הטעות שעשה פקד אברהם אברהם בתיק עופר שרעבי מייסרת אותו. הוא היה כל כך קרוב לאמת אבל בחר להאמין לסיפור שרפאל מכר לו, סיפור שהיה אמור לעורר אצלו חשד גדול. רפאל הצליח להטעות את אברהם והוא לא מתכוון לתת לזה לקרות שוב. תיק החקירה החדש שקיבל לידיו עוסק בפצצה שהוטמנה מחוץ לגן ילדים, אותו הגן שבו לומד בנו של חיים שרה ושאותו מנהלת הגננת חווה. האם חיים הוא שעומד מאחורי הטמנת הפצצה בעקבות הוויכוח הסוער שלו עם חווה, או שאולי לגננת יש אויבים אחרים? אלה הרמזים הראשונים בדרך לפיצוח התעלומה.

הריב שהסתיים בדממת מוות

חיים שרה מספר לכל מי שמוכן לשמוע שאשתו ג'ני עזבה אותו וחזרה לארץ מולדתה, תאילנד. זה לא בדיוק מסתדר עם המזוודה שהוא קבר בחולות וגם לא עם מה שבנו הגדול עזר ראה במו עיניו בליל היעלמותה של ג'ני. עזר התעורר באמצע הלילה ושמע את הוריו מתווכחים בקולניות, חיים קרא לג'ני "חזירה" ונשמע מכה אותה. הרוחות התלהטו עוד יותר, עד שנשמעה חבטה עזה וקולה של ג'ני נדם.

עזר שמע ריצ'רץ' נסגר, יצא מהמיטה וצפה על המסדרון. חיים יצא מהבית כשהוא גורר אחריו את אותה מזוודה מדוברת. אין יותר מדי מקום לספק באשר למה שאירע באותו לילה, חיים ככל הנראה רצח את אשתו וקבר אותה ביער. השאלה היא, עד כמה עזר מבין שזה מה שקרה באותו הלילה? ומה יקרה כשלא יהיה מסוגל יותר לשמור על המידע הזה לעצמו?

חיים שרה (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
הלילה שבו חיים שרה רצח את אשתו ג'ני | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

פצצה מחוץ לגן ילדים

בפרק הקודם הכרנו את הגן שבו לומד שלום, הבן הקטן של חיים. חיים האשים את חווה הגננת שמישהו מילדי הגן הכה את שלום ואף תפס את ידה בחוזקה ואיים עליה כשהעזה לטעון שזה לא קרה בגן. יום חלף, ומטען דמה הושאר מחוץ לגן. המשטרה ניטרלה את המטען ופתחה בחקירה. במקרה או שלא במקרה, באותן דקות חיים היה ברכבו בקרבת מקום.

הסמיכות בזמנים בין העימות של חיים וחווה בפתח הגן לבין הטמנת הפצצה וכשברור עכשיו לאילו מעשים איומים חיים מסוגל, מחזקים את החשד שהוא זה שדאג להטמין את הפצצה כדי לשלוח לחווה אזהרה. היא לא טיפלה כראוי בתלונה שלו והוא רוצה להעמיד אותה במקומה. או שאולי, להנחת המטען אין בכלל קשר למכה של שלום אלא דווקא לרצח ג'ני?

פצצה בגן הילדים (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
מי הטמין פצצה מחוץ לגן של חווה? | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

האויבים של חווה

ככל שאברהם התעמק יותר בתיק החקירה, הוא גילה שלחווה יש לא מעט אויבים. חווה התעקשה שהמטען לא קשור לגן בשום צורה וכשנשאלה האם יש לה סכסוך עם אחד ההורים בגן, היא השיבה בהחלטיות שלא, בוחרת להסתיר מאברהם את העימות הטרי עם חיים. חווה רוצה שאברהם יחשוב שאין לה סכסוכים או אויבים ומסתירה ממנו את האמת. אולי היא פחות תמימה מאיך שהיא מציגה את עצמה?

שכנה שגרה בסמוך לגן דיווחה למשטרה שראתה את האדם שהניח את המזוודה בשיחים. המשטרה עצרה בקרבת הגן גבר שענה על תיאור השכנה: עמוס אוזן, בן 31, בעל רקע בעבירות סמים ורכוש. ייתכן שהוא היה שם במקרה, אבל אולי הוא אכן האדם שהניח את המטען. אם כן, מה הקשר שלו לגן? אברהם הציג בפני חווה תמונה של עמוס, אבל היא לא זיהתה אותו.

הגננת חווה (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
המתיחות בין חווה לחיים הולכת וגוברת | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

נטלי, הסייעת בגן, גם כן לא זיהתה את עמוס, אבל גילתה לאברהם מידע שחווה הסתירה ממנו. היא סיפרה שהיו שני הורים שהתעמתו עם חווה לאחרונה: חיים שרה ואורית חדד, אמא שהוציאה את בנה מהגן. נטלי גילתה לאברהם שביום שבו נמצא המטען התקבלה בגן שיחת טלפון מאישה שאיימה שזאת רק ההתחלה וש"ההיא" תשלם על מה שעשתה. נטלי הודתה שחווה אסרה עליה לספר על השיחה לאיש. ההנחה היא כמובן שב"ההיא" הכוונה לחווה.

מאוחר יותר בתשאול במשטרה, חיים נשאל על הסכסוך עם חווה. הוא סיפר לאברהם שזאת לא הפעם הראשונה ששלום חזר עם סימנים כחולים מהגן, והעלה את האפשרות הסבירה שחווה מתעללת בילדי הגן. זה מסביר, אולי, למה אחד ההורים מבקש להתנקם בה. בסיום יום הלימודים חיים אסף את שלום מהגן והתעמת עם חווה פעם נוספת. הוא אחז בה בחוזקה ואיים עליה שאם תזכיר את השם שלו פעם נוספת במשטרה, זה לא ייגמר בטוב. חיים מפחד שהמשטרה תחשוד שהוא זה שהניח את המטען או שתשאל יותר מדי שאלות על היעלמותה של ג'ני.

נטלי הסייעת (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
העדות שחשפה כי לחווה יש אויבים | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1