עונה מותחת ומלאת תהפוכות של "תיק נעדר" הגיעה לסיומה בפרק שבו שתי תעלומות גדולות נפתרו וזהות הפושעים נחשפה. מי עומד מאחורי הנחת מטען הדמה בגן הילדים ותקיפת חווה הגננת, האם חיים שרה אכן רצח את אשתו ג'ני ומה הוא תיכנן לעשות עם הילדים שלו בתאילנד? כך פיצח אברהם אברהם את תיקי החקירה וסגר מעגל.

ההקלטה המפלילה

אברהם השמיע לעמוס אוזן בחדר החקירות הקלטה שבה נשמע עמוס אומר לאורית חדד, הסייעת לשעבר בגן של חווה: "תירגעי, אין עלינו כלום. אם את פותחת את הפה אני מפיל הכל עליך, המטען, הסחיטה". אברהם הודיע לעמוס שהוא יודע שאורית גילתה לו על שני מקרים לפחות שבהם חווה הרביצה לילדים בגן והיא הייתה עדה להם. עמוס שיכנע את אורית לסחוט את חווה תמורת הסתרת המידע.

אחרי שעמוס הבין שחווה לא נכנעת לסחיטה הוא הניח מטען דמה בגן הילדים כדי לאיים עליה. חווה ביקשה להיפגש איתו כדי להקליט אותו סוחט אותה, והוא ניצל את ההזדמנות כדי לרוצץ את ראשה עם סלע ולזרוק אותה בתעלה. אברהם אישר שטביעות אצבעות של עמוס נמצאו בזירה, ובזכות ההקלטה, טביעות האצבעות הללו והעדות של אורית, הבטיח אברהם שהשניים ישלמו על מעשיהם בבית הכלא.

ההקלטה המפלילה (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
האיום של עמוס שהפליל אותו בהנחת המטען | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

סגירת המעגל של אברהם

חיים שרה נסע עם שני ילדיו לשדה התעופה בדרכם לתאילנד. אברהם, שלא הפסיק לחשוד לרגע שג'ני לא באמת עזבה ושחיים פגע בה ועומד לפגוע גם בילדים, נסע ביחד עם ליאת לשדה כדי לעצור אותו. רגע לפני ההמראה, אברהם עימת את חיים עם העובדות: אימא של ג'ני אינה בחיים בניגוד למה שסיפר לו וג'ני מעולם לא נסעה אליה.  אברהם הודיע לחיים כי משטרת תאילנד הגישה בקשה רשמית לחקור את היעלמותה של ג'ני.

למרות זאת, חיים המשיך להתעקש ולטעון שאשתו עזבה אותו ושהוא נוסע עם ילדיה לחפש אותה. לאברהם לא היו מספיק הוכחות כדי למנוע מחיים לעזוב את הארץ והוא זימן את לירז, אחותו של חיים, לתשאול. לראשונה, לירז חשפה את הריב של חיים וג'ני בלילה לפני שנעלמה. לאברהם זה הספיק: הוא הבין שחיים רצח את ג'ני והתכוון להיפטר גם מהילדים כדי להשתיק אותם והצליח ברגע האחרון למנוע ממנו לעזוב את הארץ.

חיים שרה (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
היה כל כך קרוב לברוח לתמיד | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

מאוחר יותר, המשטרה מצאה את המזוודה עם הגופה של ג'ני והזמינה לחקירה את עובד מנהל האוכלוסין שסייע לחיים. דרכו, אברהם השיג את ההוכחה שחיפש לכך שחיים העלים את אשתו. אם אברהם לא היה מתעקש שמשהו לא כשר בסיפור של חיים ולא היה רודף אחריו עד לשדה התעופה, כנראה שאיש לא היה שומע יותר לעולם על עזר ושלום. בכך, אברהם סגר מעגל אחרי הפספוס הכואב שלו בתיק של עופר שרעבי וכעת, לפחות עד שהתעלומה הבאה תצוץ, הוא יכול להקדיש את זמנו למריאנקה שחזרה לארץ במיוחד כדי להיות איתו.

לירז (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
עדות המפתח שהפילה את חיים | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1