אחרי שאתמול הודיעו עובדי המכס כי מחשש להדבקה בנגיף הקורונה לא יבדקו נוסעים ומזוודות שהגיעו מסין, מגיע היום תורם של עובדי מעבר הגבול וצוותי הקרקע והאוויר. העובדים שיגרו מכתב בהול לרשות האוכלוסין בו הביעו חשש כבד לבריאותם. "אנחנו הראשונים שהם פוגשים", כתבו ואיימו כי לא יקבלו את הבאים מסין, אלא אם כן ידאגו בנמל התעופה הבינלאומי למיגון הולם.

כל זה קורה כשברקע דיווחים על ערים נוספות בסין בהן התפרץ הנגיף, שגבה עד כה עשרות קורבנות ברחבי העולם. למרות הדאגה מפני המגפה המסוכנת, שגרת הטיסות לסין ממשיכה כרגיל, וזאת על אף בקשת צוות הדיילים המוטרד להפחית בטיסות לשם. 

הלילה (שני) נחשפו בחי בלילה התכתבויות של הדיילים מתוך קבוצה סגורה, שם נזכרו במקרה בו הדיילת רותם אמיתי ז"ל נפטרה באוגוסט האחרון אחרי שנדבקה בחצבת, והביעו חשש כבד לבריאותם. "החברה לא צריכה לעשות לנו בדיקות לאחר החזרה? לתת הוראה הגיונית ולא לבוא במגע עם חיות וחולים? אני אמורה לדעת מי חולה?", כתבה אחת הדיילות, ואחרת הוסיפה כי "צריך לדבר עם הועד הזמני שלנו ולהעלות את החשש. אני חושבת שאחרי מה שקרה לרותם ז"ל, אי אפשר שוב להקל ראש כשזה מגיע לנגיפים שאנחנו חשופים אליהם". 

דיילים ישראלים חוששים לטוס לסין (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
מתוך "חי בלילה" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

"ההמלצה של משרד הבריאות זה שמי שלא מוכרח לטוס לסין שלא יטוס. אבל זאת העבודה שלנו, אין לנו ברירה", אמר לחי בלילה אחד הדיילים, "אמרו לנו שרופא החברה יעדכן אותנו והפנו אותנו לפורום החלפות. יותר ויותר דיילים מנסים להחליף אבל זה לא באמת עובד, כי למה מישהו שלא קיבל טיסה מראש יתנדב לעשות אותה?". 

דיילים ישראלים חוששים לטוס לסין (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
מתוך "חי בלילה" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

חשוב לציין כי פרט למסכות שמספקים לצוותים, אין הוראות מיוחדות להתנהלות השוטפת במהלך העבודה, זאת על אף שאין בכך פתרון של ממש למניעת הידבקות. במכתב הנחיות שהוציאה הנהלת העובדים המליצו לדיילים להימנע ממגע עם בעלי חיים או קרבה לחולים ידועים. בנוסף, המליצו לצוותים להישאר בסביבת המלון ולהימנע ממקומות הומי אדם. "אנחנו רוצים לוודא שדואגים לנו", אמרה לחי בלילה אחת הדיילות, "אנחנו מבינים שאנחנו באמת חשופים וברמת סיכון מאוד גבוהה". 

מחברת אל עד נמסר בתגובה: "החברה פועלת בדיוק לפי הנחיות משרד הבריאות"