אחרי החלטת משרד החינוך לפסול ספר מחשש שיעודד התבוללות, נשמעות כעת טענות כי ההחלטה נעשתה מבלי שהספר נקרא כלל על ידי חברי הועדה. בבדיקה של "חי בלילה" בחנו האם חברי הכנסת עורכים בדיקה על הנושאים אותם הם ממהרים לגנות. פנינו לחברי הכנסת בתלונה על הצגה שאינה קיימת, והתוצאות היו מפתיעות.

"מעציב שקבוצת צעירים, שאמורה לשדר רעננות ותקווה, נגררת לשפת טוקבקים רדודה ובזויה", מיהר להגיב חבר הכנסת מהמחנה הציוני זוהיר בהלול. ההצגה, כאמור, הינה בדיונית לחלוטין אך כל זה לא מנע מח"כ בהלול להתרעם על קיומה: "היא לא ראויה להיקרא תיאטרון". ואילו חבר הכנסת מהליכוד, דודי אמסלם, אמנם הודה שלא ראה את ההצגה, אך לא היסס להצטרף למאבק נגדה: "אני חושב שצריך להפסיק אותה". 

תגובות:

מלשכתה של חברת הכנסת נאוה בוקר נמסר: "אף על פי שלא נשלח גינוי רשמי מחה"כ נאוה בוקר על ההצגה שאינה קיימת, אנו מברכים את עיתונאי תוכנית 'חי בלילה' על עבודתם הנאמנה ככלב השמירה של הדמוקרטיה הישראלית ומצפים לראות תחקירים דומים גם בנוגע לחברי הכנסת מן השמאל".

תגובתו של חבר הכנסת זוהיר בהלול: "אני מקבל עשרות פניות ציבור ביום ומעולם לא בדקתי בציציות של אזרח שפונה אליי ומבקש את עזרתי משום שנגרמה לו עוולה, במקרים האלה תמיד נהגתי בחזקת 'נעשה ונשמע'. אני אומר בפה מלא, אני מעדיף לטעות ולו בכדי לשמש כשומר הסף עבור הציבור. אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולפנות לציבור הרחב, מי שנתקל בבעיה או זקוק לכל סיוע מוזמן לפנות אליי ואני מבטיח לעשות ככל יכולתי לסייע לו".

מלשכתה של השרה מירי רגב נמסר: "השרה רגב מקפידה לענות לכל פנית ציבור שמגיעה ללשכתה ולבצע את הבדיקות הנדרשות לשם מענה מקצועי ויסודי. כפי שניתן לראות גם בעדות התחקיר של "חי בלילה", יועצי השרה פועלים על פי מדיניותה - הם קשובים לפניות הציבור ולצד זאת מקפידים על בחינה מקצועית ויסודית של הנושאים השונים המובאים לפתחם".

מלשכתו של חבר הכנסת דודי אמסלם נמסר: "חבר הכנסת קיבל שיחה ממי שאמור להיות מבחינתו אדם אמין, שהציג את עצמו כיושב ראש עמותה מסוימת. באופן טבעי ח"כ אמסלם נוטה להאמין למי שמתקשר אליו. כשהוא שמע בשיחה על הטענות- חרה לו וכאב לו, ועל כן הוא ביקש לגנות את ההצגה. משהתברר כי מדובר בתעלול פרסומי- אנו מצרים על כך שבזה מתעסקת התכנית, והיינו מצפים שהתכנית תציג דברים חשובים שח"כ אמסלם עושה במהלך הקדנציה".

"חי בלילה" - רביעי, חמישי ושבת ב- 23:40