הבוקר (חמישי), לפי כל ההערכות, הישראלים שנותרו על "ספינת הקורונה" צפויים לקבל מכתבי שחרור, לעלות על אוטובוסים שממתינים בסמוך לספינה ולנסוע לבית מלון ליד שדה התעופה. בשעות הערב, ימריאו חזרה ארצה. במקביל, ישראלי רביעי ששהה בספינה אובחן כנשא של הנגיף, והוא יפונה לאשפוז בבידוד בבית חולים צבאי ביפן בדומה לישראלים האחרים. שני נוסעים יפנים מתו הלילה כתוצאה מהנגיף.

שלווה ושמעון דהן שממתינים לפינוי מהספינה, סיפרו ב"חדשות הבוקר" שטרם קיבלו את תוצאות הבדיקות שנערכו להם על ידי צוותי הרפואה כדי לקבוע האם אכן בריאים וישוחררו. "אתמול בערב ישראלים על הספינה קיבלו תשובה שלילית, ירדו מהספינה ונמצאים במלון ליד שדה התעופה, אבל אנחנו עוד לא קיבלנו תשובה בכלל", סיפרה דהן, "המזוודות שלנו ליד הדלת, התיקי גב מוכנים, וכל דפיקה בדלת מקפיצה אותנו. אנחנו מחכים ומצפים לתעודת השחרור".

שמעון ושלוה דהן
שמעון ושלוה דהן

"יש התרגשות לחזור לארץ שלנו, לילדים ולנכדים, שהם יותר מודאגים מאיתנו", הוסיף דהן, "אתמול הילדים הכינו לנו מזוודה עם ציוד נקי, הם ביקרו במתקן בשיבא והתפעלו מאוד מהמקום". על האפשרות שתימנע מהם ההצבעה בבחירות שייערכו ב-2 במרץ, אמר דהן: "אפשר לעשות איזשהו סידור שכן יהיה אפשר, אבל זה בסדר עדיפות אחרון אצלנו".

עם הגעתם של נוסעי הספינה לישראל מחר בשעות הבוקר, הם יועברו מיד אל מתחם הבידוד המיוחד שהוקם בבית החולים שיבא תל השומר. "עשינו מאמץ מאוד גדול להקטין ככל האפשר את החשיפה של הצוות שלנו לאנשים שנחשפו לקורונה", סיפרה דוקטור גליה ברקאי, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בשיבא, "הרעיון הוא שהמגע יהיה מינימלי. הם ייכנסו ישירות לחדרים שלהם ויתקשרו איתנו דרך וידאו, בלי מגע".

לדברי ברקאי, המגע היחיד עם נוסעי הספינה יקרה בעת בדיקתם, וגם אז יינקטו אמצעי זהירות: "נערכנו באופן מיוחד ללקיחת דגימות נגיף הקורונה, על ידי עמדה מיוחדת עם שני חורים בקיר ושרוול שדרכו אפשר לקחת את הבדיקות מבלי שאיש הצוות יהיה חשוף ממש לנבדק. המגע אמור להיות מינימלי". ברק סמואל, אח שיטפל בישראלים, הודה כי משפחות הצוותים הרפואיים מעט מודאגות: "עשינו כל שביכולתנו כדי להרגיע את המשפחות, אנחנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות כדי להבטיח שלא יהיו הדבקות".

גלית, תהיה לנוסעים דרך לתקשר עם בני המשפחות שלהם?
"אנחנו עוסקים בזה בימים האחרונים באינטנסיביות, יש לנו צוות בבית החולים שנמצא בקשר עם המשפחות. אתמול הן הגיעו כדי לסדר להם את החדרים ולהכין להם דברים שייתנו להם ריח וטעם של בית. מעבר לזה, אירגנו להם חדר משפחות שבו יוכלו לתקשר בוידאו עם בני משפחותיהם וכן טלפונים סלולריים מיוחדים שדרכם יתקשרו איתם ברשת נפרדת. בנוסף, נעמיד בפניהם צוות סוציאלי ופסיכולוגי ונעניק להם את כל התמיכה הנפשית הנדרשת".