הרשת החברתית אינסטגרם, היא פלטפורמה מובילה לפרסום מוצרים כ"דרך אגב". עבור לא מעט בני נוער, קמפיין כזה עובד הרבה יותר טוב מהפרסומות המסורתיות. לאחרונה, מככב ברשת קמפיין בו לוקחות חלק דוגמניות ואושיות רשת, להן עשרות אלפי עוקבים. המוצר שהן מפרסמות, הוא כדורים יקרים שמבטיחים כביכול הרזייה מהירה. השיטה פשוטה מאוד, דוגמנית בעלת גזרה דקיקה מעלה תמונה בה היא מחזיקה את הכדורים ובני נוער רבים ממהרים לרכוש אותם.

מבדיקת התכנית "חי בלילה", עולה כי לא ממש ברור מה בדיוק עושים אותם כדורים ומה הם מכילים. מה שעוד יותר מעלה תהיות, הוא העובדה שהמפרסמות של אותם הכדורים מגלות כי הן כלל לא השתמשו בהם. "לא השתמשתי בכדורי ההרזיה, רק פרסמתי אותם", סיפרה ספיר אלחמיסטר ואילו הדוגמנית וכוכבת הנוער אדל בספלוב, שגם היא לקחה חלק בקמפיין, הבהירה: "אני בתוך עסקי הדיאטות לא אהיה יותר".

דימוי הגוף של הנערות כל כך שברירי, שלא פלא שהן מתפתות לקנות במאות שקלים מוצר, שלכאורה מבטיח הרזייה מלאה, ללא פגיעה בגוף. לחברה יש אמנם את אישור משרד הבריאות, אך ד"ר מיכאל ויינפאס, רופא משפחה, מזהיר: "אני מניח שהמוצר הזה לא נבדק קלינית כדי לומר שהוא מוריד במשקל".

חברת "נטור דיאט" האחראית על המוצר, מסרה בתגובה: "מרשתי מקפידה לציין באופן חד משמעי כי המוצא מיוצר על ידי מעבדות צמחי מרפא בע"מ, המאושרים על ידי משרד הבריאות ומפנה בקישור לאישורי היצרן. על פי הנתונים המצויים בידינו ניתן להפחית במשקל כפי שפרסמנו. מטבע הדברים, הפחתה במשקל כבכל דיאטה קשורה למאפיינים אינדיבידואליים רבים. משכך לא נפל כל פגם בהתנהלות החברה ובפרסומיה. מכל מקום, לאור הדינמיות שבפרסום המקוון, אנו נבחן לעומק את התוכן כפי שאנחנו עושים מעת לעת".