בכל שנה סביב חג הפורים שבים אל חיינו הנפצים שמסכנים את בני הנוער, אבל השנה כל הסיפור עולה מדרגה, בין השאר בגלל תיעודים מטרידים רבים שעולים לרשתות החברתיות, הפעם בעיקר לאפליקציית טיק טוק הפופולרית. בני הנוער מתחרים בינם לבין עצמם על התיעוד המוצלח והמקליק ביותר, מה שהופך את התופעה לרחבה ומסוכנת יותר. 

זה לא יירוט כיפת ברזל - זה נפץ (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
מתוך חי בלילה | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

בין התיעודים אפשר למצוא סרטון של שני צעירים רכובים על קטנוע. השניים היורים נפצים לכל עבר ומטילים אימה על העוברים ושבים ברחוב אבן גבירול, אחד הרחובות המרכזיים בתל אביב. זה אינו המקרה החריג היחיד והוא מצטרף לרשימה ארוכה של קטעים המתעדים שימוש במוצרים המסוכנים בחצר בית הספר, במגרשים ובפארקים. 

בעוד שבשנים קודמות נתקלו הצעירים בקשיים מסוימים להשיג נפצים, השנה הדבר הפך להיות קל בצורה בלתי נסבלת בחסות אפליקציית המסרים טלגרם, שכבר הפכה לשם נרדף לשוק שחור. "חברים שלי באתי לשבור ת'שוק", נכתב באחד המחירונים שמופצים באפליקציה, "משלוחים כל הארץ, מינימום הזמנה 300 שקלים". 

זה לא יירוט כיפת ברזל - זה נפץ (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
מתוך חי בלילה | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

אחד הנפצים שמופיעים במחירון הוא נפץ מסוכן ביותר מסוג קקטוס, שגרם כבר לא אחת לפציעות רבות. "מדי שנה אנחנו מטפלים לא מעטים של ילדים, בני נוער וגם מבוגרים שנפגעים כתוצאה משימוש בנפצים" אמר זכי הלר, דובר מגן דוד אדום, "בשנה שעברה טיפלנו בנער בן 14 שנפגע קשה בעין ובילד נוסף שנפץ התפוצץ לו בכיס של המכנסיים".