שלושה פיגועים קשים בשבוע אחד, 11 נרצחים - תחושת הביטחון האישי של אזרחי ישראל הולכת ופוחתת, וגורמים באופוזיציה פועלים כדי להחליף את ממשלת בנט-לפיד שלדבריהם, אשמה בהסלמה הנוכחית ולא פועלת מספיק כדי לבלום את גל הטרור.

חבר הכנסת אלי כהן מהליכוד סיפר לניב רסקין הבוקר, "אנחנו פועלים במגוון מישורים להחליף את הממשלה. אנחנו רואים את הזעם הציבורי. ממשלה שנשענת על תומכי חמאס לא יכולה להילחם בטרור, נקודה. ממשלה שלא מסוגלת להעביר את חוק האזרחות, אין לה זכות קיום. מבטלים את סעיף האכיפה, מבטלים את הנטיעות, נותנים משכורות למחבלים. מדיניות הכניעה והרפיסות לא עובדת מול גורמים אסלאמיסטים קיצוניים".

"שמענו את נפתלי בנט אומר אתמול, 'אנחנו עומדים בפתחו של גל טרור רצחני'. בנט, לך את יש ההתרעות, מה עשית על בסיס אותה הערכה? אתה לא פרשן. אילו פעולות נקטת? האם כינסת את הקבינט מיידית, האם גייסת עוד פלוגות מג"ב, האם תיגברת את כוחות צה"ל בקו התפר? לתת הקלות ולהתרפס, זה לא עובד".

מה אתם מציעים לעשות?
"לבטל את ההקלות. יום אחרי הפיגוע המזעזע בבאר שבע, הקשה ביותר בחמש השנים האחרונות, להודיע על הקלות? במקום להגדיל את המכסות מ-8,000 ל-20,000, צריך להוריד לאפס. לפני כחודשיים הבאתי הצעת חוק שבנט ושקד חתומים עליה: לגרש את משפחות המחבלים. זה לא צעד של נקמה, אלא של הרתעה. אי אפשר לשחרר כספים לרשות הפלסטינית שמאפשרת תשלום למחבלים שמטרתם לרצוח יהודים".

גם אתם שיחררתם את הכספים.
"אנחנו העברנו את החוק לקיזוז משכורות מחבלים שלוקח מהרשות הפלסטינית ומאבו מאזן את הכספים שהוא משלם למחבלים. מה עושה בני גנץ? מגיע ואומר לו, 'הנה, תיקח ביד השנייה 500 מיליון שקלים'. חמאס הוא גורם מתסיס שפועל כדי ללבות את ההסתה ואת ההכוונה לפיגועים ביהודה ושומרון, הוא האחרון שצריך לקבל הקלות. גורמים שונים בממשלה עולים לרגל לירדן ואומרים, 'חברים, תעזרו לנו להרגיע'. למה? מדינת ישראל חזקה ואיתנה, יש לנו כוחות מודיעין. צריכים להחזיר את ההרתעה".

פרצות בגדר, כמויות אדירות של נשק בלתי חוקי, אלה דברים שלא נולדו היום אלא קרו גם אצלכם.
"המאורעות שאנחנו רואים בשבוע האחרון, לא ראינו בעשר השנים האחרונות. זאת עליית מדרגה משמעותית כל כך. במזרח התיכון לא מעריכים חולשה, אלא כוח. ברגע שאתה מתנהג בפריסות ובחולשה, לזה אתה מוביל".