"יש לי שותפות גורל איתה. קל לי להזדהות, להביע אמפתיה ולתמוך"
השלכות המלחמה עדיין מלוות את נטע מנשה ואביתר כהנא מ"חתונה ממבט ראשון". באחת השיחות המרתקות והיפות בין השניים, הם משתפים אחד את השנייה בשינויים שעברו מאז המלחמה, בקשיים הפנימיים הכי רגישים - ונותנים הרבה השראה לצופים בבית

נטע מנשה ואביתר כהנא עברו לא מעט בפרק האחרון של "חתונה ממבט ראשון" (פרק חדש הערב, חמישי, קשת 12). למרות הסערה ביניהם שחתמה את הפרק, הצופים לא יכלו להתעלם דווקא משיחת הנפש שלהם בבית הקפה, שמסבירה הרבה על הקשר שלהם ושל רבים נוספים, שעדיין מחלימים מהמלחמה המתמשכת.
"אני לא יודע להסביר את זה, יש לי אנרגיות שהולכות ובאות", שיתף אביתר בכנות את הכלה. "מדהים אותי שבדיוק ככה קראתי אותך בימים הראשונים, הפחד שלי היה שאתה ככה" השיבה הכלה ואביתר השלים: "לא צפוי", היא המשיכה: לא שמת לב אבל אמרתי לאחותך שאתה כמו גלים, ואני רואה שאתה מתאמץ אבל זה מאמץ שיכול גם לא להצליח"
"זה דברים שבי שאני לא יודע איך להסביר", ענה לה החתן. "על מה זה יושב ומה קורה לי. דברים שאני רק התחלתי להתעמת איתם בתקופה האחרונה", הכלה השיבה לו: "מצד אחד אני חושבת שעברתי כל כך הרבה שהפרופורציות שלי השתנו. ומצד שאני אולי אני לא מחוברת לרגשות שלי, זה מלחיץ אותי", אביתר הזדהה והוסיף: "זאת גם חרדה. את אומרת שאולי יש פה משהו שאני לא רואה או מרגישה שקורה מתחת לפני השטח".
"אולי אני כל כך מנסה להנות שאני עוצמת עיניים, ואז אחטוף התקף חרדה של השמחות עוד שבועיים", שיתפה בכנות נטע. "אני לא רוצה להגיע למצב הזה. יש גם אדישות, אחרי שאתה רואה כל כך הרבה חיילים פצועים אתה מאבד את הרגישות. אם פעם יש ער"ן פעמיים בשנה ועכשיו היה פעמיים ביום, אתה מפתח לזה סיבולת, זה מזעזע אבל זה המצב". החתן הרגיע אותה: "אבל זה המנגנון שעוזר לך להמשיך לתפקד". היא השיבה" "כן אבל אז אני שואלת את עצמי אם אני בפייק אחרי כל כך הרבה הלוויות", אמרה.
"אני לא אומר שזה משהו בריא אבל אני התאהבתי בזה", הסביר אביתר. "את מתנגדת לדבר הזה, שנראה לי זה הדבר היותר בריא. את אומרת שאת לא אוהבת את זה שאת אדישה ורוצה לחזור להיות הנטע של פעם".
כשנטע המשיכה לשתף, היא לא הצליחה לעצור את הדמעות, מה שלא קרה בחודשים האחרונים בכלל. "אני מעדיפה לבכות פעמיים ביום מאשר לא לבכות בכלל או להטיל ספק בבכי. תשמע אני נשרטת מזה קצת, סבתא שלי הייתה כל עולמי ומבחינתי היא נעלמה מהעולם ככה", אמרה בבכי. "בכיתי את חיי, אבל היא פשוט נעלמה לי ולפעמים אני לא זוכרת. לא רק היא, גם הסיפור על משה. שלושה ימים בכיתי את חיי עליו. שלושה ימים של אבל משפחתי וזהו, זה פסיכי". החתן מיהר להרגיע אותה: "הלב שלך זוכר, עובדה".
"אין בנאדם שזה לא נגע בו", הסביר אביתר את המציאות שנוגעת בכל כך הרבה צופים בבית. "המנגנון האישי שלך, כמו של כל כך הרבה אנשים, התעוות והפך להיות משהו שאנחנו לא מכירים, אין לך ברירה אלא ללמוד את נטע החדשה. יכול להיות שנטע החדשה זה אדם אחר קצת שלא היה. תלמדי אותה, זאת הנטע שיש לך היום".
כשנשאל האם לא קשה לו להכיל את השיחה הכבדה, החתן הרגיע ואמר כי לנטע יש כתף יציבה להישען עליה, כי הוא מבין טוב מה שעובר על ליבה. "זה אף פעם לא כבד, זה המקומות שאני שוחה בהם הכי בקלות. מרגיש לי הכי טבעי וקל לדבר על זה, אני מרגיש שיש לי פה שותפות גורל איתה אז מאוד קל לי להזדהות, להביע אמפתיה ולתמוך במקומות האלה, זה עושה לי נעים. אני לא מרגיש לבד במקום הזה של הכבדות ומרגיש שיש איתי עוד מישהי, וגם לא מרגיש אשמה שיש בי את הצד הזה ואני מביא את הכבדות לשולחן".