בסוף השבוע האחרון הגיב המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בנוגע לפטור מבידוד שהעניק לאיש העסקים הישראלי טדי שגיא וציין "אם טעיתי אני מתנצל". בנוסף, פריט מקרים נוספים בהם אישר פטור מבידוד כדי להדגיש את התנהלותו התקינה, ביניהם גם פטור שהעניק לילדה חולת סרטן ונער עם אוטיזם. 

בכירים רבים במשרד הבריאות טענו ששגיא לא היה היחיד שקיבל פטור מגרוטו, והלילה (ראשון), נחשפה בחי בלילה התכתבות בין גרוטו למנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי, בה העניק גרוטו תוך שתי דקות בלבד פטור מחובת בידוד לכל חברי קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל אחרי שחזרו ממשחק באתונה בחודש מרץ האחרון. 

בהודעה שנשלחה בשמו של מנכ"ל הפועל ירושלים, גיא הראל, תיאר שרעבי את תנאי השהות של חברי הקבוצה ביוון וצירף בקשה בשם הנהלת הקבוצה להימנע מחובת בידוד. שתי דקות לאחר קבלת ההודעה השיב גרוטו "מאשר כי בתנאים אלו הקבוצה והרופא לא יצטרכו לשהות בבידוד לאחר חזרתם ארצה". חשוב לציין כי במקרה הזה לא ניתן הפטור לאדם בודד, אלא לכל שחקני קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל, חברי ההנהלה, הצוות הלוגיסטי ורופאי הקבוצה. 

הפס מבידוד: גרוטו אישר פטור גם לשחקני הפועל ירושלי (צילום: מתוך חי בלילה, קשת12)
מתוך חי בלילה | צילום: מתוך חי בלילה, קשת12

הפועל ירושלים מסרה בתגובה: 
"פעלנו מול משרד הספורט, שהוא הגורם הממשלתי האמון על פעילותינו, על מנת לקבל את ההנחיות לנסיעה. לאחר שנתקבל האישור ממנכ"ל משרד הספורט, פעלנו בהתאם לאישורים שקיבלנו". 

משרד התרבות והספורט מסר בתגובה: 
"פרופ' איתמר גרוטו הוגדר כאיש הקשר הבלעדי מול משרד התרבות והספורט, ולכן כל הסיכומים נעשו מולו". 

משרד הבריאות מסר בתגובה:  
"מנכ"ל המשרד הנכנס יפגוש את פרופ' גרוטו ולאחר מכן יוחלט, יחד עם שר הבריאות, על המשך טיפול במקרה".