קרבות שיריון בסיני במלחמת ששת הימים (צילום: Terry Fincher, GettyImages IL)
אנחנו התחלנו. מלחמת ששת הימים. | צילום: Terry Fincher, GettyImages IL

מעל ל-50 אלף איש שיחקו בשישי האחרון במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון וניסו לשמור על הכסף לאורך 13 השאלות שהוצגו במהלך כל התכנית. לאחר בדיקת הנתונים גילינו שהגולש שרד בשישי האחרון 8 שאלות בממוצע, מה שאומר שאם הגולש הממוצע היה מגיע לשחק באולפן הוא כנראה היה מצליח להשיג סכום כלשהו בתום השאלות.

מתוך כלל השחקנים, שיחקו איתנו 339 שחקנים מראש העין, 1,315 מהשחקנים היו מרמת גן, 4,239 מהשחקנים היו סטודנטים, ו-1,187 עובדי מדינה ניסו לא להפיל את המיליון. במסגרת תחרות הערים של אל תפיל את המיליון, גילינו כי כפר ורדים נמצא במקום הראשון לעומת נתיבות שנמצאת במקום האחרון. כמו כן, לאחר שקלול תוצאות כלל הגולשים מלחמת המינים ממשיכה להיות מותחת והמין הנשי חוזר לפסגה אחרי שבוע אחד בלבד בו המין הגברי היה במקום הראשון.

על מלחמה ושלום

אין ספק שמלחמת ששת הימים הייתה המלחמה הכי מוצלחת של מדינת ישראל. המלחמה חקוקה בתרבות ובהיסטוריה הישראלית אך 34 אחוזים מכלל גולשי mako לא ידעו כיצד היא התחילה. השאלה השלישית שנשאלו איתי וגבריאל בחנה את הידע ההיסטורי של השניים כששאלה "איזה אירוע קרה בפתיחת מלחמת ששת הימים?". התשובות היו: "ירדן הפגיזה את ירושלים", "ישראל תקפה את מצרים", "סוריה פלשה לרמת הגולן" או "המצרים חצו את תעלת סואץ". לא צריך להיות גאון גדול כדי לפסול את התשובה השנייה מאחר ולפני מלחמת ששת הימים, רמת הגולן הייתה שייכת לסוריה, אבל רק 64 אחוזים מכלל הגולשים ידעו שישראל תקפה את חיל האוויר המצרי ב-5 ליוני 1967 לאחר תקופת המתנה מתוחה.

פרה קדושה

עוד לפני שאלפי אוהלים נפרשו ברחבי המדינה כאות מחאה על סבלו של מעמד הביניים, מחאת הקוטג' החלה להראות שלעם ישראל נמאס לשלם יותר מידי על מוצרי החלב. אך לפני שהחלב הופך לקוטג', כולם יודעים שהוא מגיע מהפרה, אך 39 אחוזים מכלל גולשי mako לא ידעו כמה פטמות יש לפרה בכל עטין שדרכם החלב נשאב. גם איתי וגבריאל איבדו 700 אלף שקלים כשחשבו שמדובר בשתי פטמות בכל עטין, אך הם עשו בשכל כשפיצלו את הכסף והשאירו 200 אלף שקלים על התשובה "4" מאחר ויש ארבע פטמות לפרה בכל עטין. העיקר שתמשיך אספקת החלב, לא משנה מאיפה.

מדונה, הופעה 1 (צילום: ניר סלונים)
ממני להיזהר? מה עשיתי?. מדונה בהופעה | צילום: ניר סלונים
רק לא מדונה!

כבר אי אפשר להתכחש להשפעותיה של ארצות הברית על כל העולם ובמיוחד על ישראל. מעבר לעובדה שאמנים גדולים וחשובים בחו"ל באים לעשות לישראלים קצת נחת מוזיקלית, בכל מקום בארץ יש סימנים לתרבות האמריקאית. ממשלת ישראל על כל שנותיה, לא תמיד אהבה את הפלישה האמריקאית והבריטית למדינה העברית הצעירה. עוד בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל, להקת ה"ביטלס" הייתה אמורה להגיע להופעה היסטורית אך סגן שר החינוך דאז, אהרן ידלין, נימק במליאת הכנסת את ביטול הביקור "ברמה אמנותית נמוכה של האלילים הצעירים, ובכך שהם גורמים להתפרצויות היסטריות המצריכות גיוס כוחות משטרה". במהלך הסיבוב של איתי וגבריאל באולפן אל תפיל את המיליון, הם נשאלו "מי אמר: צריך להיזהר ממקדונלד'ס, מייקל ג'קסון וממדונה?". התשובות היו: "עזר ויצמן", "שולמית אלוני" או "אריע דרעי". איתי וגבריאל לא היו בטוחים ולכן פיצלו את הכסף בין "עזר ויצמן" לבין "אריה דרעי" אך 47 אחוזים מכלל גולשי mako איבדו לחלוטין את כל המיליון כששכחו שאחת האמירות המפורסמות שבאו נגד האמריקניזציה הייתה דווקא של נשיא מדינת ישראל דאז, עזר ויצמן בזמן נאומו בשנת 1995, בתגובה לאסון פסטיבל ערד.

פייסבוק VS יוטיוב

הפעילים גויסו דרך פייסבוק (צילום: חדשות 2)
אנחנו עדיין לא יודעים מה הכתובת של פייסבוק? | צילום: חדשות 2

איתי וגבריאל הגיעו לשאלה השמינית והאחרונה עם 100 אלף שקלים ונשאלו שאלה בנושא אינטרנט. השאלה הייתה "מהי המילה שהישראלים חיפשו הכי הרבה ב"גוגל" בשנת 2010?". התשובות היו "יוטיוב" או "פייסבוק". איתי וגבריאל טענו שהגיוני שהישראלים יחפשו "יוטיוב" כי אתר פייסבוק נמצא אצלהם תמיד במועדפים או בכלל פתוח באופן קבוע. אך לצערם, ולצערם של 50 אחוזים מכלל גולשי mako ששיחקו, התשובה הייתה דווקא "פייסבוק". מידי שנה, גוגל מציג את מילות החיפוש המבוקשות ברשת. באותה שנה, המילה "פייסבוק" היתה במקום הראשון, במקום השני נמצאה המילה "וואלה", ואחריה חיפשו הישראלים את המילים "יוטיוב", "יד-2" וסוגרת את החמישייה הפותחת היא המילה "gmail".

It's Time For Africa

דן ואייר הגיעו לשאלה החמישית עם 250 אלף שקלים ונשאלו שאלה בנושא "מדינות". השאלה הייתה: "היכן יש יותר מדינות?". התשובות היו: "אסיה", "ארצות הברית", או "אפריקה". דן מיד ביטל את אפריקה והתלבט בין אסיה וארה"ב ולבסוף פיצלו את הכסף בין שתי התשובות הללו. כמוהם, גם 73 אחוזים מגולשי mako ביטלו את התשובה "אפריקה" וחשבו שמדובר בשתי התשובות האחרות. לצערם, דווקא באפריקה, היבשת השנייה בגודלה בעולם, יש 54 מדינות שונות. לעומת 50 המדינות המרכיבות את ארצות הברית ואילו רק 48 מדינות ממלאות את שטחה של יבשת אסיה.

>> רוצים גם לנסות? כנסו להתאמן במשחק אל תפיל את המיליון

>> לא בבית וחייבים להמשיך לשחק? כנסו לאפליקציית אל תפיל את המיליון באייפון

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הרשמי של אל תפיל את המיליון בפייסבוק

>>אל תפיל את המיליון, יום שישי, אחרי אולפן שישי