כ-200 ישראלים שנחתו הבוקר (שני) בשדה התעופה בדובאי בטיסת "פליי דובאי" מעוכבים ולא מתאפשרת להם הכניסה למדינה. עובדי נמל התעופה מסרו לנוסעים כי במהלך הלילה חל שינוי בתקנות הוויזה וכי הכניסה לישראלים אסורה.

"אנשים עצבניים, המתח פה בשיאו", סיפר הנוסע אמיר ויס ב"חדשות הבוקר" בשידור משדה התעופה בדובאי, "אנשים פה עייפים, טסנו בטיסת לילה לא פשוטה ונחתנו פה בחמש וחצי בבוקר. אנחנו פה כבר קרוב לארבע שעות. זה לא מה שהבטיחו לנו. הכי גרוע שאין תקשורת, פנו אלינו בהתחלה כשנחתנו ומאז אין זכר לאף אחד".

אמיר בלס, ישראלי נוסף שמעוכב בשדה, הוסיף: "הטיסה יצאה באחת בלילה ונחתנו בדובאי בשש בבוקר שעון מקומי. כשהזמנו את הכרטיסים חברת 'פליי דובאי' הבטיחה והתחייבה שהיא דואגת לוויזות. ביקשו מאיתנו למלא דוח אקסל ולשלוח להם, קיבלנו אישור שיש לנו ויזה, שהכל תקין ושאין שום בעיה לטוס".

ישראלים מעוכבים בשדה התעופה בדובאי (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
ישראלים מעוכבים בשדה התעופה בדובאי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

"הגענו, היה בורדינג, טסנו, נחתנו, עשו לנו בדיקות קורונה ואז כשבאנו לביקורת הדרכונים, אמרו לנו שאין ויזות", המשיך בלס, "אמרו שמשהו השתנה במהלך הלילה. לא יודע מה קרה במהלך הלילה, אבל הנהלים השתנו ואין אישורי כניסה לישראלים".

נציג של החברה הסביר לכם מה קורה?
"בהתחלה היה פה פעם או פעמיים נציג של החברה, הוא אמר שזה בטיפול ושהבוס שלו יבוא, יטפל בדברים ויסדר. בינתיים שום דבר לא קורה, כבר שלוש וחצי שעות שאנחנו תקועים פה ושום דבר לא מתקדם. קרוב ל-200 איש נמצאים פה. יש פה גם תינוקות שבוכים וילדים קטנים, זה לא פשוט. רוצים שידאגו לנו, שיטפלו בנו כמה שיותר מהר ושיסדרו לנו את הוויזות. יש עוד טיסות שאמורות להגיע, צריך לדאגו שהן לא ייתקעו כמונו".

ממשרד החוץ האמירתי נמסר כי בשעה הקרובה הישראלים שמעוכבים בשדה התעופה יורשו להיכנס למדינה אחרי שימלאו טופס E-visa. בתוך כך נודע כי הטיסות של ישראייר וארקיע שהיו אמורות לטוס לדובאי הבוקר, נדחו עד למציאת פתרון למשבר.