בשבועות האחרונים, התקבלו אינספור פניות מנשים שמספרות על תופעה משונה שמתרחשת ברחבי רחובות תל אביב וערי המרכז. אותן נשים, חשפו כי גילו בדיעבד שהגבר השרמנטי שהתחיל איתן ברחוב ולווה בחבר שהאזין לשיחה, היה בעצם מדריך בקורס שנועד ללמד גברים לחזר.

"כשהלכתי ברחוב קינג ג'ורג'  איזה בחור נופף לי כשמאחוריו עמד מישהו נוסף שהלך אחרינו ונראה שהקשיב לשיחה - ובשלב מסוים זה היה כל כך ניכר שהוא היה חלק מזה", סיפרה דנה שיצאה לדייט שהתגלה כפיקטיבי, "ואז הוא התחיל לערב אותו בשיחה ואמר לו 'אתה רואה, אתה צריך לדבר עם בנות יפות ברחוב'".

צעירות טוענות שגבר התחיל איתן במסגרת קורס (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
וחלקן אף תועדו בסיטואציה – והועלו לרשת | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

אז מה הם בדיוק עושים? מתוך גלילה באתר החברה, נראה שמדובר בקורס שמלמד גברים תקשורת רומנטית עם נשים על ידי הדגמה שנעשית בעזרת מדריך, כאשר בחלק מהמקרים אותן סיטואציות מתועדות ועולות לרשת. אמנם החברה מקפידה לטשטש את הפנים של אותן נשים, אך הן מספרות כי הן עדיין מרגישות פגועות.

כמו כן, גם כוכבת הרשת חן גל, נתקלה בתופעה והחליטה לעלות סטורי בו היא מספרת על המקרה. "בכל פעם שאני הולכת בנקודה מאוד ספציפית בדיזנגוף – תמיד מתחילים איתי בה. אתמול החלטתי לעלות סטורי על כך וגיליתי שזה קורה לעוד הרבה נשים - וגם מהן לוקחים מספרי טלפון בצורה מאוד גסה ומסתבר שהדברים האלה אפילו מתועדים. אני אישית אבחר ללכת במקומות אחרים מתוך רצון לא להיות מוטרדת".

נכון לרגע זה, לא הועברה כל התייחסות מהחברה