פרשת היעלמותו של עופר שרעבי בן ה-16 לא יוצאת לנו מהראש, וככל שחקירתו של פקד אברהם אברהם מתקדמת, אנחנו מרגישים שיש לנו על מי לסמוך ושהוא זה שימצא את התשובות. אבל אם גיבורה של סדרת המתח תיק נעדר (שבת אחרי חתונה ממבט ראשון בקשת 12) הצליח להשאיר עליכם רושם, חכו שתראו את הרשימה עטורת הכוכבים שהכנו לכם, עם כל הבלשים הקלאסיים שנראו בקולנוע ובטלוויזיה. אל תדאגו, גם אברהם אברהם שם.

  1. שרלוק הולמס

    "שרלוק" עוקבת אחרי שרלוק הולמס (בנדיקט קמברבאץ'), בלש/יועץ המסייע למשטרת לונדון ובעיקר למפקח גרג לסטרד בפתירת פשעים חמורים. כדי לפתור את המקרים, הולמס נעזר בשותפו לדירה, ד"ר ג'ון ווטסון.

    בגרסה הזו לעלילות הבלש הבריטי המפורסם, מגלם בגאונות בנדיקט קמברבאץ' בלש מתנשא, סוליסט ומגלומן, שלא ממש מצטיין בכל מה שקשור לכישורים חברתיים. אלה, בשילוב תסריט מדויק, הופכים את "שרלוק" למענגת לצפייה.
    שרלוק (צילום: צילום מסך מתוך: "שרלוק". Hartswood Films, BBC Wales, WGBH, Original network, BBC One, BBC, PBS)
    שרלוק הולמס (בנדיקט קמברבאץ') | צילום: צילום מסך מתוך: "שרלוק". Hartswood Films, BBC Wales, WGBH, Original network, BBC One, BBC, PBS
  2. פטריק ג'יין

    הדרמה המשטרתית "המנטליסט" עוקבת אחרי פטריק ג'יין (סיימון בייקר), יועץ עצמאי ללשכת החקירות של קליפורניה - CBI. הוא משתמש בכישוריו מהקריירה הקודמת שלו כמדיום ומתחזה לבעל יכולות על טבעיות כדי לעזור לצוות הסוכנים לפענח חקירות רצח. המטרה של ג'יין בשיתוף הפעולה שלו עם ה-CBI היא לאתר את הרוצח הסדרתי המכונה "רד ג'ון", שאחראי לרצח האכזרי של אשתו ובתו.

    "המנטליסט" אומנם נוסחתית מאוד, אבל הקצב הייחודי שלה, יחד עם תצוגות משחק מרשימות (במיוחד של בייקר) הופכות אותה לסדרה מהנה במיוחד.
    פטריק ג'יין - המנטליסט (צילום: צילום מסך מתוך: "המנטליסט". Primrose Hill Productions, Warner Bros. Television Distribution, CBS)
    פטריק ג'יין (סיימון בייקר) | צילום: צילום מסך מתוך: "המנטליסט". Primrose Hill Productions, Warner Bros. Television Distribution, CBS
  3. פוקס מאלדר ודיינה סקאלי

    פוקס מאלדר (דיוויד דוכובני) ודיינה סקאלי (ג'יליאן אנדרסון) הם שני סוכני FBI החוקרים תופעות על טבעיות. מאלדר הוא סוכן FBI המאמין בעל טבעי לעומת סקאלי שמציגה הסברים מדעיים לתופעות שנראות על טבעיות. מאלדר נהיה אובססיבי לחקור את העל טבעי לאחר שאחותו נחטפה בילדותו, אביו נרצח ואמו התאבדה. סקאלי, רופאה בהכשרתה, צוותה למאלדר כדי לתת את חוות הדעת המדעית בחקירות וגם לרגל אחר עבודתו. עם הזמן החלה לשתף פעולה באופן הדוק עם מאלדר וסייעה לו לפעול לפי אמונתו, גם אם היא לדעתה היא מגוחכת. 

    תעלומות מרתקות וכימיה מצוינת בין שני הגיבורים הפכו את "תיקים באפלה" לאחת הסדרות המצליחות והאהובות של שנות ה-90. החזרה שלה ב-2018 הייתה קצת פחות מוצלחת, אבל הזכירה לנו שהאמת נמצאת אי-שם.
    תיקים באפלה (צילום: צילום מסך מתוך: "תיקים באפלה", Ten Thirteen Productions, 20th Television, 20th Century Fox Television, Fox)
    פוקס מאלדר ודיינה סקאלי (דייוויד דוכובני וג'יליאן אנדרסון) | צילום: צילום מסך מתוך: "תיקים באפלה", Ten Thirteen Productions, 20th Television, 20th Century Fox Television, Fox
  4. ראקל מוריליו

    ראקל מוריליו (איציאר איטוניו) היא האחראית הראשית מטעם המשטרה על הפענוח והטיפול בשוד במטבעה המלכותית, שעומד במרכז העונה הראשונה של "בית הנייר". מוריליו היא אישה מוכה לשעבר שגרה עם בתה ואמה במדריד. לאורך העונה הראשונה היא מנסה לגלות פרטים שיובילו אותה לפתור את בעיית בני הערובה והשוד.

    דמותה של ראקל אדירה לא רק כי הבלשית מוצגת כחרוצה וחדה, אלא כי היא מצליחה לשרטט תמונה כואבת וכנה מאוד על היחס שנשים בעמדות מפתח מקבלות מגברים.
    ראקל מוריליו - בית הנייר (צילום: צילום מסך מתוך: "בית הנייר". Vancouver Media, Atresmedia, Antena 3, Netflix)
    ראקל מוריליו (איציאר איטוניו מרטינז) | צילום: צילום מסך מתוך: "בית הנייר". Vancouver Media, Atresmedia, Antena 3, Netflix
  5. אייס ונטורה

    אייס ונטורה (ג'ים קארי) הוא חוקר פרטי ממיאמי המכנה את עצמו בלש חיות מחמד, שמתמחה בחקירת מקרים שבהם מעורבות חיות. למרות שנראה כי שיטות העבודה שלו יעילות ומצליחות, הוא לא מוצא עבודה לעיתים קרובות ולכן מפגר בתשלומי שכר הדירה שלו, בנוסף להיותו מושא לבדיחה בעיני המשטרה המקומית. 

    היכולות הקומיות האדירות של ג'ים קארי בשילוב דמות מטורללת לחלוטין הפכו את "אייס ונטורה: בלש בצחוק" לסיפור הצלחה ולסרט שתמיד כיף לצפות בו.
    אייס ונטורה: בלש בצחוק (צילום: צילום מסך מתוך: "אייס ונטורה: בלש בצחוק", Morgan Creek Productions, Warner Bros.)
    אייס ונטורה (ג'ים קארי) | צילום: צילום מסך מתוך: "אייס ונטורה: בלש בצחוק", Morgan Creek Productions, Warner Bros.
  6. אברהם אברהם

    פקד אברהם אברהם (מוריס כהן), גיבור סדרת המתח "תיק נעדר", הוא רווק מופנם בן 38, חוקר במשטרת חולון הממונה על חקירת פרשת היעדרותו של עופר שרעבי, תושב חולון בן 16 אשר הוכרז כנעדר. בהתחלה עלה חשש כי הוא נחטף במהלך פיגוע ירי בתל אביב, אך חשש זה הופג לאחר שהמחבל נלכד.

    בגילומו של מוריס כהן, אברהם אברהם מוצג כבלש אפרורי אך חרוץ, בודד אבל ישר. הכי רחוק מהסקס אפיל של הבלש המודרני או מהגאונות של בלשים כמו שרלוק הולמס, אבל גם הכי מתאים למציאות הישראלית.
    מוריס כהן בתפקיד אברהם אברהם (צילום: תיק נעדר, באדיבות ספורט 1)
    אברהם אברהם (מוריס כהן) | צילום: תיק נעדר, באדיבות ספורט 1
  7. דיק טרייסי

    דיק טרייסי (וורן ביטי) הוא בלש משטרתי חכם שמזוהה בעיקר בזכות מעילו הצהוב ומהגבעת. הוא נחוש בדעתו לפרק את הפשע המאורגן בעיר ונהנה מעבודת השטח.

    "דיק טרייסי" המבוסס על רצועת קומיקס פופולרית, חילק את המבקרים לכאלה שראו בסרט כפורץ דרך בכל מה שקשור לחזון קולנועי ולכאלה שראו בתוצאה הסופית כישלון. לא משנה באיזה צד אתם, קשה להישאר אדישים לתצוגת המשחק המעולה של וורן ביטי ולשאפתנות בסרט, שהקדים את זמנו לפחות בעשור.
    דיק טרייסי (צילום: צילום מסך מתו: "דיק טרייסי". Touchstone Pictures, Silver Screen Partners IV, Mulholland Productions, Buena Vista Pictures Distribution)
    דיק טרייסי (וורן ביטי) | צילום: צילום מסך מתו: "דיק טרייסי". Touchstone Pictures, Silver Screen Partners IV, Mulholland Productions, Buena Vista Pictures Distribution
  8. ריק דקארד

    ריק דקארד (האריסון פורד) הוא בלש משטרה מיוחד שנקרא "הבלייד ראנר". הוא נאלץ לחזור מחופשה על מנת להשמיד ארבעה אנדרואידים הנקראים "רפליקנטים" המתמרדים נגד בני האדם, מתחבאים בלוס אנג'לס ומנסים להאריך את משך חייהם הקצוב.

    "בלייד ראנר" נחשב ליצירת מופת לא רק בגלל העולם המדהים שברא רידלי סקוט, אלא הרבה בגלל דקארד האנושי ולא אנושי כאחד, שנחשב בצדק לאחד הבלשים הכי מעניינים ויחודיים שנראו על המסך. 
    בלייד ראנר (צילום: צילום מסך מתוך: "בלייד ראנר". The Ladd Company, Shaw Brothers, Blade Runner Partnership, Warner Bros.)
    ריק דקארד (האריסון פורד) | צילום: צילום מסך מתוך: "בלייד ראנר". The Ladd Company, Shaw Brothers, Blade Runner Partnership, Warner Bros.
  9. דיוויד מילס ו-ויליאם סאמרסט

    דיוויד מילס וויליאם סאמרסט (בראד פיט ומורגן פרימן) הם שני בלשי משטרה, אחד בלש ותיק העומד לפני פרישה והשני אמור להחליפו. יחד, הם חוקרים סדרת מעשי רצח על רקע פולחני בהשראת שבעת החטאים של הנצרות. במהלך החקירה, השניים מנסים לתפוס את הרוצח (קווין ספייסי) לפני שישלים את מסע הרצח שלו.

    "שבעה חטאים" עוקב אחרי בלשים מוכשרים מאוד תוך כדי הצגת חקירה מרתקת, אך הוא זכור בעיקר בזכות סצנת "הקופסא", שמציגה את אחד הטוויסטים האהובים, הזכורים והמפתיעים בתולדות הקולנוע, שהשאיר מיליון ברחבי העולם המומים.
    שבעה חטאים (צילום: צילום מסך מתוך: "שבעה חטאים". Cecchi Gori Pictures, Juno Pix, New Line Cinema)
    דיוויד מילס (בראד פיט) וויליאם סאמרסט (מורגן פרימן) | צילום: צילום מסך מתוך: "שבעה חטאים". Cecchi Gori Pictures, Juno Pix, New Line Cinema
  10. חוה פופר

    "ביום שהאדמה רעדה" מתחילה עם רעידת אדמה בצפון הארץ, שחושפת בור גדול בשמורת טבע ובו מתגלים שלושה שלדים שתואמים לשלושה אנשים חיים. הבלשית חווה פופר (מיכל קלמן) יחד עם החוקר המשטרתי גבריאל (צחי הלוי) חוקרים את המקרה, וככל שהחקירה מתקדמת, עולות יותר ויותר שאלות שאין להן הסבר הגיוני.

    כשעלילת הסדרה מתקדמת, אנחנו זוכים לראות ששתי הגרסאות של פופר בשני עולמות שונים מתניעות את החקירה. ההופעה הכפולה הנהדרת הזו של קלמן יחד עם הכתיבה החדה של עומרי גבעון יוצרים בלשית מרתקת ומיוחדת.
    חוה פופר מנסה לחבר בין חלקי הפאזל (צילום: מתוך "ביום שהאדמה רעדה", קשת12)
    חוה פופר (מיכל קלמן) | צילום: מתוך "ביום שהאדמה רעדה", קשת12
  11. ג'יימס גורדון

    ג'יימס גורדון הוא מפכ"ל משטרת גות'האם סיטי. הוא מרגיש מחויבות עמוקה להילחם בפשע ובשחיתות בעיר, וסקפטי בנוגע לדרכיו של באטמן, גיבורה המסתורי של העיר, שלוקח את החוק לידיו. עם זאת, הוא מכיר בנחיצותו והשניים חולקים כבוד הדדי ואף עובדים יחד לעיתים.

    לאורך השנים, ראינו לא מעט גרסאות לדמות האהובה אך הבולטת מכולם הגיעה בטרילוגיית "האביר האפל", שם גורדון (בגילומו של גארי אולדמן) זוכה לעיבוד מרתק שלא תמיד מקבל את ההחלטות הנכונות, אך תמיד פועל מהמניעים הנכונים.
    ג'יימס גורדון - האביר האפל (צילום: צילום מסך מתוך: "האביר האפל". Warner Bros. Pictures, DC Comics, Legendary Pictures, Syncopy)
    ג'יימס גורדון (גארי אולדמן) | צילום: צילום מסך מתוך: "האביר האפל". Warner Bros. Pictures, DC Comics, Legendary Pictures, Syncopy
  12. ג'ון מקליין

    ג'ון מקליין (ברוס וויליס) הוא בלש במשטרת ניו יורק, המגיע ללוס אנג'לס לרגל חג המולד כדי לשקם את מערכת היחסים שלו עם פרודתו. השניים נפגשים בבניין המשרדים בו היא עובדת ובאותו זמן, כנופיית טרוריסטים גרמנים משתלטת על הבניין ולוקחת בני ערובה. 

    "מת לחיות" הפך עם השנים לאחד מסרטי האקשן האהובים אי פעם ובצדק. הוא מכיל את כל מה שאוהבים באמריקה - אהבה, חג המולד ובלש "פשוט" אחד שמציל את היום. הנוסחה הזו, בשילוב עם הנוכחות הקולנועית האדירה של וויליס ובימוי נהדר של ג'ון מקטירנן, יוצרים את סרט חג המולד האולטימטיבי.
    מת לחיות (צילום: צילום מסך מתוך: "מת לחיות". Gordon Company, Silver Pictures, 20th Century Fox)
    ג'ון מקליין (ברוס ויליס) | צילום: צילום מסך מתוך: "מת לחיות". Gordon Company, Silver Pictures, 20th Century Fox
  13. סם ספייד

    סם ספייד (המפרי בוגרט) הוא בלש פרטי בסן פרנסיסקו, שמתמודד עם שלושה הרפתקנים חסרי מצפון שמתחרים זה בזה כדי להשיג פסלון המוכר בשם "הנץ ממלטה".

    הבלש האייקוני שגילם בוגרט נחשב לאבטיפוס לבלש ההוליוודי המוכר לכולנו כיום. ההופעה המפעימה של השחקן האגדי יחד עם עבודת הבימוי והכתיבה המבריקים של ג'ון יוסטון, הופכים את "הנץ ממלטה" לאחד הסרטים המוערכים והאהובים שהקולנוע האמריקאי הקלאסי הוליד. 
    הנץ ממלטה (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
    סם ספייד (המפרי בוגרט) | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
  14. הארי קלהאן

    הארי קלהאן (קלינט איסטווד) הוא שוטר ותיק וקשוח שלא בוחל באמצעים כדי לעצור פושעים, גם אם זה נוגד את האתיקה המשטרתית. הוא רודף אחרי סקורפיו, רוצח סדרתי שממשיך לרצוח בכל יום אדם חדש כאשר הוא לא מקבל את הכסף שהוא דורש. הארי ושותפו מצליחים לסכל חלק מניסיונות הרצח שלו, אך בכל זאת הוא מצליח לרצוח אנשים נוספים, ואף דורש סכום כפול אחרי שהוא מאיים לקבור בחיים נערה שחטף.

    "הארי המזוהם", מעלה שאלות מרתקות על טוהר הנשק, לקיחת החוק לידיים ומקומם של בלשים על הסקאלה הזו. הקונפליקטים האלו, יחד עם ההופעה הקולנועית המרשימה ביותר בקריירה המפוארת של קלינט איסטווד, יוצרים סרט מבריק שהביא לעולם את אחד הבלשים הכי מורכבים שנראו על המסך.
    הארי המזוהם (צילום: צילום מסך מתוך: "הארי המזוהם". Malpaso Productions, Warner Bros.)
    הארי קלהאן (קלינט איסטווד) | צילום: צילום מסך מתוך: "הארי המזוהם". Malpaso Productions, Warner Bros.
  15. ענת סיטון גור

    ענת סיטון גור (חני פירסטנברג) היא קצינת משטרה בדרגת פקד, המקבלת לידיה את הפיקוד על חקירת הרצח של מיכל פולג, פעילה למען מבקשי מקלט אפריקאים בדרום תל אביב. הסדרה מתמדת בחקירת הרצח, אותה מובילה פקד סיטון גור.

    הבלשית המופנת שמגלמת פירסטנברג בשילוב עלילה מטלטלת, אנושית ואקטואלית הפכו את "עיר מקלט" לאחת הסדרות הכנות, בועטות וטובות שנעשו בישראל בשנים האחרונות.
    עיר מקלט- אוהד רומנו (צילום: yes)
    ענת סיטון גור (חני פירסטנברג) | צילום: yes
  16. ננסי דרו

    ננסי דרו (קנדי מקמאן) היא בלשית מתבגרת שפותרת תעלומות בלשיות אליהן היא מגיעה בעצמה או דרך עבודתו של אביה עורך הדין. חברותיה הטובות ובן זוגה מסייעים לה בפתרון התעלומות.

    לאורך השנים, זכתה ננסי דרו ללא מעט עיבודים, גם בטלוויזיה וגם בקולנוע, אך "ננסי דרו", סדרת הטלוויזיה מ-2019, היא המוצלחת ביותר. גם בגלל ההופעה המצוינת של קנדי מקמאן, אך לא פחות בגלל שהיא מצליחה לקחת סיפור קלאסי ולתת לו גרסה עדכנית ומרעננת.
    ננסי דרו (צילום: צילום מסך מתוך: "ננסי דרו". Fake Empire Productions, CBS Television Studios, CBS Television Distribution, The CW)
    ננסי דרו (קנדי מקמאן) | צילום: צילום מסך מתוך: "ננסי דרו". Fake Empire Productions, CBS Television Studios, CBS Television Distribution, The CW
  17. ורוניקה מארס

    ורוניקה מארס (קריסטן בל) היא תלמידת תיכון בעיירה הבדיונית נפטון שבזמנה החופשי עובדת כחוקרת פרטית.

    למרות שמדובר בסדרת נוער, "ורוניקה מארס" הצליחה לפרוץ גבולות בכך שהראתה לנערות, בתקופה בה זה היה פחות מקובל, לא רק איך נראית עבודת בלשות מעולה, אלא גם איך נראית נערה אמיצה שלא מפחדת לעמוד על שלה.
    ורוניקה מארס (צילום: צילום מסך מתוך: "ורוניקה מארס". 
Stu Segall Productions, Silver Pictures Television, Rob Thomas Productions, Warner Bros. Television Distribution, The CW )
    ורוניקה מארס (קריסטן בל) | צילום: צילום מסך מתוך: "ורוניקה מארס". Stu Segall Productions, Silver Pictures Television, Rob Thomas Productions, Warner Bros. Television Distribution, The CW
  18. מאדי הייז ודיוויד אדיסון

    מאדי הייז (סיביל שפרד) ודיוויד אדיסון (ברוס וויליס) הם שותפים למשרד חקירות בשם "ירח כחול" הממוקם בלוס אנג'לס. בכל פרק הם פותרים תעלומה אחרת.

    כיום, "בלשים בלילה" נראית מעט מיושנת ואין ספק שהיא התבגרה רע, אבל כשלוקחים בחשבון את הזמן בו שודרה לראשונה, הפופולריות האדירה שלה ואת העובדה שהיא גילתה לעולם את ברוס וויליס - קשה להישאר אדישים אליה.
    בלשים בלילה (צילום: צילום מסך מתוך: "בלשים בלילה". Disney–ABC Domestic Television, ABC)
    מאדי הייז ודיוויד אדיסון (סיביל שפרד וברוס ויליס) | צילום: צילום מסך מתוך: "בלשים בלילה". Disney–ABC Domestic Television, ABC
  19. קולומבו

    המפקח קולומבו (פיטר פאלק) הוא קצין משטרה ממחלק הרצח של משטרת לוס אנג'לס. כל פרק התחיל במעשה הרצח עצמו וממנו המשיך באופן כרונולוגי, לאופן הייחודי בו ניהל המפקח קולומבו את החקירות.

    "קולומבו" שהיה מנומס יותר ומעט מוזנח, היה אנטיתזה מושלמת לבלשים המאצ'ואיסטים שהכרנו עד אז, וזה בדיוק היה סוד הקסם שהפך את הסדרה ללהיט גדול ואת קולומבו ולאחד הבלשים האהובים בעולם. 
    קולומבו (צילום: צילום מסך מתוך: "קולומבו". Universal Television, Studios USA, MCA TV, NBC, ABC)
    קולומבו (פיטר פאלק) | צילום: צילום מסך מתוך: "קולומבו". Universal Television, Studios USA, MCA TV, NBC, ABC
  20. איתן קופל

    איתן קופל (מיקי לאון) הוא סוכן מוסד לשעבר שלקח את החוק לידיו ולכן הודח והועבר לשב"כ. העלילה מספרת על חמישה אזרחים ישראלים שמוצאים את עצמם לפתע במרכזה של פרשיית ריגול מסעירה: הם מגלים כי שמותיהם שורבבו לתוך מבצע חטיפה דרמטי המיוחס למוסד.

    קופל מוצג כבלש מורכב במיוחד, מצד אחד מבריק, מצד שני כזה שמוכן לעשות הכל בשביל מה שהוא מגדיר כצדק, גם לעבור על החוק. הקונפליקט הנצחי הזה בין הצדק לבין החוק, בתוספת אגו אדיר שמפריע לו בעבודה לא מעט, הופכים אותו לאחד הבלשים הכי מרשימים שנראו בתרבות הישראלית ואת "כפולים" לאחת הסדרות המוצלחות שנעשו כאן.
    כפולים 2: תמימים או כפולים (צילום: כפולים 2, שידורי קשת)
    איתן קופל (מיקי לאון) | צילום: כפולים 2, שידורי קשת
  21. דברה מורגן

    "דקסטר" מגוללת את סיפורו של מומחה לזיהוי פלילי במשטרת מיאמי בעל סוד אפל - הוא רוצח סדרתי שפועל לפי קוד מסוים, לפיו הוא רוצח רק פושעים שהצליחו להתחמק מאימת הדין. דברה מורגן (ג'ניפר קרפטנר), אחותו של דקסטר שאומץ לאחר שאמו נרצחה באכזריות, עובדת גם היא במשטרת מיאמי.

    "דקסטר" היא קודם כל דמותו של הרוצח האהוב בהיסטוריה של הטלוויזיה, אבל דמותה המורכבת של דברה בהחלט מוסיפה לה המון. דברה מוצגת כחוקרת מוכשרת וערכית, אך גם כזו שמונעת יותר מדי מרגש ולכן לא מזהה פשעים של אנשים קרובים אליה (מה שקורה יותר מפעם אחת). היחסים המורכבים בינה לבין דקסטר מתפקדים כמנוע של הסדרה, ומספקים כמה מרגעי השיא שלה.
    דברה מורגן - דקסטר (צילום: צילום מסך מתוך: "דקסטר". John Goldwyn Productions, The Colleton Company, Clyde Phillips Productions, 801 Productions, Devilina Productions, Showtime Networks, CBS Television Distribution, Showtime)
    דברה מורגן (ג'ניפר קרפנטר) | צילום: צילום מסך מתוך: "דקסטר". John Goldwyn Productions, The Colleton Company, Clyde Phillips Productions, 801 Productions, Devilina Productions, Showtime Networks, CBS Television Distribution, Showtime
  22. האנק שריידר

    האנק שריידר (דין נוריס) הוא סוכן בסוכנות האמריקאית למלחמה בסמים. בדומה לשאר הדמויות בסדרה, הוא לא מודע לעסקי הסמים של וולטר, גיסו, הנחשב לאחד מברוני הסמים החזקים באזור.

    האנק, שמוצג כאדם וולגרי אך חרוץ וישר מאוד, אחראי לאחד הרגעים הטובים ביותר ב"שובר שורות" כשהוא מגלה את האמת על גיסו. כתוצאה מכך, הוא יוצא למסע שמוביל לאחד מעימותים המרכזיים בסדרה, שמזקק בתוכו את הקרב הקלאסי של חוק מול פשע בתוספת המטען המשפחתי המשמעותי.
    שובר שורות (צילום: צילום מסך מתוך: "שובת שורות". High Bridge Entertainment, Gran Via Productions, Sony Pictures Television, AMC)
    האנק שריידר (דין נוריס) | צילום: צילום מסך מתוך: "שובת שורות". High Bridge Entertainment, Gran Via Productions, Sony Pictures Television, AMC
  23. ג'ימי מקנולטי

    ג'ימי מקנולטי (דומיניק ווסט) הוא בלש במחלק הרצח במשטרת בולטימור. ג'ימי מייצג את הצד הטוב של המשטרה ולמרות נטייתו לאלכוהול ולהטרדת עמיתיו באמצע הלילה - הוא נחוש להילחם בפשיעה בעיר.

    "הסמויה" מציגה מבט ריאליסטי, מעמיק וכנה על המערכות הציבוריות השונות – המשטרה, ארגוני הפשיעה, הפוליטיקה המקומית, מערכת החינוך, ארגוני העובדים והעיתונות. מקנולטי מוצג כבלש אידיאולוגי, אך גם בעייתי, חמום מוח וחסר סבלנות, שנאלץ להתמודד לא פעם עם פושעים מאופקים וחכמים יותר. למרות רגעים טובים יותר וטובים פחות, מקנולטי הוא אחד הסיבות המרכזיות לכך שה"סמויה" נחשבת עד היום לאחת הסדרות הגדולות בהיסטוריה של הטלוויזיה.
    הסמויה (צילום: צילום מסך מתוך: "הסמויה". Blown Deadline Productions, HBO, Warner Bros. Television, HBO Enterprises)
    ג'ימי מקנולטי (דומיניק ווסט) | צילום: צילום מסך מתוך: "הסמויה". Blown Deadline Productions, HBO, Warner Bros. Television, HBO Enterprises
  24. דייל קופר

    דייל קופר (קייל מקלכלן) הוא סוכן אף.בי.איי שחוקר את הירצחה של נערה מקומית. הסדרה מציגה פורטרט של עיירה אמריקאית קטנה עם קהילה של אנשים פשוטים, הקרובים מאוד אחד לשני. כשהחקירה מתקדמת באיטיות, כל תושבי טווין פיקס לבחון היטב את צעדיו של קופר.

    כמו כל הדמויות ב"טווין פיקס" (וביצירותיו של דיוויד לינץ' בכלל) קופר הוא עוף מוזר, במובן הטוב של המילה. אנחנו בוחרים להכניס אותו לרשימה בגלל האהבה המשותפת שלנו לפרטים קטנים, קפה ובעיקר פאי דובדבנים.
    טווין פיקס (צילום: צילום מסך מתוך: "טווין פיקס". Lynch/Frost Productions, Propaganda Films, Spelling Television, CBS Television Distribution, ABC )
    דייל קופר (קייל מקלכלן) | צילום: צילום מסך מתוך: "טווין פיקס". Lynch/Frost Productions, Propaganda Films, Spelling Television, CBS Television Distribution, ABC
  25. ראסטין קוהל ומרטין הארט

    העלילה מגוללת את סיפורם של ראסטין קוהל (מתיו מקונוהיי) ומרטין אריק הארט (וודי הרלסון), בלשים שהיו שותפים ב-1995 כשהתבצע רצח איום בעיירה שלהם. ב-2012 ומסיבה לא ברורה, השניים מוסרים עדות במשטרה כדי לעבור שוב על תיק רצח עליו עבדו בשנת 1995.

    "בלש אמיתי" מציגה לנו שני בלשים שונים בתכלית. אחד מנסה לשמור על התא המשפחתי שלם בכל מחיר והשני נמצא במסע הרס עצמי הכולל התמכרות לעבודה ולאלכוהול. ביניהם, עומד העבר המסובך שלהם ותיק רצח מורכב ומחריד במיוחד. כל האלמנטים מטופלים בצורה מושלמת ומספקים להרלסון ולמקונוהי, שני שחקנים אדירים, את אחת ההופעות הטובות בקריירה שלהם באחת מדרמות הפשע הטובות אי פעם.
    בלש אמיתי (צילום: צילום מסך מתוך: "בלש אמיתי". Anonymous Content, Parliament of Owls, Passenger, Neon Black, Lee Caplin / Picture Entertainment, HBO Entertainment, Warner Bros. Television Distribution, HBO)
    ראסט קוהל (מתיו מקונוהי) ומרטין הארט (וודי הרלסון) | צילום: צילום מסך מתוך: "בלש אמיתי". Anonymous Content, Parliament of Owls, Passenger, Neon Black, Lee Caplin / Picture Entertainment, HBO Entertainment, Warner Bros. Television Distribution, HBO
  26. סאגה נורן

    העונה הראשונה של "הגשר" נפתחת כשגופה של אישה מבותרת לשניים מתגלה בדיוק במקום בו עובר הגבול בין שוודיה ודנמרק - גשר ארסונד. המקרה מחייב שיתוף פעולה של רשויות החוק, ואת צוות החקירה מובילים סאגה נורן השוודית (סופיה הלין) ומרטין רודה (קים בודניה) הדני.

    למרות שזה לא נאמר במפורש, ברור לכולנו כצופים שנורן סובלת מסוג מסוים של אספרגר. חוסר היכולת שלה להתמודד עם קודים חברתיים פשוטים מצד אחד והגאונות הבלשית מצד השני, בתוספת סקרנות, כנות ופגיעות אנושית, הופכים אותה לאחת הבלשיות הבולטות והחשובות שנראו על המסך בעשור האחרון.
    סאגה נורן - הגשר (צילום: צילום מסך מתוך: "הגשר". Nimbus Film, Filmlance International, ZDF, SVT1, DR1)
    סאגה נורן (סופיה הלין) | צילום: צילום מסך מתוך: "הגשר". Nimbus Film, Filmlance International, ZDF, SVT1, DR1
  27. אוליביה בנסון ואליוט סטייבלר

    "חוק וסדר: מדור מיוחד" מתקדמת בקבוצת בלשים מיחידת עילית של בלשים ממשטרת ניו יורק בשם 'היחידה לקורבנות מיוחדים', שבמרכזה עומדים הבלשים אוליביה בנסון (מרישקה הרגיטאי) ואליוט סטייבלר (כריסטופר מלוני). הם נוהגים לחקור עבירות מין שונות, התעללות בילדים ואלימות במשפחה. כל מקרה הוא שונה ומורכב, ומוצג גם בשלב חקירת המשטרה ואיסוף הראיות וגם בשלב הדיון בבית המשפט.

    סוד הקסם של הסדרה טמון בשילוב בין תיקי חקירה מרתקים להתמקדות בחיים האישים של הבלשים והדגש על ההשפעה שלהם על קבלת ההחלטות והעבודה כולה. יחד עם כתיבה קולחת וקאסט שמספק את הסחורה, זה מספיק כדי להצמיד את הקהל למסך כבר יותר מ-20 שנה.
    חוק וסדר מדור מיוחד (צילום: צילום מסך מתוך: "חוק וסדר: מדור מיוחד". Wolf Films, Universal Television, NBC Universal Television Distribution, NBC)
    אוליביה בנסון ואליוט סטייבלר (מרישקה הרגיטאי וכריסטופר מלוני) | צילום: צילום מסך מתוך: "חוק וסדר: מדור מיוחד". Wolf Films, Universal Television, NBC Universal Television Distribution, NBC