אייל ברקוביץ' במדי סאות'המפטון (צילום: Phil Cole, GettyImages IL)
ברקוביץ' 6 - בניון 4 | צילום: Phil Cole, GettyImages IL

כ-60 אלף אנשים שיחקו בשישי האחרון במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון וניסו לשמור על הכסף לאורך 16 השאלות שהוצגו במהלך כל התכנית. לאחר בדיקת הנתונים גילינו שהגולש שרד בשישי האחרון 10 שאלות בממוצע, עד שאיבד לחלוטין את כל כספו, מה שאומר שאם הגולש הממוצע היה מגיע לאולפן על תפיל את המיליון, הוא ככל הנראה היה יוצא עם כסף הביתה.

כדורגל משחקים משבת לשבת

אורן ונתן שיחקו משחק מצוין והגיעו לשאלה השביעית עם 700 אלף שקלים. השאלה השביעית ששאלה "מי שיחק ביותר קבוצות כדורגל בחו"ל?" היוותה נקודת מפנה במשחק כשהם איבדו את רוב הכסף ונשארו עם 225 אלף שקלים. יחד עם אורן ונתן, 49 אחוזים מגולשי מאקו איבדו לחלוטין את כל כספם כשלא ידעו שאייל ברקוביץ שיחק ב-6 קבוצות בחו"ל, שהראשונה הייתה בשנת 1996 בסאות'המפטון והאחרונה הייתה ב-2004 בפורטסמות'. לעומת חיים רביבו ששיחק רק ב-3 קבוצות בחו"ל ויוסי בניון שיחק ב-4 קבוצות שונות בחו"ל עד היום.

>> מתיחת השנה: אסי עזר "הפיל" את המיליון

שמאל, ימין, שמאל!

אמנם חייו האישיים הסוערים ואישיותו יוצאת הדופן והשנויה במחלוקת של משה דיין, היו בעלי השפעה רבה על מדינת ישראל בשלושת העשורים הראשונים לקיומה, 45 אחוזים מגולשי מאקו יחד עם אורן ונתן לא הצליחו לזהות באיזו עין נמצאת הרטייה שלו. השאלה השמינית והאחרונה בסיבוב של אורן ונתן הציב אותם מול האפשרות לצאת מהמשחק עם 225 אלף שקלים או עם כלום. וכמו אורן ונתן, אלפי אנשים לא ידעו שהרטייה של משה דיין נמצאת על עין שמאל מאז יוני 1941 לאחר שצלף צרפתי פגע במשקפת שאחז דיין, ורסיסי הזכוכית גרמו לריסוק עינו השמאלית.

The Wall

חומת ברלין 1 (צילום: צחי בדרה)
הגזמתם! נפלתי ב-89'. חומת ברלין | צילום: צחי בדרה
טלי וענבל הגיעו לשאלה החמישית עם 725 אלף שקלים, אך השאלה שבחנה את הידע ההיסטורי שלהם ניפצה את החלום לזכות בכל 725 אלף השקלים והשאירה אותם עם 300 אלף שקלים בלבד. השאלה הייתה "מה לא קרה ב-1991?". מולן ומול כ-60 אלף מגולשי מאקו ניצבו שלוש תשובות בלבד: ביטול חוקי האפרטהייד, נפילת חומת ברלין או פירוק ברית המועצות. אמנם שנת 1991 לא נראית רחוקה כל כך אבל אם חושבים על זה היא הייתה בדיוק לפני 20 שנה. באותה שנה, בדרום אפריקה אכן ביטלו את חוקי האפרטהייד - משטר גזעני שהונהג על ידי ממשל המיעוט הלבן בדרום אפריקה שעשה הפרדה גזעית בין לבנים לשחורים ונתן זכויות יתר לבני המיעוט הלבן. כמו כן, 1991 גם מציינת את סופו של תהליך ההתפרקות של ברית המועצות ששורשיו במשבר כלכלי שפקד אותה באמצע שנות ה-80. ולעומתם, חומת ברלין, שהפרידה בין ברלין המזרחית והמערבית והייתה אחד הסמלים המובהקים של המלחמה הקרה, נפלה דווקא בנובמבר 1989.

כולכם שחקו נא איתי

אמנם, טלי וענבל ידעו את התשובה לשאלה השביעית, אך הן עדיין איבדו 100 אלף שקלים כשהחליטו לפצל את הכסף בשאלה "איזה משחק יצא לשוק מוקדם יותר". יחד עם טלי וענבל, 35 אחוזים מכלל השחקנים במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון איבדו לחלוטין את כל הכסף ו-44 אחוזים מכם, איבדו רק חלק מהכסף כשלא ידעו שמונופול יצא מוקדם יותר מרמיקוב ומטאקי. המונופול הראשון למעשה הומצא בשנת 1935 על ידי האחים פרקר לעומת הרמיקוב שהומצא בשנות ה-40 על ידי אפרים הרצנו הישראלי ומשחק הטאקי יצא לאור בכלל ב-1983. לא הרבה יודעים שטאקי הוא למעשה גרסה עברית למשחק האיטלקי UNO הבנוי על המשחק CRAZY EIGHTS אשר תורגם והוצא לאור בישראל על ידי חיים שפיר.
>> רוצים גם לנסות? כנסו להתאמן במשחק אל תפיל את המיליון

>> לא בבית וחייבים להמשיך לשחק? כנסו לאפליקציית אל תפיל את המיליון באייפון

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הרשמי של אל תפיל את המיליון בפייסבוק

>>אל תפיל את המיליון, יום שישי, אחרי אולפן שישי