כ-60 אלף אנשים שיחקו בשישי האחרון במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון וניסו לשמור על הכסף לאורך 14 השאלות שהוצגו במהלך כל התכנית. לאחר בדיקת הנתונים גילינו שהגולש שרד בשישי האחרון 7 שאלות בממוצע, עד שאיבד לחלוטין את כל כספו.

אין תמונה
מלך הפופ
על החיים ועל המוות

בסיבוב הראשון בתכנית, שהמשיך משבוע שעבר, נשאלתם מי חי יותר שנים ותשובות היו ג'ון לנון, אלביס פרסלי, מייקל ג'קסון. זוג הבנות אמנם ידעו את התשובה הנכונה, אך 38 אחוזים מהגולשים איבדו את כל הכסף כשכנראה חישבו לא נכון את מספר שנות חייהם של האישים. ג'ון לנון היה לפני יום הולדתו ה-40 כשנרצח, אלביס פרסלי היה בן 42 במותו, למרות שיש הטוענים שהוא עדיין מסתובב בינינו, ואילו מייקל ג'קסון היה בן 51 במותו. אמנם מייקל ג'קסון חי יותר שנים בפועל, אבל שלושתם ימשיכו לחיות לעד בתודעה של כולנו.

מי שמאמין לא מפחד

השאלה הבאה של זוג הבנות שי ואסתר לא הצליחה לערער להן את הבטחון, אך היא גרמה לתהפוכות במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון. כשנשאלתם לאיזו דת יש יותר מאמינים, 69 אחוזים מהגולשים איבדו לחלוטין את כל הכסף כשלא ידעו שבנצרות יש יותר מאמינים מאשר באיסלאם ובבודהיזם. למרות שידוע שלהתאסלם קל יותר מאשר להתנצר או להתגייר, מספרם המוערך של המוסלמים הוא 1.4 מיליארד אנשים לעומת 2.1 מיליארד מאמינים בישו ובברית החדשה ואילו רק כ-500 מיליון איש מגדירים עצמם כשייכים לדת הבודהיזם.

ידעתם את כל התשובות? רוצים גם לשחק באולפן על מיליון ש"ח? הירשמו עכשיו לעונה הנוכחית ובואו לשחק!

קצת יותר משניים סינים, ובלי כינור
איך אומרים אל תפיל את המיליון בסינית?
החיים והמוות ביד הלשון

השאלה החמישית במשחק המצוין של גילי וליאור הייתה שאלה שהפילה 22 אחוזים מהגולשים במשחק האון ליין. השאלה הייתה: "איזו שפה מדוברת על ידי מספר אנשים גדול יותר כשפת אם?". התשובות היו אנגלית, סינית וערבית. גילי וליאור צדקו כשבחרו בסינית מאחר וכ-885 מיליון אנשים דוברי סינית כשפת אם לעומת כ-380 מיליון איש דוברי אנגלית כשפת אם ורק 180 מיליון איש דוברי ערבית כשפת אם. יתרה מזאת, הסינית היא למעשה השפה המדוברת ביותר בעולם מאחר ולמעלה ממיליארד אנשים דוברים את השפה. מקור הביטוי "שפת אם" הוא בעובדה שלרוב, האדם לומד את יסודות השפה ממשפחתו ופעמים רבות מאמו.

אתם בשידור חי

אחת השאלות שהפילו את מרבית הגולשים במשחק האון ליין הייתה השאלה החמישית שהזוג גילי וליאור קיבלו. השאלה הייתה: "איזו תוכנית שודרה ביום השידורים הראשון של ערוץ 2. שלוש התשובות היו: החמישייה הקאמרית, פספוסים או כלבוטק. 54 אחוזים מהגולשים לא שהתשובה היא החמישייה הקאמרית ואיבדו את כל הכסף. גם הזוג גילי וליאור שמו את רוב כספם על כלבוטק ולא ידעו שהיא במקור הייתה בערוץ 1 ודניאל פאר היה המנחה במקום רפי גינת. ערב השידורים הראשון של ערוץ 2 כערוץ מסחרי היה ב-4 בנובמבר 1993 תחת הזכיינית "טלעד". צחי שן והתכנית "קצת נחת" חנכו את ערב השידורים הראשון, לאחריו בראבא הגיש פינה בשם "ברונו" שנועדה לפרט את לוח המשדרים, בהמשך שודר הפרק הראשון של הקומדיה "בוקר טוב ינוחמיה" עם שמואל וילוז'ני ו"החמישייה הקאמרית" סגרה את הערב ועשתה היסטוריה.  התכנית "פספוסים" התחילה אמנם בערוץ 2, אך רק כשנה אחרי תחילת השידורים המסחריים.

מסטיק  (צילום: istockphoto)
למי אכפת מחומציות, העיקר עושים בלונים | צילום: istockphoto
לא על הגלידה לבדה


השאלה האחרונה של גילי וליאור שזיכתה אותם ברבע מיליון שקלים הייתה השאלה שהפילה 46 אחוזים מהגולשים במשחק האון ליין. השאלה הייתה "לאחר אכילת גלידה, רמת החומציות בפה..." והאופציות היו: יורדת או עולה. בעיקר בזכות פרסומת למסטיק, רובנו זוכרים שבתום ארוחה רמת החומציות הפה יורדת. אותה חברה אמנם מציעה לנו ללעוס מסטיק כדי להעלות את רמת החומציות בפה אך למעשה זהו מיתוס. המסטיק עצמו לא מעלה את רמת החומציות בפה אלא פעולת הלעיסה. פעולת הלעיסה מגבירה את הפרשת הרוק שקובע את רמת החומציות בפה - לצורך העניין, גם לעיסה של צמיג יעלה את רמת החומציות, אך הוא לא יגיע בטעמי פירות טרופיים.

>> רוצים גם לנסות? כנסו להתאמן במשחק אל תפיל את המיליון

>> לא בבית וחייבים להמשיך לשחק? כנסו לאפליקציית אל תפיל את המיליון באייפון

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הרשמי של אל תפיל את המיליון בפייסבוק

>>אל תפיל את המיליון, יום שישי ב-21:30, קשת