גילוי על דפוס חדש של התעללות שקטה בקשישים מתחיל בפוסט בפייסבוק, בו נילי ואיילת מפרטות איך המטפלת הזרה של אבא שלהן הרדימה וסיממה אותו במשך שנה וחצי. הבריאות והתפקוד של אביהן נפגעו בצורה קשה מאז שהמטפלת החלה את עבודתה, אך הן לא תיארו שזו הסיבה למצב המוזר.

"בשנים האחרונות אבא שלנו חולה סיעודי. לפני כשנה וחצי המטפלת התחילה לעבוד איתו, וכמה חודשים אחר כך החלה הידרדרות. זה הגיע ממש למצב של חוסר תקשורת, ראש שמוט, אכילה על ידי מזרק ונוזלים, חום ואשפוזים, עד כדי כך שאמרו לנו בבית חולים שעדיף לתת לו למות בשקט בבית, כבר נפרדנו ממנו". כך מספרות נילי ואיילת על אביהן שבמהלך שנה וחצי לא הצליח לפקוח את העיניים, ועל השינוי הקיצוני מרגע עזיבתה של המטפלת: "הוא לא הגיב לסביבה, לא זיהה אנשים, המצב היה ממש לקראת הסוף. תוך ימים ספורים מרגע שהמטפלת סיימה, אבא שלי פקח עיניים, התאושש, התחיל לזהות אנשים, שתה לבד והתחיל לאכול אוכל מוצק. המפגש המחודש בינו לבין הילדים היה מרגש, הרגשנו שזכינו בו מחדש".

נילי ואיילת טוענות באופן חד משמעי שהמטפלת סיממה אותו באופן קבוע כדי שיהיה לה שקט: "אין פתאום התעוררות לבריאות מתוך מצב סיעודי. הבנו שהייתה התערבות שלא קשורה למחלה. אנחנו בטוחות שנתנו לו חומרים". הפוסט שלהן גרר מאות תגובות של משפחות שגם להן זה קרה, וחשף שמדובר בתופעה רחבה. מנהלת חברת סיעוד מספרת שהמקרה לא זר לה: "אין ספק שהדברים האלה קרו. גם בבתי אבות זה קורה, נותנים תרופות הרגעה וכדורי שינה כדי שישנו טוב ולא יפריעו. ברגע שיש עובדת זרה בני המשפחה לא מספיק עירניים לדברים מסוימים". היא אף חושפת מקרה דומה שנתקלה בו: "המטפלת נתנה למטופל כדור שינה במינון גבוה והייתה יוצאת בלילות עם החבר שלה. כדי להיות בטוחה שהוא לא ירד מהמיטה - היא הייתה דואגת שהוא ישן טוב בלילה".

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

המטפלת שעבדה אצל אביהן של נילי ואיילת שוהה כעת בארץ באופן לא חוקי, וככל הנראה מועסקת בחברה אחרת. המשפחה הגישה תלונה במשטרה, אך היא טרם נעצרה או נחקרה.

תגובת משטרת ישראל: "עם הגשת התלונה נפתחה חקירה ונסיבות האירוע נבדקות".

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12