 12-15 שברובם טרם התחסנו נגד הנגיף, הם מרבית הנדבקים והמפיצים בגל הזה. בחטיבת ביניים אחת בתל אביב, עשרות נדבקו בקורונה במהלך מסיבת הסיום בבית הספר.

"למסיבת הסיום הגיע ילד שכנראה בא במגע עם מישהו מחוסן שנשא את הנגיף. לצערנו הייתה הדבקה המונית", תיאר הבוקר (ראשון) תלמיד בית הספר, איתי שפירא, שנדבק וחלה.

"יום אחרי המסיבה גילו עוד ועוד ילדים שלא מרגישים טוב", תיארה אחותו, נועה, שנדבקה גם היא, "התחלנו לעשות בדיקות ולהיכנס לבידוד, זה היה ממש מלחיץ. אמרנו, אימא'לה, כולנו היינו במסיבה הזאת - מה אם מישהו נדבק? מה אם נצטרך להיות עכשיו שבועיים בבידוד?".

"ביום ראשון התחלתי לפתח סימפטומים. עלה לי החום בבוקר ל-38.4 והרגשתי ממש רע", תיארה נועה, "נורא כאב לי הגרון והראש ולא יכולתי לקום מהמיטה. איבדתי את חוש הטעם והריח. אמרתי לאמא שאני חושבת שצריכים ללכת לעשות בדיקת קורונה. התוצאה הגיעה יום אחרי, בערב. לקח להם המון זמן".

איך הרגשת כשגילית שאת חיובית?
"ידעתי כבר שזה יקרה, כי עברתי על תסמיני הקורונה וראיתי שיש לי המון מהתסמינים. ידעתי שזה קורונה. היה ממש מלחיץ להבין שאני חלק ממגפה שתפסה את העולם חזק ולא עזבה כבר כמעט שנתיים".

כמה תלמידים נדבקו באותה מסיבה?
איתי: "המספר עומד כרגע על 83. אצלי חצי שכבה נדבקה, זה ממש נורא. יש מקרים שילדים חלו יותר קשה מאיתנו, אבל למזלי ממש מעט. תלמידה אחת מהשכבה של נועה אושפזה ושוחררה כבר. רוב מי שהיה חולה יותר קשה מאיתנו כבר בסדר, אנחנו שומרים על קשר".

בית ספר, קורונה, תלמידים, מורה, כיתה (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

כמה מהתלמידים היו מחוסנים נגד הקורונה?
איתי: "אנחנו לא הספקנו להתחסן, אבל רבים מהנדבקים התחסנו בחיסון הראשון ועמדו להתחסן בשני. כן היה להם איזשהו אחוז של הגנה. זה תפס אותנו כל כך בהפתעה, נורא תלינו את התקוות שלנו בחיסון. אף אחד לא חשב שדבר כזה יכול לקרות למישהו שכבר מוגן מהמחלה".

איך זה למצוא את עצמכם פתאום 24-7 אחד עם השנייה?
נועה: "אסור לנו כמעט לצאת מהחדרים, אם יוצאים לשירותים צריכים לשים מסיכה. אנחנו מבקרים אחד את השני בחדרים בלי אזהרה כי צריכים לרוץ מהר".

יש לכם מסר למי שעדיין לא התחסנו נגד הקורונה?
איתי: "זאת לא מחלה כייפית לחלות בה. בשביל לשמור על הבריאות שלכם, תתחסנו. בלי קשר, חשוב למגר את המגפה הזאת שתפסה את העולם. זה צעד משמעותי כדי לעזור במיגור שלה, חשוב לעשות אותו גם אם חוששים. זה עוזר לא רק לכם, אלא לכולם".