24 שעות לפני פתיחת קלפיות ההצבעה בפריימריז לראשות הליכוד, המתח בין מחנה גדעון סער למחנה בנימין נתניהו בשיאו. לאחר הצהרתו אתמול של השר גלעד ארדן כי יתמוך בנתניהו, קורא הבוקר ח"כ דוד ביטן ליו"ר הכנסת יולי אדלשטין ללכת בעקבותיו.

"אדלשטיין מאוד מפתיע אותי. הוא אדם מחושב, זה לא נותן לו שום דבר להיות על הגדר. אני מאמין ומקווה שהוא יצהיר, בכל מקרה כל הפעילים שלו במחנה שלנו. לא הופתעתי מההצהרה של השר ארדן, אני בקשר טוב איתו. אין לו אינטרס לחזק את גדעון סער, לאור העובדה שהוא רוצה להתמודד בעתיד לראשות המפלגה. אני מאמין שהיה לו שיח עם ראש הממשלה על כל מיני דברים, אולי הבטחה מסויימת שהוא רצה, אולי שדרוג כשר או שגריר ישראל באו"ם".

בהמשך התייחס ח"כ ביטן גם להבטחתו של סער שאם ייבחר לראשות הליכוד, יפעל לקידום מינויו של נתניהו לתפקיד נשיא המדינה. "זה ספין מיותר, הוא רוצה שאנשים שאוהבים את נתניהו יצביעו בשבילו והוא כאילו ידאג לו אחר כך", טוען ביטן, "יש סחף גדול מאוד לכיוון נתניהו במפלגה והפעילים כועסים מאוד על הדרך שבה סער תוקף את ראש הממשלה. אף אחד לא מוכן שיתקפו את ראש הממשלה בתוך הליכוד".

הקרב בין המחנות בתוך הליכוד יצרי מאוד, איך תשבו ותעבדו ביחד ביום שאחרי? הבחירות הכלליות בפתח.
"בפוליטיקה הכל אפשרי, הבעיה היא שנוצרה קבוצה של חברי כנסת תחת סער שגם אם נוציא 61 מנדטים, תהיה להם השפעה ודרישות מסוימות. ככל שייתקפו אותם עכשיו, זה יכול להזיק אחר כך. לכן לא רציתי את הפריימריז בכלל. אנחנו נצטרך אותם אחרי הבחירות, אין מה לעשות, ולכן צריך להוריד קצת את הגלים".

מיכל שיר תומכת בגדעון סער לראשות הליכוד (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

חברת הכנסת מיכל שיר שתומכת בסער במירוץ לראשות, פרצה השבוע בבכי בעת נאומה באירוע הדלקת נרות עם פעילי הליכוד, אחרי שספגה קריאות גנאי מהפעילים באולם. "הליכוד הוא הבית שלי, 25 שנה אני הולכת לכנסים מהסוג הזה. ניסו לעשות אירוע חגיגי ומאחד לקראת החנוכה, לא פוליטי בעליל, אבל מהרגע שנכנסתי התחילו קריאות של 'בוגדת'", הסבירה שיר מה הוביל לנקודת השבירה.

"פתאום, האנשים שהכי קרובים אלי מתחילים לדקור אותי במקומות הכי כואבים. זה פוגע, זה באמת כבר נכנס פנימה", המשיכה שיר, "הליכוד בשבילי הוא בית ומשפחה, ואמירות כמו 'בוגדת' ו'גיס חמישי' מערערות את היסודות. אני מכירה את הליכוד והאנשים במפלגה הזו לא מתבטאים בצורה כזאת, אלה שקוראים לי בוגדת הם בעיניי הבוגדים".