ב-24 השעות האחרונות אובחנו כ-175 חולים חדשים בקורונה וזאת במקביל לירידה במספר הבדיקות, 6000 בלבד ביממה האחרונה. משרד הבריאות מסביר כי ישראל נמצאת במצב של "הדבקה קהילתית", משמעות הדבר היא שההדבקה אינה ספציפית לאזור מסוים וכי יש מספר מוקדי הדבקה ברחבי הארץ. 

אולי הסיבה לכך נעוצה בפתיחתם של המסעדות והברים לפני כשבועיים, מה שאפשר למועדונים רבים לנצל פרצה בהקלות. על פניו, מקומות הבילוי שומרים על ההנחיות וטוענים כי הבליינים נכנסים כדי לקנות משקה על הבר, אבל למעשה רבים מהם רוקדים בצפיפות על רחבת הריקודים בניגוד להנחיות משרד הבריאות. 

תיעוד של יבגני זרובינסקי שהגיע למערכת חי בלילה מתעד את אחת המסיבות שנערכה בשבועות האחרונים במועדון הדזרט בראשון לציון, בה נכחו אלפי בליינים, ובימים האחרונים התגלה כי במהלך שני לילות בסוף מאי שהה חולה קורונה מאומת באותן מסיבות. 

המועדון (צילום: באדיבות המועדון)
צילום: באדיבות המועדון

"גם בחוף הים אנשים אחד על השני ובלי מסיכות, אז בוא נסגור את הים", אמר בעלי מועדון הדזרט איציק רוסו בשיחה עם חי בלילה, "אני לא נכנס כל יום לאתר של משרד הבריאות ואף אחד לא דיבר או פנה אלי. אם אתה נותן הנחיה, שתהיה רלוונטית, ואם אתה לא יודע לתת הנחיה רלוונטית תיקח מישהו שיעזור לך. יכול להיות שאתה גאון ומבין בחיידקים ובוירוסים, אבל תיתן דברים שהם מציאותיים. בקיצור הולכים לסגור אותנו". 

לאחר פנייה של חי בלילה למשרד הבריאות בעל המועדון זומן לחקירה במשטרה והוצא צו סגירה למקום. בשלושת הימים האחרונים התגלו כ-14 מקרי קורונה חדשים בראשון לציון, כשאחת מהן היא עובדת העירייה. הדבר הוביל לשליחת כל עובדי המשרדים לבידוד ביתי. 

בעלי מועדון הדזרט מגיב להדבקה במסיבה (צילום: חי בלילה, באדיבות ספורט 1)
מתוך "חי בלילה" | צילום: חי בלילה, באדיבות ספורט 1

משרד הבריאות מסר בתגובה: 
"בעל המקום התחייב בפני משרד הבריאות כי אין פעילות במקום. משרדנו בוחן פעילויות נוספות בהתייחס למקרים".

מועדון הדזרט מסר בתגובה: 
"המקום עובד על פי תו סגות בהתאם להנחיות ובאישור משרד הבריאות. לגבי הסרטונים - סביר להניח שכל מצב של כמות מעל 600 איש יראה כצפיפות, התקהלות וכדבר שלא עומד במתווה. למקום יש אישור על פי המתווה ל-1930 איש, כך שמבחינה חוקית ברור שאין הפרה".