חינוך מיני הוא נושא רגיש, והשאלה כיצד לגשת ולטפל בחומר בצורה אחראית, מטרידה לא פעם גורמים במערכת החינוך, ובמיוחד כשמדובר בתלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. במסגרת שבוע הבריאות בבית הספר בקיבוץ מעגן מיכאל, בחרו לגעת בנושא בצורה ליברלית מהמצופה. פלקט חסר טעם שעליו מצויירים גבר ואישה ערומים ואפשר להשחיל את הראש ולהצטלם עמו. פתקים עם עצה חסרת טאקט לשומרי המשקל שבין התלמידים, המספרת על כך שסקס מרזה. וגם ההדרכה החשובה של הלבשת קונדום הפכה למיצג מבוכה של נערים ונערות צעירים.

כמובן שחשוב להציף ולדבר על הנושא בבתי הספר, אבל יש תכנים שמיועדים לתלמידי תיכונים שלא אמורים להגיע לתלמידי כיתות ז', וסביר להניח שחומרים לימודיים מהסוג הזה רק יביכו אותם. לכן כשנערכו הפעילויות הללו בקפיטריה ובשטחים הציבוריים של בית הספר במעגן מיכאל, הורי התלמידים הצעירים יותר התקשו להישאר אדישים. "מן הראוי היה לתחום את זה לתלמידי התיכון, התמונה הזאת עם הראש זה כבר היה נראה לי יותר מדי", סיפר אחד ההורים.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

מבית הספר נמסר שהפעילות היא פרי יוזמתה של מועצת התלמידים, ולמרות שהופסקה בעקבות התלונות, עדיין יש מורים שלא רואים בה שום דבר פסול. "שום דבר לא מפריע לי, אני אוהב שאכפת לתלמידים, שהם רוצים להביע את עצמם", סיפר אחד המורים בבית הספר. "בית הספר יוריד דברים בגלל שאחרים חושבים שזה שנוי במחלוקת".

תגובת משרד החינוך:

הפעילות המדוברת אורגנה על ידי מועצת התלמידים של התיכון, במסגרת שבוע בריאות. הפעילות יועדה לתלמידי החטיבה העליונה (י' – י"ב) ונערכה במבנה נפרד מזה של תלמידי חטיבת הביניים. כאשר הצוות החינוכי נחשף למיצג חסר הטעם הוא הסירו מידית. הצוות יערוך שיחה בנושא עם התלמידים.

 >> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12