בעוד כחודש תיפתח שנת הלימודים, אבל מספר מוסדות נמצאים עדיין בשלבי בנייה, והורים רבים עדיין לא יודעים באיזה גן או בית ספר ילמדו ילדיהם. מערכת "חי בלילה" התגייסה לסייע לקבוצת הורים מהוד השרון בנסיון להשיג תמיכה מחברי הכנסת על מנת לזרז תהליכים. 

תחקיר מיוחד של "חי בלילה", בדק במשך חודש ימים, מי מבין נבחרי הציבור שלנו יסייע לנו בעת צרה ועל מי אי אפשר לסמוך? הופתענו לגלות שגם בשנת 2015 יש חברי כנסת שמתנהלים בפקסים, ול-11 מהח"כים אין פייסבוק בכלל. אבל מסתבר שגם את אלו שפעילים בפייסבוק לא קל להשיג, ביניהם השר משה בוגי יעלון והשר נפתלי בנט, אותו לא הצלחנו להשיג גם בלשכה. ח"כ נוסף שלא הצלחנו ליצור איתו קשר הוא יו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה. השרים דני דנון, מירי רגב ויובל שטייניץ קיבלו את פנייתנו בפייסבוק אך לא ענו לה כלל. 

חברי הכנסת המצטיינים שאף ענו לנו באופן אישי הם הח"כים נחמן שי, איציק שמולי, רחל עזריה, מירב מיכאלי ויעל גרמן.

את חברי הכנסת הזמינים ביותר דירגנו בשלושת המקומות המובילים ובמקום השלישי, תוכלו ליצור קשר עם חברת הכנסת ענת ברקו מה"ליכוד" שבהמשך לפנייה שלנו, דרשה את התערבות משרד החינוך.

ענת ברקו

במקום השני, תמצאו את יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, שקישרה בין קבוצת ההורים לחבר מועצת העיר מטעם מרצ.

אין תמונה
מכון אבני, אובייקט בגלגול של אורי רבגד

בראש הרשימה נמצא, חבר הכנסת יעקב פרי מ"יש עתיד", שככל הנראה למד מיו"ר המפלגה דבר או שניים על זמינות ונגישות ברשתות החברתיות. פרי היה בין הראשונים להגיב לפניית ההורים ואף שמר איתם על קשר רציף. לאחר התחקיר ובזכות ההתערבות שלנו חברי הכנסת מצאו פתרון לגנים הספציפיים האלה.

השר יעקב פרי, ארכיון (צילום: חדשות 2)
צילום: חדשות 2

>>עמוד הפייסבוק של חי בלילה

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "ללא הרשאה ממשרד החינוך לא ניתן להתחיל בבניית הגנים. העירייה פנתה עוד בחודש אפריל 2014 למשרד החינוך על מנת לקבל הרשאתו ומוכנה עם תוכניות מפורטות וקבלן לביצוע. ואנו ממתינים לקבלת האישור המיוחל. במקביל נערכה העירייה לקליטת הילדים במבנה חלופי העונה על כל הדרישות ומותאם לפעילות הילדים, לרבות דרישות יועץ בטיחות מוסמך. להורים הוצעה הסעה למיקום חלופי זה, עם ליווי צמוד, אשר תמומן במלואה על ידי העירייה. אנו נמצאים בקשר ישיר עם ההורים ומודים על שיתוף הפעולה".

פנינו גם למחוז מרכז במשרד החינוך, שם נמסר בתגובה: "המשרד פועל כדי לקדם במהרה את בנייתם של גני הילדים הקבועים. באשר למבנים הזמניים, יצוין כי המשרד, בשיתוף הרשות המקומית, פועלים לתיקון כל הליקויים במהלך חופשת הקיץ, כך שעד פתיחת שנת הלימודים תשע"ו הם יהיו ראויים לשמש כגני ילדים".

חי בלילה: א'-ג' ב-23:25