הטרדות מיניות כבר מזמן הפכו לתופעה רחבה מדי שמתרחשת בכל מקום בעולם. הנשים הישראליות החליטו להניף את דגל המאבק, עם קליפ חדש שמטלטל את הרשת ונקרא "דברים שהתוקף שלי אמר לי". בסרטון מופיעים תיאורים של נשים שהוטרדו והחליטו לספר מה עבר עליהן באותם הרגעים, מה תחושתן עכשיו ומה אמרו להן התוקפים.

בין עשרות הדוגמאות אפשר למצוא את המשפטים "אל תדברי את הורסת את ההנאה", "אין לך מה לצעוק - לא ישמעו אותך כאן", "אני לא האנס שלך רק מראה לך דברים חיוביים בסקס" - והרשימה עוד ארוכה.

"זו המציאות שאנחנו חיות בה"

אחת מהנשים שהשתתפו ביצירת הסרטון היא שלומית הברון, שחשפה גם היא את סיפור התקיפה שלה: "הייתי בת 17 ונסעתי עם בחור שאמור היה להקפיץ אותי הביתה. בדרך הוא ניסה למזמז אותי וכשביקשתי ממנו להפסיק הוא מאוד כעס. הוא אמר שהוא לא אוהב את ההתנהגות שלי, שאני משחקת משחקים ושברור שאני רוצה את זה. בסיטואציה הזאת זה נגמר טוב אבל עברתי חוויות כאלה גם בעבודה ובצבא", היא מספרת. שלומית מסבירה שמה שקרה לה קורה כמעט לכל אישה או ילדה בצורות שונות לאורך חייהן, גם עם גברים זרים וגם עם כאלה שהן מכירות, כולל בני משפחה.

הסרטון גרר תגובות קשות של גולשים, שיצאו נגד הטקסטים הבוטים המופיעים בו, אבל לטענת שלומית זו בדיוק המטרה שעומדת מאחוריו: "קשה לצפות בסרטון? קשה לחיות פה - אבל זו המציאות. כשהתחלנו לקבל את הפוסטרים עם הכיתוב ישבנו ובכינו, אנחנו רוצות לשנות את המצב וזה כלי נוסף במאבק שלנו. לפני 40 שנה החוק למניעת הטרדה מינית לא היה קיים, אם היית מוטרדת לא היה לך מה לעשות. אני חייבת להאמין שהמציאות תשתנה אחרת יהיה לי מאוד קשה לגדל פה ילדים".

עוד בתכניות קשת:

"חי בלילה", רביעי - חמישי ושבת, 22:45