ימים לתוך חקירת היעלמותו של עופר שרעבי בן ה-16 ורשימת החשודים הולכת ומתארכת. השלושה המרכזיים שבהם הם זאב אבני, השכן החטטן שמחזיק בדירה סודית ומסיבה שטרם התבררה כותב מכתבים בשמו של עופר, הגבר המסתורי שקבר מזוודה בחול והחשוד הטרי והמפתיע מכולם - רפאל שרעבי, אבא של עופר. דעות השוטרים חלוקות, לאברהם יש תיאוריה אחת ולברק כזו אחרת לגמרי. מי מבין השלושה דובר אמת ומי מסתיר סוד גדול?

החטא ועונשו

מיד אחרי הגילוי המפתיע שרפאל הוא זה שדאג להיפטר מהילקוט של עופר, אברהם זימן אותו לחדר החקירות. לדברי האב, בלילה שלפני נסיעתו הוא ישב עם חנה בבית קפה בעיר ביחד עם אחיו יוסי ואשתו. רפאל לא חש בטוב, חזר הביתה מעט מוקדם יותר מחנה ותפס את עופר פוגע מינית באחותו דנית שסובלת מאוטיזם. רפאל הכחיש כי הרים יד על בנו וטען כי בסך הכל איים שיעיף אותו לפנימיה.

לטענת רפאל, הוא נפטר מהתיק משתי סיבות. הראשונה, הוא לא רצה שחנה תדע שעופר ברח מהבית בגלל רגשות האשם על מה שעשה לדנית ובגלל שפחד שישלחו אותו לפנימיה. הוא חשש שזה ימוטט אותה. השנייה, רפאל חשב שאם המשטרה והציבור יידעו על מה שבנו עשה, הם לא יטרחו לחפש אחריו.

רפאל שרעבי (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
מה קרה בבית משפחת שרעבי בלילה ההוא? | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

אם גרסת האב נכונה, היא מחזקת ואולי אפילו מאששת את התיאוריה שעופר אכן ברח מהבית. ייתכן שרגשות האשם על הפגיעה בדנית היו כל כך חזקים, שהוא לא היה מסוגל להישאר יותר בבית. אולי מדובר בכלל בפחד מפני הפנימיה או מתגובה קשה יותר מצד אביו שגרם לו לברוח. אבל אם רפאל משקר ומדובר בסך הכל בסיפור שהוא המציא, ייתכן שהוא העניש את עופר על מה שעשה לדנית בצורה הרבה יותר קשה ואולי אפילו קטלנית.

קובר המזוודה נחשף

זוכרים את הסצינה שפתחה את הסדרה? גבר שנסע במכונית שחורה קבר מזוודה כבדה בחולות. הפרק התברר כי הסצינה הזאת הייתה בעצם פלשפורוורד והיא מתרחשת במקביל לאירועי הפרק הנוכחי. אותו גבר מסתורי נעצר על ידי שוטרי תנועה, בהם גם מריאנקה, אבל לא עורר חשד והשוטרים איפשרו לו להמשיך בנסיעה אחרי הצגת הרישיונות. עדיין לא ידוע מה שמו ומי הוא בדיוק, אך פניו נחשפו. כעת כשברור מתי המזוודה נקברה, עולות כמה אפשרויות.

ייתכן שקובר המזוודה חיכה בכוונה כמה ימים עד שהסערה סביב היעלמותו של עופר תשכך במקצת כדי להיפטר מהגופה. הוא לא רצה לקחת את הסיכון שיתפסו אותו. או שאולי, אותו גבר בכלל לא קשור לפרשה הזאת? אחרי שקבר את המזוודה הוא חזר לביתו ושם כיסה את שני ילדיו הקטנים שהלכו לישון. כרגע, לא ברור בכלל מה הקשר בינו לבין עופר.

האיש והמזוודה (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
חיכה לרגע המתאים כדי להיפטר מהמזוודה | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

הראיות סוגרות על זאב

מצבו של זאב אבני הולך ומחמיר מרגע לרגע, ונדמה שבמו ידיו הוא מסייע לשוטרים לתפוס אותו. המשטרה השוותה בין הקול שצלצל לדווח על הגופה בכיכר הדמעות לבין שיחה שזאב ניהל עם אברהם, והשוטרים גילו שזאב הוא שהתקשר אליהם. במקביל, זאב ניגש מיוזמתו לאברהם וגילה לו שהוא לימד את עופר שיעורים פרטיים בחינם ושהייתה לו השפעה רבה עליו. שוב פעם צפה השאלה המטרידה, איך בדיוק נראתה מערכת היחסים בין השניים?

זאב שאל את אברהם איך מתקדמת החקירה וניסה לדלות ממנו מידע, מה שמגביר את החשד שהוא קשור להיעלמות. אחרת, איזו סיבה יש לו לרחרח ככה מסביב החקירה? אברהם, שבטוח שזאב אשם, עקב אחריו ופרץ לדירת המסתור שלו. הוא מצא בפנים את המכתב ש"עופר" כתב להורים שלו ועכשיו כבר אין לו ספק שזאב מעורב עמוק עמוק בפרשה הזאת.

המכתב מ"עופר" (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
הראייה שאברהם אברהם חיכה לה | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1