לאיש המסתורי שקבר מזוודה בחול בסצינה שפתחה את הסדרה יש כעת שם ופנים: חיים שרה. יש לו גם סיפור משפחתי מוזר שלא ברור איך ואם בכלל הוא קשור להיעלמותו של עופר שרעבי. ג'ני, אשתו של חיים, ברחה לטענתו מהבית, עלתה על טיסה לתאילנד, ארץ מולדתה, והשאירה אותו ואת שני ילדיהם מאחור. בינתיים, זאב סיפק לראשונה הסבר לדירת המסתור ולמכתבים שכתב בשמו של עופר. מי שעדיין צריכים לתת הסברים הם בני הזוג שרעבי, שבחרו לשמור על המכתבים בסוד ולא לדווח עליהם למשטרה. האם השניים בכל זאת מסתירים משהו?

לאן נעלמה ג'ני?

חיים שרה, האיש והמזוודה, סיפר לאחותו שאשתו ג'ני, תאילנדית במקור, עזבה אותו, ברחה חזרה לארץ מולדתה והשאירה אותו לבד עם שני ילדיהם, שלום ועזר. לדבריו, ג'ני התקשרה אליו משדה התעופה והודיעה שהיא עוזבת. הסיפור עורר חשד מהרגע הראשון, שהרי איזו אמא תעזוב ככה את שני הילדים שלה? בהמשך הלך והתחזק החשד שחיים משקר. הוא סחט מכר שלו, עובד מדינה בכיר שעובד במנהל האוכלוסין, כדי שיסדר במערכות משרד הפנים שיראה כאילו אשתו אכן עזבה את הארץ.

אם ג'ני לא באמת עזבה את הארץ אולי היא גם לא באמת עזבה את משפחתה מרצון. חיים דאג לאסוף את החפצים שלה ולשרוף אותם. האם הוא מנסה להעלים ראיות? אולי הוא רוצה שזה ייראה כאילו ג'ני באמת ארזה את חפציה ונסעה, למקרה שהמשטרה תערוך חיפוש בבית? ואולי הוא באמת פגוע מהנטישה שלה ונפטר מהחפצים כדי שלא יישאר זכר ממנה בבית.

החפצים של ג'ני (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
נפטר מראיות או מסלק זכרונות כואבים? | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

עוד מוקדם לקבוע בוודאות האם חיים פגע בג'ני או שמדובר בסך הכל בסכסוך חריף בין בעל ואישה שלא מסתדרים, אבל רמז נוסף מעלה תהיות רבות: אחרי שחיים משכיב את ילדיו לישון ויוצא מהבית (שוב פעם בשעת לילה מאוחרת), עזר מתעורר וניגש לחדר ההורים כדי לחפש את אמא שלו. הוא מוצא על הרצפה את משקפי הראייה שלה. מי יוצא מהבית, בטח אם לתקופה ארוכה או אפילו לתמיד, בלי לקחת משהו קריטי כל כך כמו משקפיי ראייה? אם ג'ני אכן הרכיבה את המשקפיים ביום-יום, לא ייתכן שעזבה בלעדיהם.

המשקפיים של ג'ני (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
לא עוזבים את הבית בלי משקפי ראייה | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

רומן המכתבים של זאב

אחרי שגרם לכל העולם ואשתו (מיכל) לחשוד בו, זאב בחר להתוודות. הוא סיפר לאשתו שהוא כותב רומן מכתבים שעוסק בעופר ובפרשת היעלמותו. אחרי שקראה חלקים מהרומן וגילתה דרך אברהם על הדירה שזאב שוכר, היא שאלה אותו ישירות, מבועתת, האם הוא ניהל קשר אסור עם עופר. זאב הכחיש מכל וכל.

מאוחר יותר השוטרים מצאו טביעות אצבע של עופר על ספר של קפקא שזאב החזיק בדירת המסתור. לכאורה, הוכחה שעופר אכן היה במקום. בחקירת המשטרה זאב טען שהמציא את מה שסיפר למשטרה בשיחת הטלפון, התנצל והסביר שמהרגע שעופר נעלם הוא הרגיש צורך להיות מעורב בחקירה, בעיקר כדי שיהיה מסוגל לכתוב את הרומן אודותיו. ייתכן שלראשונה זאב אומר את האמת, שהוא לא קשור להיעלמות של עופר אבל כן דחף את האף כדי לקבל השראה לכתיבת הספר. או, שהרומן הוא רק סיפור כיסוי, שעופר אכן היה בדירת המסתור כפי שאברהם חשד מהרגע הראשון ושזאב הוא החוטף ואולי גם הרוצח של עופר.

מיכל אבני (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
הרגע שבו מיכל הבינה מי האדם שגר איתה בבית | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

מה חנה ורפאל מסתירים?

מחשבה מעניינת עלתה במוחו של אברהם אחרי שזאב סיפר לו על המכתבים ששלח. למה, בעצם, חנה ורפאל לא אמרו לו על זה מילה? למה הם לא דיווחו למשטרה על המכתבים שקיבלו מ"עופר"? שהרי אם עופר חי ובאמת ברח מהבית או נחטף, הדבר הראשון שהם היו צריכים לעשות זה לרוץ ולדווח למשטרה.

אברהם וברק הכינו לשניים תרגיל חקירה מבריק - הם ביקשו מזאב לצלצל אליהם הביתה, לטעון שהוא יודע איפה עופר נמצא ולהבטיח למסור פרטים נוספים למחרת. האם רפאל וחנה יתקשרו הפעם למשטרה או שישמרו את המידע לעצמם? אולי באיזשהו מקום הם לא באמת רוצים שימצאו את עופר?

חנה שרעבי (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
תרגיל החקירה שעלול להפיל את חנה ורפאל שרעבי | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1