איילה רשף - האח הגדול 2 (צילום: רועי ברקוביץ')
לא רק סער שיינפיין התבלבל. איילה רשף | צילום: רועי ברקוביץ'

מעל ל-50 אלף איש שיחקו בשישי האחרון במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון וניסו לשמור על הכסף לאורך 14 השאלות שהוצגו במהלך כל ספיישל סיום העונה. מתוך כלל השחקנים, שיחקו איתנו 182 שחקנים מערד, 1,706 מהשחקנים היו מבאר שבע, 1,224 מהשחקנים היו טכנאים, ו-117 פסיכולוגים ניסו לא להפיל את המיליון.

במסגרת תחרות הערים של אל תפיל את המיליון, גילינו כי העיר גני תקווה קטפה את המקום הראשון לעומת קריית מלאכי שדורגה במקום האחרון. כמו כן, לאחר שקלול תוצאות כלל הגולשים, המין הנשי שמר על הפסגה זה שבוע שני ברציפות. למעשה, בסיכום הנתונים מכל העונה, מלחמת המינים הוכרעה כשהנשים היו טובות הרבה יותר מהגברים בכ-75 אחוזים מהתוכניות במהלך העונה.

פספסתם את ספיישל סיום העונה? תוכנית הסיום של אל תפיל את המיליון לצפייה ישירה

אין תמונה
נסגר ב-1993. עיתון חדשות
חופש העיתונות

שוק העיתונאים בישראל כיום מכיל שלושה עיתונים גדולים אשר במלחמה יומיומית על הקוראים. מאז הקמת המדינה, קמו ונסגרו עיתונים נוספים ששלושה מהם הופיעו בשאלה החמישית בסיבוב של אן וראובן. השאלה הייתה: "איזה עיתון נסגר קודם?". התשובות היו: "דבר", "חדשות" או "הצופה". אן וראובן לא היו בטוחים ולכן פיצלו את הכסף בין "חדשות" לבין "הצופה". אך 54 אחוזים מגולשי mako איבדו לחלוטין את הכסף כשלא ידעו שעיתון "דבר", שנוסד בידי ברל כצנלסון ומשה בילינסון, וגליונו הראשון ראה אור ב-1 ביוני 192, נסגר בשנת 1996. עיתון "הצופה" - עיתון יומי בעל אופי דתי-לאומי אשר נוסד על ידי הרב מאיר בר-אילן נסגר בשנת 2008. ואילו עיתון "חדשות" שנוסד בשנת 1984 על ידי עמוס שוקן, מנכ"ל קבוצת "הארץ", ונסגר בשנת 1993.

דרומה לאילת

אמנם אזרחי ישראל מרבים לבקר בעיר הכי דרומית בארץ ומבלים שם כמעט כל קיץ במלונות הכל כלול ובחופים הקסומים של אילת אך מסתבר שלא הרבה שמים לב לדרך בה הם נוסעים אליה. השאלה האחרונה בסיבוב של רן וראובן, שגם הפילה אותם, הפילה גם 32 אחוזים מגולשי mako כשנשאלו שאלה בנושא כיוונים. השאלה הייתה: "היכן נמצא מושב עין יהב ביחס לכביש הערבה?". התשובות היו: "צפונית", "מזרחית" או "מערבית". עין יהב הוא הראשון והגדול במושבי הערבה ושייך למועצה אזורית הערבה התיכונה על גבול ישראל-ירדן ונמצא מזרחית לכביש הערבה, כביש 90.

האח הגדול

התוכנית שברה שיאי רייטינג הלוך ושוב בכל עונותיה והפכה לתופעה תרבותית בישראל וכמו כן בעולם. בארץ, לאחרונה הסתיימה לה העונה השלישית עם ניצחונו של ג'קי מנחם, אך רבים מאיתנו זוכרים את הדיירים לדורותיהם מימי שפרה קורנפלד, דודו מליץ, ג'קי וגם לא אחר מאשר אלירז שדה. השאלה השלישית בסיבוב המיוחד של ארז טל ואלירז שדה, הייתה גם השאלה שהפילה להם חצי מיליון שקלים. למרות הקרבה הברורה מאליה שלהם לתוכנית, הם לא הצליחו לנחש בוודאות מי הגיע קרוב יותר לחמישיית הגמר - גיא לובלצ'יק, איילה רשף, עתי שולברג או רנין בולוס. ארז ואלירז התלבטו ובסוף פיצלו את הכסף בין איילה וגיא אך 73 אחוזים מכלל גולשי mako איבדו לחלוטין את הכסף כשלא ידעו שרנין בולוס הגיע למקום השמיני, עתי שולברג הגיע למקום ה-12, איילה רשף, ש-68 אחוזים מהגולשים הימרו עליה, הגיעה למקום השביעי ואילו גיא לובלצ'יק הגיע למקום השישי.

כסף מזויף

כך מנצלים את המשתמשים ב"הר הכסף" (צילום: חדשות 2)
שכחתם את גולדה מאיר? | צילום: חדשות 2

השאלה האחרונה בסיבוב המיוחד של ארז טל ואלירז שדה, הייתה השאלה השישית שהפילה אותם ואת 50 אחוז מגולשי mako ששיחקו אמש במשחק האון ליין. בפני אלירז וארז הוצגו שלושה שטרות כסף - שטר של שקל אחד. שטר של עשרה שקלים חדשים ושטר של 500 שקלים. השאלה הייתה "מהו השטר המזויף?". ארז היה בטוח שמדובר בשטר ה-500 שקלים לאחר שבחן את התמונות שהוצגו בקפידה. אך לאחר שנגמר הזמן, שם לב שהשטר של 10 שקלים חדשים נראה לרגע חשוד. לצערם ולצערם של 50 אחוז מגולשי mako, התשובה הייתה אכן השטר של 10 שקלים חדשים מאחר והוא לא הציג את דמותה של גולדה מאיר, כמו השטר המקורי. למען הסדר הטוב, שטר ה-500 שקל, נשא את דיוקנו של הברון אדמונד דה רוטשילד ובוטל בשנת 1986 עם המעבר לשקל החדש. שטר השקל נשא את דיוקנו של משה מונטיפיורי ושכונת שאננים בירושלים ובוטל בשנת 1986 גם עם המעבר לשקל החדש ואילו שטר העשרה שקלים החדשים נשא את דיוקנה של גולדה מאיר שהפך למטבע בשנת 1995.

>> רוצים גם לנסות? כנסו להתאמן במשחק אל תפיל את המיליון

>> לא בבית וחייבים להמשיך לשחק? כנסו לאפליקציית אל תפיל את המיליון באייפון

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הרשמי של אל תפיל את המיליון בפייסבוק