לי עייש, כתבת התכנית חי בלילה, הופתעה לקבל במוצאי שבת שיחת טלפון מבחור שהציג את עצמו כ"שרון מהצ'אט". אותו שרון הסביר לעייש כי השניים התכתבו לפני מספר דקות בצ'אט, והיא נתנה לו את הטלפון שלה כדי שיתקשר. תוך כדי אותה שיחה, לי החלה לקבל שיחות טלפון והודעות נוספות ממספרים לא מוכרים או חסויים, על אף שמעולם לא נכנסה לצ'אט המדובר.

עד לרגע זה, הטלפון של לי לא מפסיק לצלצל והיא מקבלות עשרות שיחות והודעות, חלקן בעלות אופי מיני. "זה מזעזע", אומרת עייש, "זה סיוט, זה מטריד בצורה בלתי הגיונית, אני לא נושמת מרוב שיחות וזה לא מפסיק. כל רגע מתקבלות עוד הודעות מפוקפקות מגברים, הודעות כמו 'חרמנית?', 'פנויה לווידיאו?'. הטלפונים נמשכים עד 4 וחצי לפנות בוקר. היום חשבתי כבר שזה הסתיים, אבל אז השיחות חזרו שוב".

כתבת חי בלילה מוטרדת בשיחות (צילום: צילום פרטי)
צילום מסך מתוך הצ'אט | צילום: צילום פרטי

בניסיון להתחקות אחר זהות האדם שהחל את הפרשה והפיץ את המספר שלה לראשונה, עייש ביקשה מאחד הגברים לקבל תצלום של השיחה שניהלו שם, כביכול. בצילום, ראתה לי שהיא מוצגת כבחורה בת 28 מהמרכז תחת התיאור "מתוקה וחרמנית". ההתכתבויות נעשו באתר בשם "טוטאל צ'אט", ובכולן חוזר אותו דפוס: כעבור דקה או שתיים של התכתבות, "לי" שולחת את מספר הטלפון שלה כדי שיצרו איתה קשר.

כתבת חי בלילה מוטרדת בשיחות (צילום: צילום פרטי)
התלונה שהגישה עייש במשטרה | צילום: צילום פרטי



עייש נכנסה לצ'אט בעצמה להבין על מה מדובר. לדבריה, אין צורך אפילו לפתוח בו משתמש, וכל אחד יכול להיכנס וליצור בו התכתבויות. "אני עדיין כביכול נמצאת שם, וממשיכים להפיץ את המספר שלי", היא אומרת. ההשערה של לי כרגע היא כי העומד מאחורי הפרופיל המזויף הוא אדם שככל הנראה ביקש לנקום בה לאחר שעשתה עליו תחקיר במסגרת עבודתה ככתבת ב"חי בלילה". עייש הגישה הבוקר תלונה במשטרה, וחקירה בנושא תיפתח בקרוב.

כתבת חי בלילה מוטרדת בשיחות (צילום: צילום פרטי)
ההודעות שקיבלה לי. "זה מטריד" | צילום: צילום פרטי
כתבת חי בלילה מוטרדת בשיחות (צילום: צילום פרטי)
צילום: צילום פרטי



"קרו לי הרבה דברים במסגרת התחקירים שעשיתי, כולל מכות שקיבלתי, אבל דבר כזה באמת עוד לא קרה לי", היא אומרת.

איך התחושות לעשות עבודת שליחות, לחשוף פרשיות ולקבל פידבקים שלילים על החיים הפרטיים שלך?

"זאת חדירה לפרטיות, אבל זה משהו שלקחתי בחשבון. כמובן שזה לא נעים, אבל בסופו של דבר גם כשחטפתי מכות במהלך תחקיר הצלחתי לעזור לאנשים, ככה שזה סוג של שווה את זה. זאת העבודה שלי, ולפעמים קורים דברים לא נעימים, אבל אנחנו ממשיכים הלאה".