סרטון של חולדות מתרוצצות על המדף צולם בסניף של רשת הקמעונאות שופרסל. בתיעוד המטריד ניתן להבחין בחולדות מסתובבות על מדפי הסניף. לטענתם של תושבי העיר חולון, החולדות לא נמצאות רק בסניף של ענקית המזון, אלא בכל מקום - במרכזים מסחריים, גני ילדים ובתים פרטיים. התושבים, שאומרים כי העיר מוצפת בחולדות, מספרים כי הם חוששים לפתוח את החלון בבית.

בעיריית חולון מתנערים מאחריות, וטוענים כי לא מדובר במגיפה. "אין בעיר בעיה רצינית של חולדות. אנחנו מדבירים בשטחים ציבוריים ובגינות הציבוריות", אומר מנהל מחלקת התברואה בעיריית חולון, "אנחנו מדבירים ע"פ חוק, אי אפשר לרדוף אחרי כל החולדות, אין מצב".

אתה מבין שיש כאן סכנה? תסביר איפה הדברת, באיזה שטח ציבורי?
"אני מצטער מאוד, לא מעניין אותך איפה הודבר. אני עובד על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, יום נעים, ביי". לעיתים מפגש עם חולדות עלול להיגמר גם בפציעות פיזיות. במרץ האחרון שודר בתכנית תיעוד ממצלמתו של קשיש כבן 90, שננשך בפניו על ידי עכברוש.

מתקפת חולדות בחולון- אקסטרה 2 (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
המכרסמים משתלטים על כל העיר | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

אמש (א') הגיש עו"ד ניסן זכריה בשם תושבי העיר מכתב לראש עיריית חולון, מוטי ששון, בו דרש לטפל  בדחיפות במתקפת החולדות. "מתקפת החולדות באזורים נרחבים בעיר מדאיגה ביותר. הפכנו לחלק מסצנה של סרט בלהות", נכתב במכתב לראש העיר. בנוסף, התושבים ציינו כי הם מתכננים להפגין מול ביתו של ראש העיר.

"בתקופה האחרונה חלה החמרה והחרפה בתופעה", אמר עו"ד זכריה, "מגילוי שגם בסופר מסתובבת להם חולדות ועד לזה שברשתות החברתיות רואים חולדות שמטפסות על בתים או שפוגשים בבוקר חולדה בדרך. העירייה לצערי לא עשתה ולא עושה מאום. כל מה שאומרים לנו זה שאין בעיה והכל בסדר. ראש העיריה נדרש למען ביטחון ובריאות הציבור להשיב מה בכוונתו לעשות".

מתקפת חולדות בחולון- אקסטרה 3 (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
המכרסמים משתלטים על כל העיר | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

מעיריית חולון נמסר:
"מדובר בשאילתה שהגיש חבר אופוזיציה לישיבת מועצת העיר שתיערך בשבוע הבא ותיענה בישיבה".

מרשת שופרסל נמסר:
"בסניף המדובר מבוצעים באופן תדיר תהליכי בקרה, הדברה וניקיון יסודיים, בתדירות רבה במיוחד. אנו נדאג לטיפול מעמיק ושורשי בסניף באופן מיידי וכמו כן, לחידוד הנהלים מול המנהלים והעובדים".