ביום חמישי האחרון, שושנה גלושטיין שהייתה בהיריון מתקדם ושתי בנותיה: חיה-שרה בת השבע וחנה בת השנתיים נדרסו למוות על ידי אוטובוס שאיבד שליטה והתנגש בעוצמה בתחנה מחוץ לקניון "רב שפע". מאז אחת התאונות המחרידות שישראל ידעה בשנים האחרונות, הופצו ברחבי הרשת מיזמים שמטרתם כביכול לאסוף כסף עבור משפחת גלושטיין. אלא שמסתבר כי למשפחה אין כל קשר למיזמים הללו.

כיומיים לאחר האירוע הטראגי שהותיר את אב המשפחה עם חמישה ילדים, אשר אחת מהן רק השתחררה אמש (שני) מבית החולים, המשפחה נחשפה למודעה באתר "קרן חסד", בה עמותת "לב לחולה" פונה בבקשה לסייע לאב האלמן ולילדים היתומים.

כשהם המומים מהידיעה, בני המשפחה מפיצים מיד סרטון ברשתות ופונים לציבור בבקשה שלא יתרמו לקמפיין, אותו הם לא מכירים. הם אפילו פונים למנכ"ל העמותה בבקשה להוריד את הקמפיין המדובר, ובמהלך השיחה מנסים להבין כיצד מגייסים תרומות מבלי לבקש את אישורם.

"ראיתי שפתחתם קרן, מי ביקש מכם את זה?", שאל בן משפחת גלושטיין את מנכ"ל העמותה בשיחה שהגיעה לידי מערכת "חי בלילה" והוא מנגד הגיב: "אחד מבני המשפחה. אני כרגע לא נמצא במקום, אני אוכל לתת את השם בבוקר. אם פתחת קרן והמשפחה אומרת לך שלא, אז תסגור את הקרן הזאת". "זה פשוט טירוף, אתם מטורפים. אני לא מאמין שיוצא מכם דבר כזה. אם אתם לא תטפלו בזה, אני אומר לכם שאתם תסבלו מזה", אמר בן המשפחה.

לאן הולך הכסף? (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
העמותה שמגייסת כסף למשפחת הרוגות התאונה | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

אחרי השיחה המדוברת, מערכת "חי בלילה" פנתה לעמותה ודרשה לדעת מי האדם שביקש לפתוח בקמפיין. "הם טוענים שהם לא פנו, אבל בזמן ההלוויה קיבלנו אישור מאחד מבני המשפחה אשר גם לו יש ארגון - כי זה מאוד חשוב למשפחה", אמר נציג העמותה, "הוא פשוט רצה לעשות את הקופה עליהם, ואין כזה דבר שעוקפים אותו. אבל לגבי כל הכסף שנתרם עד כה, יכול להיות שאני אוציא הוראה להחזיר את כל הכסף לתורמים". "זה לא משהו שאנחנו עושים אותו על דעת עצמנו - אנחנו נטפל בכל הסיפור הזה, זה לא יעבור בשתיקה", הוסיף הנציג.

אחר בדיקה ברשתות, מסתבר כי אכן מדובר בעמותה רשומה, אבל האתר שאמור לייצג אותה ריק. יותר מזה, מספר הטלפון ליצירת קשר שמצויין בדף הבית של העמותה, מוביל לאדם פרטי שאינו מכיר את העמותה וכי אין לו שום קשר אליה. בעקבות הפניות, האתר שבו פורסם הקמפיין המדובר מתנער ממנו. "קיבלנו פניות רבות לגבי הקמפיין הזה. לעת עתה הקמפיין הושהה ואנחנו עורכים בדיקות מקיפות על מנת לבדוק את אמינותו", נכתב באתר. 

מעמותת "לב לחולה" נמסר בתגובה: "ברגע שהתקבלה פנייה להוריד את הקמפיין, הקמפיין ירד וחלק מהכסף הועבר לבקשת המשפחה. התנהגות המשפחה בהוצאת דיבה בזמן כואב זה לא מצדיקה להכפיש פעילות שלמה של עשיה וחסד".