אמש (שבת) סגנית מפקד מרחב ירקון, מירי פלד, החליטה לערוך מסיבה בחצר ביתה. בתיעוד מהמסיבה, נראים האורחים כשהם לא חובשים מסיכות ולא שומרים על ריחוק חברתי, כפי שמחייבות ההנחיות של משרד הבריאות. כשחבר מועצת העיר הרצליה, אלעד צדיקוב ניסה להעיר לה, הוא נתקל לטענתו בתגובה קרה ומתנשאת. "פנינו עשרות שכנים והייתה אפס התחשבות. האירוע התחיל בשבת בשכונה חצי דתית. ביקשנו ממנה להנמיך את המוזיקה והיא התייחסה בזלזול. במקביל אמרתי לה 'אתם עושים מסיבה של 60-70 איש וכולם ללא מסיכות, זה לא לעניין'".

מה היא ענתה לך?
"היא ענתה בזלזול 'תעשה עם זה מה שאתה רוצה, זה עניין שלך'. הבנתי שהיא מדברת כאילו יש גב מאחוריה. היה דו שיח שהוביל להתלהמות והיו איומים שנשמעו. היא גם אמרה לי 'לך תעשה צבא'. עניתי לה 'אני אולי חרדי, אבל קצין ולוחם בשייטת 13. עשיתי יותר פעילות מבצעית ומילואים ממה שעשית כל חייך', זה לא הועיל ולא עזר. לצערי היא הפרה את הסטטוס קוו בשכונה, בחרה להתנשא וגם פעלה בניגוד לחוק".

"אותי זה מאוד מקומם", אמר צדיקוב על התנהגות סגנית המפקד במשטרת ישראל, הארגון שאמור לאכוף את החוק. "אשתי אמרה לי אל תפיץ את זה. אני רואה כל השבוע אזרחים מקבלים קנס על המסכות ופה ניצבת משנה במשטרה שפועלת כמו שהיא פועלת".

צדיקוב לא הסתיר את הביקורת על התנהלות המשטרה באירוע. "לקח זמן עד שהמשטרה הגיעה למרות שהתקשרו עשרות שכנים, כנראה שהייתה שם הוראה מלמעלה. בסוף הגיע שוטר תושב השכונה וניסה להרגיע את העניינים, אבל הכל ברוח מאוד ידידותית".

 

 ממשטרת ישראל נמסר: "המקרה ייבדק ויטופל בהתאם. כל שוטר בכל דרגה, בין שהוא בתפקיד ובין שאינו בתפקיד, כפוף לחוק בדומה לכל אזרח אחר".