כל משפחה יודעת שלתכנן נופש זו פרוצדורה אחת גדולה – החל מלמצוא תאריכים שמתאימים לכולם, וכלה במציאת המקום המושלם שיתאים בדיוק לצרכי המשפחה, במיוחד אם מתכננים חופשה של 40 אנשים.

עשרות משפחות הזמינו חופשה במתחם הווילה בשם אחוזת "הודיה פרימיום" נוף כנרת, שנמצאת בצפת ואף שילמו אלפי שקלים כמקדמה. אבל לזה הם לא ציפו: יום לפני שהיו אמורים להגיע למתחם הנופש, קיבלו טלפון שהודיע להם על ביטול החופשה, ושלא יגיעו למקום. 

יניב חמו, שלפני ההסדר עם בעל המקום, היה אחראי על שיווק חבילות הנופש עד חודש יוני בלבד, המשיך לשווק את החופשות גם בחודשים יולי אוגוסט. המשפחות הוציאו אלפי שקלים כמקדמה על חופשת החלומות שלהם. יום או יומיים לפני שהיו אמורים להגיע לחופשה, הוא התקשר ללקוחות וביטל את הגעתם, כאשר כל פעם האשים גורם אחר: את המשטרה, המועצה, בעל הבית ואפילו השכנים. בסופו של דבר, 73 משפחות נותרו ללא חופשה, ללא החזר כספי- ועם עוגמת נפש גדולה.

אחד מהלקוחות התעמת עם חמו, ובשיחה הוא המשיך לתרץ ולמשוך אותו עם הכסף:

יניב חמו: "את צריכה להבין שנקלענו פה לסיטואציה שהיא מאוד לא פשוטה. זה לא רק אתם. שלושה שבועות, כל מי שהיה סגור, אני ביטלתי היום. לקחתי את האחריות הזאת למרות כל הסכסוכים העסקיים שיש לנו, ולמרות כל הבלגנים עם המשטרה והעירייה. אני גם כל הלילה הייתי בבית חולים עם לחצים מטורפים בחזה, נעשו טעויות על ימין ועל שמאל. משכתי אתכם, לא עמדתי בדברים שהבטחתי".

לקוח: "הרסת לנו נופש יום לפני. ככה אתה מודיע לי פתאום "אל תגיע". לא מאמין לך..."

יניב חמו: "אני יודע שאני מושך אתכם כבר שבוע לגבי הכסף. השיק שהפקדתי לחשבון חזר. אני מבקש ממך, אם תרצה לכבד את זה, למרות שלא מגיע לי, אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה, עד יום ראשון".

יוסי, אחד מהלקוחות שנעקצו, סיפר לחי בלילה: "יום אחרי תשעה באב הוא התקשר לחברים ואמר שהיה פיצוץ בין השותפים, ושהוא לא יכול שנגיע אליו. אפילו הבטיח שיפצה אותנו. לא רוצה לתאר לך מה זה 4 משפחות עם ילדים קטנים נזרקות באיזו דירה קטנה בגולן כי הבטחנו שכן ניסע לצפון".

רינה, לקוחה נוספת שנעקצה, סיפרה: "הילדים שלי בכו. לא יכולנו להישאר בבית. עכשיו אנחנו פה בדירה בצפת, ישנים במיטות קומותיים. אין אפילו בריכה. אין לכם מושג מה זה לאכזב 40 איש".

עשרות פוסטים בפייסבוק הועלו על מנת להזהיר אנשים נוספים מהעוקץ של יניב חמו, ואף הוגשה תלונה במשטרה. 

עוקץ הצימרים בצפון- פיקט אסטרה (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
פוסט אזהרה בפייסבוק: "זהירות, עוקץ!" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

תגובתו של יניב חמו, לשעבר מנהל מכירות:
"נוצר סכסוך קשה עם בעל הווילה שמתנער והיו הרבה ביטולים עקב מצב בעייתי מבחינת הווילות שהשכרתי. אני מנסה ומשתדל להחזיר לכולם את המקדמות וביומיים הבאים יוחזר הכל עד השקל האחרון. אני מצטער על עוגמת הנפש שנגרמה".

תגובתו של פואד מורן, מנהל הווילה:
"אין לנו כל קשר. יניב חמו מכר למספר משפחות את אותו תאריך וגבה מהם מקדמות על החשבון וכל זה ללא ידיעתי. הוא אינו מועסק על ידינו וצר לנו על מעשה המרמה".

תגובת משטרת ישראל:
"עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה אשר עודנה מתנהלת בימים אלו. נציין כי משטרת ישראל לא הוציאה צו סגירה ואף מסייעת לעירייה באכיפת צווים מנהליים אשר בתחום סמכותה".