צפו בסיפורים המעניינים של 3.4 לאורך השנים (צילום: רויטרס, חדשות)
מי זה פאולוס השביעי? | צילום: רויטרס, חדשות

למעלה מ-55 אלף אנשים שיחקו בשישי האחרון במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון וניסו לשמור על הכסף לאורך 16 השאלות שהוצגו במהלך כל התכנית. לאחר בדיקת הנתונים גילינו שהגולש שרד בשישי האחרון 9 שאלות בממוצע, עד שאיבד לחלוטין את כל כספו, מה שאומר שאם הגולש הממוצע היה מגיע לאולפן על תפיל את המיליון, הוא ככל הנראה היה יוצא עם כסף הביתה.

בשם האב, הבן ורוח הקודש

עדי ועופר, האחים הגאונים, הרשימו את כולנו בשבוע שעבר שהצליחו להגיע לשאלה החמישית עם כל מיליון השקלים. ואכן גודל הציפיות כגודל האכזבה כשהפילו את כל הכסף בשאלה השישית על מנהיגי עולם. אך כמו עדי ועופר, מספר חסר תקדים של גולשים, 82 אחוזים מכם, איבדו אמש את הכסף כשנשאלה השאלה איזה אפיפיור היה לפני יונחנן פאולוס השני. למען הסדר הטוב, יוחנן פאולוס השני היה האפיפיור הראשון מזה 400 שנה שאינו ממוצא איטלקי ואשר כיהן בתפקיד 27 שנה עד פטירתו בשנת 2005. לפניו היה יוחנן פאולוס הראשון שמחזיק בשיא הכהונה הקצרה ביותר מזה 373 שנים מאחר והיה האפיפיור למשך 33 ימים בלבד עד שמת מהתקף לב. שאר התשובות היו בנדיקטוס החמישה עשר שכיהן בשנים 1914-1922 , ואילו פאולוס השביעי, ש58 אחוזים מהגולשים הימרו עליו, אינו קיים וכנראה שכמו גם עדי ועופר, רובכם התבלבלתם עם פאולוס השישי, שהיה לפני יוחנן פאולוס הראשון.

הערוץ הראשון

יורם ארבל חוזר לבמה
ככה לא בונים חומה. יורם ארבל
שופטי כוכב נולד הגיעו לשחק עם המון מוטיבציה ונכונות לשמור על מיליון השקלים לטובת תרומה לארגון "קרן אור". הם שיחקו משחק טוב וחכם וידעו לפצל את הכסף מתי שהיו חסרי בטחון כמו בשאלה השלישית שבחנה את הידע של כולנו בציטוטים. השאלה הייתה: "איזה משפט מפורסם נאמר במקור קודם?". התשובות היו "התחלתי ולכן אסיים", "הכינותי מראש", "ככה לא בונים חומה", והאימרה האלמותית "תצא בחוץ". רובכם אמנם ידעו לסדר את המשפטים לפי זמנים ושמו את הכסף על התשובה "הכינותי מראש", אך35 אחוזים מכם איבדו חלק הכסף. ולמען הסדר הטוב: המשפט "הכינותי מראש" שייך לבתיה עוזיאל ולתכנית "מלאכת יד עם בתיה עוזיאל" בטלוויזיה הלימודית בשנים 1974-1982. הביטוי "התחלתי ולכן אסיים" היה משפט המחץ של מנחה השעשועון "מקבילית המוחות", יצחק שמעוני בשנים 1990-1996, כשתמו שתי הדקות שהוקצבו למשתתף בדיוק כשהמנחה החל לשאול שאלה. למעשה הביטוי הזה שייך לגרסא המקורית של השעשועון כשהמנחה הבריטי היה אומר "I've started so I'll finish". הביטוי "ככה לא בונים חומה" שמור ליורם ארבל בשנת 1989 במהלך משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל ואוסטרליה במסגרת מוקדמות מונדיאל 1990 ואילו המשפט "תצא בחוץ" שמור לרב עובדיה יוסף במהלך מסיבת עיתונאים לאחר הרשעתו של אריה דרעי בשנת 1999.

פניני חוכמה

השאלה השישית שנשאלו שופטי כוכב נולד בחנה את הזכרון שלהם מפניני החוכמה של מלך השערים בכדורגל הישראלי, אלון "האווירון " מזרחי. מתוך שלושת הציטוטים, "רוצה לשחק בספרד או באירופה", "צריך להישאר עם הראש על המתניים" ו-"יש שני צדדים לכדור", רק שניים שמורים לאלון מזרחי ו-37 אחוזים מכלל הגולשים, לא ידעו ש"יש שני צדדים לכדור" לא שמור לכדורגלן. לעומת זאת, שאר הביטויים אכן שמורים למזרחי בראיונות שונים במהלך הקריירה שלו.


שיווי משקל

השאלה האחרונה שהפרידה בין 450 אלף שקל לבין התרומה של שופטי כוכב נולד הייתה השאלה שהפילה אותם ואת 45 אחוזים מכלל הגולשים ששיחקו אמש במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון. השאלה הייתה "מה כבד יותר", שחורציאניטיס, כדורסלן יווני המשחק במכבי תל אביב ובנבחרת יוון או לב של לוויתן כחול. מירי מסיקה צדקה כשניסתה לשכנע את שאר השופטים להחליף את התשובה ללב של לוויתן כחול מאחר ולוויתן כחול הוא בעל החיים הגדול ביותר שהתקיים אי פעם בכדור הארץ אשר שוקל כ-170 טון ומגיע לאורך של כ-30 מטר, ממש כמו מטוס בואינג 737 או שלושה אוטובוסים אם תרצו. לבו של הלוויתן הכחול קרוב לגודלה של מכונית קטנה ושוקל כ-900 קילו. לעומת הלוויתן הכחול, משקלו של שחורציאניטיס, למרות בעיות עודף המשקל שלו, לא עבר את ה-170 קילו, למזלו.

>> רוצים גם לנסות? כנסו להתאמן במשחק אל תפיל את המיליון

>> לא בבית וחייבים להמשיך לשחק? כנסו לאפליקציית אל תפיל את המיליון באייפון

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הרשמי של אל תפיל את המיליון בפייסבוק

>>אל תפיל את המיליון, יום שישי אחרי "אולפן שישי", קשת