כ-60 אלף איש עומדים להגיע היום (שני) להופעת הענק של להקת "מארון 5" בפארק הירקון בתל אביב. מדובר בפעם הראשונה, שאדם לוין ולהקתו מגיעים ארצה, מה שיצר התרגשות רבה אצל המעריצים וכמעט כל הכרטיסים לשתי ההופעות אזלו. כתוצאה מכך, היה אלו שניסו לקנות כרטיסים אצל ספסרים, אך לרוע מזלם הם גילו הם נעקצו.

"בימים האחרונים התבצע עוקץ שהצליח להפתיע גם אותנו בתחכום שלו", סיפרה כתבת mako, ליאור שלו, "זה לא הסיפור הרגיל על מכירת כרטיסים מזויפים בסכומי עתק – אלא על מתחזה שגנב תעודות זהות משני גברים שונים ובשמם הוא עוקץ עשרות אלפי שקלים מעשרות אנשים".

עוד הסבירה שלו, כי אותו אדם פתח שני פרופילים פיקטיביים בפייסבוק. "אחד בשם בן שוקרון והשני בשם דוד בן עציון – שהם למעשה אנשים אמיתיים. הוא פרסם שהם מחזיקים בכרטיסים להופעה ומוכנים למכור במחיר נמוך מזה שמוצע בקופות".

גנב זהות ומכר כרטיסים באלפי שקלים (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"הבנתי שאני לא אקבל את הכרטיס" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

במקרה אחד, הוא הסביר את המחיר הנמוך בשל העובדה שמדובר כרטיס לדשא, במקרה אחר נאמר כי הוא מוכר אותם בעקבות טיסה לחו"ל. לאחר מכן, הוא צירף תעודת זהות, כדי לאמת את העסקה וביקש את התשלום במזומן בשירות שמאפשר משיכת כסף עם קוד. "הוא ביקש שהם יבצעו את המשיכה בכספומט ללא כרטיס וכשהם קיבלו את הקוד לביצוע פעולה, הוא ביקש שיעבירו לו את הקוד המדובר. לאחר מכן הוא משך בעצמו את הכסף - ונעלם".

למה לא באחת האפליקציות להעברת כספים? זה גם מעורר חשד.
"הוא סיפר שהוא עובד כמתכנת בבנק דיסקונט, ולכן אסור לו להוריד אפליקציות מתחרות. בדרך הפעולה הזו כמעט בלתי אפשרי להתחקות אחריו. אחרי שהלקוחות מקבלים אישור שאותו אדם משך את הכסף, הוא חסם אותם מהטלפון, ההודעות והפייסבוק ונעלם".

"קצת חשדתי וצילמתי הכל ליתר ביטחון שיהיה לי", סיפרה עמית סלע שנפלה קורבן לעוקץ, "הוא אמר לי שהוא בנסיעת עסקים ושהוא מגיע למלון בעוד שעה ואז הוא ישלח לי. אז כבר הבנתי שאני לא אקבל את הכרטיס". "בדרך כל אני בודקת את הפרופילים שאני קונה מהם והוא היה נראה אחלה של בחור, הייתה לו תמונה עם משפחה וילדים, בחור דתי - ואז הוא פשוט נעלם. הוא חסם אותי והשאיר אותי עם מינוס חצי משכורת חודשית ואפס כרטיסים ל'מארון 5'", הוסיפה מעיין הישפלד שנפלה גם היא קורבן לעוקץ.

גנב זהות ומכר כרטיסים באלפי שקלים (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"הוא היה נראה אחלה של בחור, הייתה לו תמונה עם משפחה וילדים" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

שלו, הצליחה להגיע לאותם שניים אליהם הוא מתחזה, והיא גילתה כי גם הם נפלו קורבן להונאה. "אחרי שראינו שכמעט עשרים אנשים נעקצו, ופתחו קבוצה של הנפגעים, הגענו לשניים האלה והם סיפרו שגם הם נפלו קורבן. לדבריהם הזהות שלהם נגנבה, ושמנצלים את שמם ואת תעודת הזהות שלהם, על מנת לגנוב כסף מהאנשים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת התלונות במשטרה לפני ימים אחדים, נפתחה חקירה במסגרתה יבוצעו כלל הפעולות הנדרשות בניסיון לאתר חשוד בביצוע המעשה".