האקס שהפך לעוקץ: אחרי שנה של זוגיות, דנה מיכאלי בת ה-22 החליטה להיפרד משמעון נזרי ממן בן ה-31, אותו חוותה עד אותו רגע כבן זוג מפנק ונדיב. אלא שאז היא התחילה לקבל הודעות כי הצ'קים שלה חזרו זה אחר זה, והיא גילתה כי בן זוגה לשעבר גנב על פי החשד את כרטיס השאראי שלה, פנקס הצ'קים ואפילו את הזהות שלה.

"כולנו שבורי לב, לא חשבנו ששמעון הוא כזה", אמרה שרית אמה של דנה אשר גילתה שבתה נפלה לשרשרת של הונאות לכאורה, "הוא נכנס אלינו הביתה ועשה רושם של אדם אמין. אנחנו המומים מכמות האנשים שהוא עקץ על גבינו. הוא סיבך אותנו בבלגן בירוקרטי ובתחושות קשות מול האנשים שנעקצו. מקווה שימצו איתו את הדין ושאף אחד לא ייפגע ממנו". 

על פי דבריה של כתבת מערכת "חי בלילה", עמנואל לנג, נזרי השתמש בזהותה של דנה, מצא אנשים אשר מוכרים את רכבם ושילם עבורם בצ'קים הגנובים. כאשר בחלק מהמקרים הוא הגיע עם חברה אשר התחזתה לדנה בעזרת תעודת זהות וחתמה על הצ'קים המדוברים.

אחרי הפרידה: האקס גנב את כרטיס האשראי (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"הוא עשה עלינו רושם של אדם אמין" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

ככל הנראה מדובר בעשרות אנשים שנעקצו בדרך זו, אנשים אשר האמינו בלב שלם כי הם עוזרים לשמעון אשר נמצא לטענתו במצוקה. אך הם הופתעו לגלות כי הוא ברח עם הרכב ועם הכסף. "זה יושב לי לא בגלל הכסף, אלא כי אדם שבאת לעזור לו עקץ אותך", אמר איציק גואטה שגם הוא נעקץ לכאורה ב-4,000 ש"ח על ידי שמעון, "אין לו שום סנטימנטים - לא מעניין אותו שום דבר". "מאז שהוא עקץ אותי, נהיה לי תיק הוצאה לפועל", הוסיף אחמד אמג'ד שנעקץ ב-7,000 ש"ח לכאורה.

יתרה מזאת, על פי דבריה של לנג מדובר בעוקץ משולש: "את הרכבים שהוא לכאורה גנב שמעון מפרסם באתרי יד שנייה ובכך ממשיך את שרשרת העוקץ. לאחר מכן הוא מוכר אותם לחלקי חילוף. האנשים מנסים לאתר את שמעון אבל הוא לא עונה".