על רקע הפרסום היום (ג') ב-mako, על דיווחים בקולומביה בנוגע לצו הסגרה בינלאומי שהוצא נגד איש העסקים הישראלי אסי בן מוש, החשוד בסחר בסמים ושידול לכאורה של קטינות לזנות – מתפרסם הערב תיעודו הבלעדי של ישראל חתן, כתב "חי בלילה", שהצליח להסתנן לתוך אחת הקאסות שבבעלותו של מוש, ימים לפני סגירתה על ידי המשטרה, ולצלם את המתרחש במקום במצלמה נסתרת.

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

"קאסה בנג'מין", בדומה לקאסות אחרות המפוזרות ברחבי קולומביה, היא למעשה וילה גדולה שעברה הסבה למלון, והיא מעוז ישראלי לכל דבר – מנוהלת על ידי ישראלים ומיועדת עבור המטיילים הישראלים. הקאסה ממוקמת בקרטחנה, אחת הערים הגדולות והפופולריות בקולומביה, על החוף של האוקיינוס הקאריבי. בתוך המתחם המאובטח של הקאסה, המרושת במצלמות אבטחה, האורחים זוכים לשירות מלא לכל הצרכים שלהם, והכל בעברית. י', מטייל ישראלי שכבר שהה במקום במשך כמה ימים, הסביר לחתן איך מתנהלים הדברים במקום: "יש פה הכל בקאסה, אם אתה רוצה סמים יש לו סמים".

בקאסה יש רק גברים ישראלים, הבנות היחידות שנמצאות שם הן צעירות קולומביאניות, שמגיעות מרקע של מצוקה כלכלית, גרות במלון ועוסקות בזנות. י' ממשיך ומרחיב גם בנושא הזה: "יש מלא זונות למטה, כל אלו שלמטה הן זונות, הן חיות פה, יש להן דירה. אתה יושב איתן בבוקר, ואז אם יש לך מישהי אתה מזמין אותה לאכול ואתם כאילו נהיים חברים ליומיים". י' ממשיך ומספר כיצד הישראלים מכלכלים את הבנות בזמן השהייה שלהם, אבל לפעמים יש מקרים יוצאי דופן: "נגיד אני הייתי עם מישהי ולא שילמתי עליה יומיים, היא כאילו חברה שלי. זה הזוי, צריך לקבל את הכאפה הראשונית".

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

המקום המרכזי בו מבלים האורחים בקאסה הוא הלובי – לצד בר האוכל, משחקי סנוקר וצפייה בכדורגל, צילם חתן מטיילים ישראלים שמסניפים קוקאין בלי שום ניסיון להסתיר, חלקם אף מעודדים את הצעירות הקולומביאניות להצטרף לחגיגה. א', ששהה גם הוא בקאסה, מספר: "גראס כמובן שזורם בכמויות, גם קוקאין וסמים אחרים. יש הרבה בחורות קולומביאניות שמגיעות להיות ליד הישראלים בבריכה ועולות איתם אחרי זה לחדרים, אני בטוח שלא מבחירה או מרצון. אתה מבין שמשהו שם לא בסדר".

תגובתו של עו"ד איתן און, המייצג את אסי בן מוש:

"התחושה שלנו היא כי נעשה עוול, ורצח אופי לישראלים שנעצרו עתה בקולומביה. למרות הפרסומים, לא תראו את מי מהמנהלים מוכר סמים לאורחים או ״מסדר״ יצאניות למי מהם. אלו למעשה העבירות בהן חשודים הישראלים - ולאלו אין ולא תהיינה ראיות. באשר ל״חדר הבנות״ - בהוסטלים שוכרים מיטה ולא חדר, ולכן, הבנות הקולומביאניות מקבלות מיטה בחדר בו משתכנות בנות קולומביאניות נוספות. בין זה ובין התווית של ״חדר הזונות״ המרחק הוא עצום. בסופו של הליך שמם של כל הישראלים שנקלעו לפרשה זו יטוהר".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12