"עצובה", "קשה" ו"מטלטלת", כך מגדיר בית המשפט את הפרשייה המינית בדרום בדיון שנערך בנוגע לצו איסור הפרסום. הלימודים לא התקיימו כסדרם כבר כמה ימים, התלמידים שובתים ולא הולכים לבית הספר ואלה שמגיעים, מדברים בעיקר על מה שהתרחש .

היום (חמישי), צפויים להתפרסם עוד מפרטי הפרשה אבל מהמידע שיכול להימסר, מדובר במספר קטינים שנעצרו ונחשדו בפרשיית מין באותו בית ספר, שתלמידיו כבר היו מעורבים בפרשיית מין חמורה אחרת. "הם חברים שלי", אמרה אחת התלמידות והוסיפה. "אני אהיה קצת בוטה, אבל הם פשוט נפלו קורבן". תלמידות אחרות מסרו: "אנחנו מפחדות מאוד, בגלל זה יש שביתה. לא למדנו כל היום רק בגלל הסיפור הזה".

ראש המועצה המדוברת קרא לבדק בית, אבל המועצה האזורית הפילו את הסיפור על מנהל בית הספר והודיעו שהוא פוטר. מנהל בית הספר מסר בתגובה: "מוזמנים לפנות לדוברות משרד החינוך. אין פיטורין, לא היו פיטורין ואני ממשיך את עבודתי כרגיל". 

פרטים נוספים מהפרשה בדרום נחשפים – וההורים חוששים  (צילום: חי בלילה, קשת12)
"שולחים אותם בבוקר ולא יודעים איך הם יחזרו" | צילום: חי בלילה, קשת12

ההורים מבחינתם, מרגישים אובדי עצות. "אנחנו מרגישים שהילדים שלנו נמצאים במקום שהוא לא בטוח", אמרה מור אזואלוס, אמא לשני ילדים מבית הספר המדובר. "אנחנו שולחים אותם בבוקר ואנחנו לא יודעים באיזה מצב נפשי ופיזי הם יחזרו הביתה. אני בתחושה שאני יודעת רק את קצה הקרחון ומתחת לפני השטח קורים עוד הרבה מאוד דברים שאולי אני לא יודעת אותם", אמרה.

היום מתוכננת הפגנה בדרום בה קוראים לחשוף את פרטי הפרשה ולהפסיק להסתירה. בנוסף לכך, ההורים מבקשים פיתרון בדמות שינוי משמעותי בדרך שבה לומדים בבית הספר, שעשה מפגש זום ושם נאמר: "צריך שיהיו יותר שיעורי חינוך מיני שוטפים. זה תהליך ארוך טווח שלוקח בחשבון את מגוון הגילאים והצרכים שלנו כבני נוער".

 

עורך הדין של אחד הנערים מסר בתגובה: "אני מייצג את אחד הנערים שהמשטרה הגיעה בחמש וחצי בוקר לבית שלהם, דפקו על הדלת ונכנסו לפראות בבית, וגררו אותו לחדר החקירות. הדבר התגלה כמיותר ובסופו של יום הוא שוחרר".