הוצאות משפחת ראש ממשלה ממשיכה לעורר ביקורות ותגובות זועמות. מהנתונים שפורסמו אמש, נרשמת חריגה של כמיליון שקלים מהתקציב. השאלה המתבקשת היא איך ראש הממשלה, שאמור לפקח על ניהול התקציב של כולנו, לא מצליח לפקח על ניהול התקציב שלו ולאן הולך כל הכסף. 

תגובת לשכת ראש הממשלה מעניינת לכשעצמה, וכנראה שלא במקרה היא נפתחת בדבריו של אריק איינשטיין, ז"ל, שנפטר רק בשבוע שעבר: "בראש הממשלה נתניהו נוהגים באי צדק נורא. מתעללים בו ואני פשוט מזועזע מעוצמת הזלזול והשנאה שמפגינים כלפיו. עד כמה אפשר למצוץ לו את הדם, עד לאן אפשר ללכת עם הכניסה לחדרי החדרים". עוד נמסר שהחריגה כוללת תשלום רטרואקטיבי על שנים עברו והודגש כי המעון הרשמי של ראש הממשלה משמש לאורך כל ימות השנה לאירוח ראשי מדינות, קיום התייעצויות רבות ומפגשים רבי משתתפים.

"ההוצאות על המים הכי צרמו לי"

הקואוצ'ר אלון גל מסביר מהיכן נובעת החריגה הגדולה בתקציב: "העסק שם מורכב במיוחד. גם על פי התגובה הרשמית אפשר להבין שהם לא יודעים לעשות את ההפרדה בין מה ציבורי ומה פרטי". גל מודה שהוצאה שצרמה לו במיוחד הייתה על חשבון המים, כיוון שדווקא שם יש המון מקום לחסכון: "אני שואל את עצמי האם המים שזורמים במקלחת ממוחזרים ומשמשים להשקיית הגינות הגדולות?". עוד הוא מזכיר שדווקא במדינה דלה במים כמו ישראל יש פתרונות חסכוניים ורלוונטיים, למשל דשא סינטטי וריצוף יוקרתי, מה שיכול לחסוך באופן משמעותי מהאחזקה השוטפת לטווח הרחוק.

ולסיום נותן גל טיפ משלו לראש שממשלה, שלא רק יחסוך כסף אלא גם ישפר את תדמיתו הציבורית: "הייתי מציע לו לעשות תכנית שנתית, בה הוא ידווח אחת לחודש בפייסבוק על ההוצאות, ויראה מדי חודש איך הוא חילק את הכסף בין הציבורי לפרטי. הוא יכול להציב יעדים לחסכון ולהראות איפה הוא עומד. את הכספים שנחסכו הוא יכול אפילו לתרום בסוף השנה. כנראה שהביקורת עליו תשתנה לטובה". 

חי בלילה, ראשון עד שלישי, 23:15